Miten köyhien käy jos kaikista tuista leikataan?
Ei kaikista ole työelämään mutta eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeellekän. Kadulleko nämä ihmiset joutuvat?
Kommentit (558)
Pitää mennä 1930- luvulle asti, että löytyy oikeistolaisempi hallitus kuin mikä nyt näyttää tulevan. Ei ole sotien jälkeen. tällaista hallitusta ollut. Se tietää matalia veroja rikkaille ja talouskuria. Köyhyys tulee olemaan kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs tuosta nyt seuraa.. mielisairaita on enemmän ja ne puukottelevat ihmisiä. Hoitopaikkoja ei leikkausten jälkeen ole sitä vähää, niin nämä pyörivät kaduilla. Kouluissa rahat vähentyy ja ne keinot puuttua kiusaamiseen ja "palauttaa opettajien auktoriteetti" muuttuvat mahdottomiksi. Todennäköisesti opettajien määrä vähenee ja oppilaiden kasvaa. Lisäksi tutkintovaatimuksista joustetaan säästöjen vuoksi, joten putkimies ei tunnista mikä on putki ja mikä rautakanki. Onnea vaan putkiremppoihin.
Mitäs muuta.. no hoitajapulasta kärsivän maan hoitajia leikataan, koska julkinen sektori. Siellähän on persujen mielestä pelkkiä kampaviinerin syöjiä suojatyöpaikoissa. Hoitajat, palomiehet, lastenhoitajat, katujen hoitajat, siivoojat yms joutuu siis leikkuriin. Nuo kampaviinerin syöjät.
Tästä tulee katastrofi. Lama pahenee, koska vallassa on nyt porukka joka ei ajattele mitään muuta kuin itseään. Isänmaa on pelkkää juhlapuhetta ja kulissia, tarkoitus on siirtää tulot omiin taskuihin.
Mutta tätä kansa vissiin halusi. Lupaan henkilökohtaisesti leipoa pipoon sitä persua joka tästä yllättyy. Tietoa kyllä oli etukäteen, mutta vihervassari-viha oli niin kovaa että äänestivät noita rottia.
Tässä on asian ydin. "Isänmaa kuntoon" sanotaan, mutta miksi sitten ylempi keskiluokka ei ole valmis luopumaan mistään? Tämä on ristiriitaista.
Itse olen sen verran isänmaallinen, että olen valmis luopumaan joistakin eduistani - kunhan muut tekee sen myös. Se on todellista kriisivalmiutta ja kaikki osallistuu. Mutta nyt näyttää siltä, että tämä koskee vain alempia sosiaaliluokkia. Se siitä sitten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotuesta tulla leikkaamaan, vaan niistä suuremmista tuista. Esimerkiksi ansiosidonnaisesta ja asumistuesta.
Kun oikeisto ja äärioikeisto on liikkeellä, ne rohmuavat kaikki rahat itselleen ja kavereilleen. Kaikilta köyhiltä leikataan ja paljon. Mitään ei jää paitsi viha rikkaita vastaan. Kolmen vuoden kuluessa uusi 1918!
Eihän ole vaan 2026 ja Suomen köyhät ulisee edelleen vaikka ovat maapallon mittakaavassa hyvätuloisia.
Ei se tieto suomalaista nälkään kuollutta auta, että Afrikassa hän olisi säilynyt hengissä.
Vai nälkään kuollutta? Nytkin on Suomessa leipäjonot täynnä lihavia ihmisiä?
Varmaan sunnuntailisät ja lomarahat lähtee pois.. paitsi tietysti poliiseilta. Heitä nimittäin tarvitaan kun pahoinvointi alkaa lisääntyä. Pitää suojata näiden mulkkujen omaisuus ja poliisi on heidän väkeään.
Tukien leikkaaminen johtaa rikollisuuden kasvamiseen. Minä oon ihan nuhteeton perheenäiti mutta jos lapselle ei ole varaa ostaa ruokaa niin taatusti ryöstän naapurin dementikkomummot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös on paljon ihmisiä, joista periaatteessa olisi vielä työelämään, mutta työnantajille he eivät kelpaa, esimerkiksi siksi, että ovat liian vanhoja nykyisessä nuoruutta palvovassa maailmassa, tai siksi, että työhistoriassa on aukkoja. Tai on joku rajoite, henkinen tai fyysinen.
Kun puhutaan siitä, kuinka kaikki jotka vain johonkin työhön kykenevät, pitäisi saada työelämään, niin sen sijaan, että vain haukutaan työttömiä, pitäisi jotenkin patistaa työnantajia palkkaamaan muitakin kuin vain "täydellisiä". On paljon työvoimapulaa tietyillä aloilla, mutta silti työnantajat etsivät niilläkin vain sitä täydellistä.
Unohdit niiden työttömien ylisuuret palkkavaatimukset.
