En näe mitään järkeä matkustelussa
Niinku menee johonkin toiseen maahan ja sitten kierrtelee siellä katsomassa jotain patsaita tai museoita ja sitten käy syömässä jossain pizzeriassa ja sitten nukkumaan. Siitä maksaa satoja euroja vaikka on todella tylsää sellainen. Jotku makaa rannalla tuntikausia ja polttavat ihoaan ja sitten tulee syöpä. Ei mitää järkeä siinäkään. Pysyn mielummin kotona ja katson netistä niitä nähtävyyksiä eikä maksa mitään.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, todella vähän on enää kohteita mitkä kiinnostaa. Turismi pilannut paljon ja nykyään on aika sekoja sääolosuhteita monessa paikassa. Mutta jos ilmaseks pääsis vaikka Australiaan niin lähtisin
Muiden harrastama turismi on siis pilannut sinun mahdollisuutesi harrastaa turismia. :D
Eri, mutta kyllä jossain vaikka Italiassa on jo paikkoja, jossa turisteja on niin paljon ettei meinaa päästä kadulla kävelemään eteenpäin. Tulee se piste että valitsee kohteet tarkemmin.
Italiassa on miljoonia paikkoja ilman turisteja. Oman kotikyläni ainoa turisti ja ulkkari olen minä ja meidän perhe, nyt kuulema jo melkein alkuasukkaaksi kelpaava mutta kyllä meidän touhuja seurataan kiinnostuneina :) Pari norjalaista ja yksi muu suomalainen perhe omistaa talon 15km säteellä ja 50km säteellä 5 muuta, brittejä, tanskalaisia ja taas 2 suomalaista. Viininkorjuu ja tryffeliaikaan näkyy muutama reissaaja kylillä, ei todin ruuhkaksi asti
Asuminen erikseen. Mutta jos puhutaan lomatyyppisestä matkustamisesta jossa majoitutaan hotellissa lyhyehkö aika ja käydään nähtävyyksillä, ryysistä ja selfiekuvaajia riittää.
Kyllä tällekin kylälle saa tulla vaikka 1 yöksi!!?? On ihana B&B, pari agriturismoa ja taloja joita voi vuokrata tässä lähiympäristössä. Michelintasoisia ravintoloita. Lähikaupungit 15/18km, nähtävyyksiä riittää! Ei ole koskaan pakko jäädä ryysikseen ja hotelliin:)
Vierailija kirjoitti:
Tunnettuimpiin nähtävyyksiin kannattaa mennä yleensä ihan ensimmäisenä aamusta kun porukkaa ei ole niin paljon vielä liikkeellä. Mä pääsin Ateenan Akropolikselle kymmenen minuutin jonotuksella.
Ja liput netistä etukäteen! Vatikaanin museoon sukkana sisään, ulkona 2km jono
Jankka jankka juujuu on ap tullut asia selväksi jo sadan aloituksen verran
On sulla huvit ja tylsä elämä selvää on
Vierailija kirjoitti:
Pidän matkustamisesta.
Mutta en ymmärrä sitä tyyliä, että matkustetaan joka kerta samaan kohteeseen tyyliin Play De Inglesiin. Aamu aloitetaan sillä tavalla, että käydään pyyhkeellä varaamassa uima-altaalta auringonottotuolit, ennen aamiaista. Sitten mennään koko päiväksi ottamaan aurinkoa. Tavoitteena on se palanut oranssi look. Illalla käydään syömässä paikallisessa Mcdonaldsissa ja mennään sitten illaksi istumaan johonkin Suomi-Baariin. Ja lauletaan karaokea. Seuraavana päivä samalla kaavalla.
En minäkään tuota ymmärrä, mutta toisaalta en ymmärrä suomalaisten mökkilomia. Siellä samalla mökillä, samoissa maisemissa. Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.
Mie en myöskään ymmärrä tuota matkustamisen ihanointii, koulussa oli pakko mennä luokkaretkelle, sitten istuttiin linjaautossa koko päivä tuijotettiin ikkunasta ulos.Tultiin hirveeseen hesoon ja siitä linnanmäkiköhn se oli,mutta hirvee melu ja kuuvelta kohti kottiin, sitten yöllä piti ajoo polkupyörällä. En ymmärrä mitä tuommosessa matkustamisessa on. Ei tee ennöö mieli ja onhan sitä nyt nähty mitä muuvalla on.Tiälä on kaikkee tarpeellista, semmoset kiepottimet oo mitää mitä pitäs mennä tuijottamaan, jos ruppee kiepottammaa niin voin prismasta ostoo trampliinin.
Minulle matkustelu on harrastus. Tiedän, että se on elitististä ja epäympäristöystävällistä. Kompensoin hiilijalanjälkeä suunnilleen kaikessa muussa. Asun pienessä kerrostaloasunnossa ja kävelen työ- ja kauppamatkat. En shoppaile, en tilaa krääsää enkä juuri tee muuta kuin suunnittelen matkojani. Olen museofriikki.
Entäs minä, käynyt samassa kylässä/kaupungissa Irlannissa jo 24 kertaa. Ollaan yleensä kuukausi, tavataan ystäviä, retkeillään lähellä ha kauempana, yks kalastAa, toinen surffaa, mä löydän rannoilta kaikkea kivaa, kuten fossiileista tai vaikka kylmän meren koralleja, bongaan delfiinejä, harrastetaan hillwalkingia, käydään kuuntelemassa musiikkia, käydään pubitietokilpailuissa tai vaikka katsotaan telkkaria. Mutta ennenkaikkea tavataan vanhoja ystäviä ja saadaan uusia .