Ei ole ylisuuria palkkavaatimuksia. Ihan yksinkertaisten suorittavien töiden työnantajat voivat olla hyvin nirsoja, ei niillä aloilla edes voi esittää mitään palkkatoiveita.
Yritäpä vaikka pikaruokalaan töihin nelikymppisenä. Työhakemuksellesi nauretaan, eikä syynä ole se, että vaatisit jotain muuta kuin sen surkean palkan jota siitä työstä saa, vaan ihan ikäsi.
En usko, mutta toivon näitten kuspäitten päättäjien kohtaavan karman.
Olen jo kysynyt tutulta, saanko muuttaa hänen tyhjään vaatehuoneeseensa lattialle patjalle. Vastineeksi voin kokata, siivota, tiskata ja pyykätä sillä aikaa, kun on töissä. Olen myös hyvin hiljainen. Kirjat ja puhelin kuulokkeineen pitävät minut tyytyväisenä päivästä päivään.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemahan siitä seuraa
Tällä kertaa ei ole ilmastohalla, vaan halla-aho. Halla kumminkin, samat ovat seuraukset.
1800-luvun nälkävuosinahan herrat ei suostuneet ostamaan maahan viljaa, koska ei haluttu velkaa. Tuloksena kymmenet tuhannet kuolivat nälkään. Vastuuta ei nämä herrat koskaan ottaneet katastrofista. Samaa henkeä on ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kysynyt tutulta, saanko muuttaa hänen tyhjään vaatehuoneeseensa lattialle patjalle. Vastineeksi voin kokata, siivota, tiskata ja pyykätä sillä aikaa, kun on töissä. Olen myös hyvin hiljainen. Kirjat ja puhelin kuulokkeineen pitävät minut tyytyväisenä päivästä päivään.
Ai kamalaa 😬
Toivottavasti kokoomus lukee tätä ketjua.
Ei mitenkään. Orpon hallitus kaatuu enntysajassa. Eu on antanut Suomelle jo monta huomautusta, liian pienistä sosiaaliturvamaksuista. Orpo ei uskalla puuttua asumistukiin, koska hänen rikkaat äänestäjänsä
ovat asuntosijoittajia. Orpo ei uskalla puuttua ansiosidonnaiseen, koska se tarkoittaisi lakkoja, lakkojen perään. Onneksi meillä on vahvat ammattiliitot. Hallitus kaatuu.😅
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhästä kainuulaisesta maalaisperheestä. Onneksi sain käydä ilmaisen peruskoulun ja lukion. Sitten kirjoitin yliooppilaaksi ja pääsin yliopistoon ja "luin itseni herraksi". Pääsin hyvään toimeen ensin yksityisellä puolella ja lopuksi eläkevirkaan Valtiolla.
Päivääkkän en ole ollut yhteiskunnan syöttiläs, enkä ole koskaan kuitannut ansiosidonnaista työttömyysrahaa.
Nyt eläkeläisenä saan Ilmariselta kuukausittain 3000€ nettona!
Minä olen köyhästä väkivaltaisesta perhehelvetistä. Olen lukenut itselleni 2 ammatillista perustutkintoa, 2 ammattitutkintoa, 2 korkeakoulututkintoa, lähettänyt tuhansia työhakemuksia ja olen yhä vailla palkkatyötä (opiskelen kolmatta korkeakoulututkintoa).
Kun asumistuet ja vuorolisät ym. lakkautetaan, niin toivottavasti päättäjät sitten keksivät mistä saadaan lisää työvoimaa matalapalkka-aloille esim. pääkaupunkiseudulle. Näitä töitä tekevien pitää muuttaa sinne mihin heillä sitten on varaa, joten tulee vielä isompi työvoimapula monelle alalle täällä.
Persut eivät ainakaan halua, että aletaan houkutella tänne kehitysmaalaisia näitä töitä tekemään, ja pitäisihän niillekin sitten maksaa tukia jos on tarkoitus isoissa kaupungeissa olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Toimeentulotuki juoksee aina
Jos joudun hakemaan tt-tukea paikkaamaan asumistuen laskua niin en kyllä työnteolla aio sitä hakemussotkua vaikeuttaa. Helpompi hakea kun ei ole tuloja.
Tämä hallitus ei kestä kahta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tukien leikkaaminen johtaa rikollisuuden kasvamiseen. Minä oon ihan nuhteeton perheenäiti mutta jos lapselle ei ole varaa ostaa ruokaa niin taatusti ryöstän naapurin dementikkomummot.
Ja sitten sinulta viedään lapset ja se dementikkomummon omaiset antaa sinulle sakinhivutusta ja poliisi ei kerkeä siihen puuttua kun muukin rikollisuus on räjähtänyt käsiin.
Jos olisin työtön, menisin ravintolaan töihin. Saisi ruuan syödäkseen ainakin kerran päivässä.
Minimalismi on nyt muotia.