Vierailija kirjoitti:
Matkailu on kyllä ihmiskunnan syöpä.
Järjettömät määrät tuhlataan energiaa ja materiaa ihmisten turhaan ja tarpeettomaan siirtelyyn.
Levitetään kaikki mahdolliset taudit ympärinsä.
Hyväksyn matkailun joka tapahtuu kävellen tai polkupyörällä.
Sinunkaltaiset läjät pazkaa ovat ihmiskunnan syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs minä, käynyt samassa kylässä/kaupungissa Irlannissa jo 24 kertaa. Ollaan yleensä kuukausi, tavataan ystäviä, retkeillään lähellä ha kauempana, yks kalastAa, toinen surffaa, mä löydän rannoilta kaikkea kivaa, kuten fossiileista tai vaikka kylmän meren koralleja, bongaan delfiinejä, harrastetaan hillwalkingia, käydään kuuntelemassa musiikkia, käydään pubitietokilpailuissa tai vaikka katsotaan telkkaria. Mutta ennenkaikkea tavataan vanhoja ystäviä ja saadaan uusia .
Tuo kuulostaa siltä, että olet löytänyt tavallaan toisen kodin tuosta pikkupaikasta. Sangen ymmärrettävää, että sinne palajat aina uudelleen.
Kovin eri asia kuin se käsittämätön "kaksi kertaa vuodessa Teneriffalle jo 17 vuotta putkeen" loman vietto lihapullabaareineen.
Vierailija kirjoitti:
Matkailu avartaa.
Netistä kuvien ja videoiden katselu ei nyt vaan vastaa sitä että on itse paikan päällä.
Miten se avartaa? En ole koskaan havainnut matkailijoissa mitään normaalia avarampaa elämänkatsomusta.
Autisminkirjon piirteinen läheinen ajattelee samoin.
Monelle matkustaminen antaa paljon tosin eri syistä:
- muiden ihmisten ymmärtäminen ja hyväksyminen, erilaisuuden näkeminen
- omien tapojen, ajatusten yms. uudelleen arviointi. Voi nähdä, että miten muut toimivat ja voi arvioida,e ttä onko se oma tapa se paras
- esteettiset kokemukset, luontokokemukset, kulttuurikokemukset jne
- kielitaidon kehittyminen
- uudet ruokaelämykset
- uudet kokemukset
- irtotto arjen kuvioista ja stressistä
jne jne
Mitä ihmettä se sun takalistoa kutittaa, jos joku haluaa lomailla vaikka Teneriffalla kaksi kertaa vuodessa? Mihin muuhun meidän on kysyttävä sinulta lupa?
Vierailija kirjoitti:
Matkusteleva ihminen oppii ymmärtämään maailmaa vähän laajemmin kuin se joka kököttää kotona.
Tähän en usko, vaikka matkustelusta pidänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailu avartaa.
Netistä kuvien ja videoiden katselu ei nyt vaan vastaa sitä että on itse paikan päällä.
Miten se avartaa? En ole koskaan havainnut matkailijoissa mitään normaalia avarampaa elämänkatsomusta.
Sinäkö olet sitä oikea henkilö kartoittamaan. Ei se mielen avaruus näy päällepäin yhtäkkiä. Sekään, että ihminen on paljon lukenut, ei tule helposti esille. Vaatii tuntemusta ja keskusteluja tm. Jos kyseessä on introvertti, välttämättä tätä ei huomaa lainkaan. Ja jos et itse ole matkustellut, eihän sinun kanssa voi edes puhua matkailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän matkustamisesta.
Mutta en ymmärrä sitä tyyliä, että matkustetaan joka kerta samaan kohteeseen tyyliin Play De Inglesiin. Aamu aloitetaan sillä tavalla, että käydään pyyhkeellä varaamassa uima-altaalta auringonottotuolit, ennen aamiaista. Sitten mennään koko päiväksi ottamaan aurinkoa. Tavoitteena on se palanut oranssi look. Illalla käydään syömässä paikallisessa Mcdonaldsissa ja mennään sitten illaksi istumaan johonkin Suomi-Baariin. Ja lauletaan karaokea. Seuraavana päivä samalla kaavalla.
En minäkään tuota ymmärrä, mutta toisaalta en ymmärrä suomalaisten mökkilomia. Siellä samalla mökillä, samoissa maisemissa. Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.
Ymmärtäisit, jos pitäisit luonnosta, luonnon rauhasta, lukemisesta, uimisesta, kalastuksesta, saunomisesta, hiljaisista hetkistä laiturilla lintuja tarkkaillen, marjastuksesta, ruualaitosta, soutamisesta/veneilystä, hyvistä liikuntamahdollisuuksista, kesätapahtumista jne. Ja me mökkeilijät myös matkustellaan. Minäkin olen käynyt 60 maassa. Eli eivät sulje pois toisiaan mökkeily ja matkailu.
Sama.
Vappuna päättyy 5 vkon reissu, heinä-elokuussa taas 4,5vkoa ja syksyllä 4 vkoa. Tallinnaan varattu jo 1 reissu. Muista en vielä tiedä.
Nyt täytyy palata kotiin aloittelemaan puutarhahommia, taimet odottaa jo kasvihuoneeseen pääsyä.