En näe mitään järkeä matkustelussa
Niinku menee johonkin toiseen maahan ja sitten kierrtelee siellä katsomassa jotain patsaita tai museoita ja sitten käy syömässä jossain pizzeriassa ja sitten nukkumaan. Siitä maksaa satoja euroja vaikka on todella tylsää sellainen. Jotku makaa rannalla tuntikausia ja polttavat ihoaan ja sitten tulee syöpä. Ei mitää järkeä siinäkään. Pysyn mielummin kotona ja katson netistä niitä nähtävyyksiä eikä maksa mitään.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään järkeä kaupunki asumisessa. Eilen taas jouduin käymään olosuhteiden pakosta. Yäk.
Aihe ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta:
Itse nautin siitä, että minulla on lähietäisyydellä erilaisia palveluita: ravintoloita, kauppoja, kuntosali, kulttuuritarjontaa. Voin minä päivänä tahansa päättää, että tänään en teekään päivällistä itse, heitän takin niskaani ja valikoin mieleiseni ravintolan. Tai tilaan ruoan kuljetuspalvelulla kotiin. Voin mennä nauttimaan drinkin spontaanisti. Jos huomaan, että jokin tärkeä raaka-aine päivällistä varten puuttuu, voin hakea sen lähikaupasta muutamassa minuutissa. Jos suunniteltu perjantai-ilta yksin kotona alkaakin tylsistyttää, voin spontaanisti vaihtaa sen stand-up keikkaan tai teatteriesitykseen.
Maalla asuessa kaikki kulttuuririennot ja ravintolareissut pitää suunnitella etukäteen mahdollisine hotellivarauksineen, spontaanisti et voi juuri muuta tehdä kuin mennä ulos maalaismaisemaa ihmettelemään -jos sää sen sallii.
Matkustella voi ympäristöystävällisesti esimerkiksi ostamalla vr lasit itselleen tai ihan vaan katsomalla internetistä kuvia/videoita lomakohteista.
Polkupyörällä voi matkustaa sitten vähän pidemmälle jos haluaa.
Tiedättekö, jos matkustelu ei kiinnosta, niin silloin ei tarvitse matkustaa!
Itse nautin uusien paikkojen kokemisesta, vaikka ilmastonmuutos pelottaa itseäni myös. Olenkin tehnyt arjessa ratkaisuja, jotka osaltaan pienentävät omaa hiilijalanjälkeäni, vaikka sitten kerran-paristi vuodessa matkustankin ulkomaille.
Mulle ainakin lämpö on niin tärkeää että siitä olen valmis myös maksamaan. Ne kuvat netissä ei tuo mitään fiilistä silloin kun ulkona sataa räntää ja on pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, jos matkustelu ei kiinnosta, niin silloin ei tarvitse matkustaa!
Itse nautin uusien paikkojen kokemisesta, vaikka ilmastonmuutos pelottaa itseäni myös. Olenkin tehnyt arjessa ratkaisuja, jotka osaltaan pienentävät omaa hiilijalanjälkeäni, vaikka sitten kerran-paristi vuodessa matkustankin ulkomaille.
Miksi ilmastonmuutos pelottaa? Suomalaiset ei voi tehdä asialle yhtään mitään.
Kai sitä on ihan riittävästi matkustellut, koska matkustelu tuntuu itsestä myös täysin turhalta ja typerältä. Se on aivan hevon kukkua, että matkustelussa pääsee tutustumaan toiseen kulttuuriin ja ymmärtää paremmin. Vasta kun olet asunut muutaman vuoden maassa niin voit sanoa tietäväsi jotain kulttuurista ja maasta. Se, että käyt kymmenen kertaa jossain maassa ei ole sama asia kuin oikeasti pääset siihen maahan sisään. Se, että onnistut small talkilla keskustelemaan muutaman ihmisen kanssa ja jopa vaihdettua yhteystiedot ei ole sama asia kuin tutustuisit heihin.
Samat kirkot, palatsit, aukiot ja ruot löytyy nykyään joka paikasta. Kaikkialta sä sitä pizzaa, pastaa ja mausteista ruokaa saat. Kun matkustelu on yleistynyt niin samaan tahtiin on myös kulttuurit sekoittuneet ja ei todellisiin kulttuureihin pääse sisälle kun lähtee edes sinne maaseudulle ihmettelemään.
Lentokoneessa istuminen on tympeintä ikinä. Siis voi että mä vihaan sitä jonottelua ensin lentokentällä, sen jälkeen koneessa istumista ja sen jälkeen jonottelua taas lentokentällä. Sitten veivaat itseäsi terminaalista toiseen ja samaa rumbaa taas. Paljon mielummin käytän päiväni johonkin muuhun. Valitettavasti mies tekee reissutyötä ja välillä on vain lenneltävä toiselle puolelle maapalloa ja siellä vietettävä pidempiä aikoja. Tosin helpoksi nämä tekee sen, että tosiaan voi elellän todella pinnallista elämää sen puolivuotta tai vuosi ja sitten palata kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin lämpö on niin tärkeää että siitä olen valmis myös maksamaan. Ne kuvat netissä ei tuo mitään fiilistä silloin kun ulkona sataa räntää ja on pimeää.
Juuri nyt kannattaakin matkustaa Etelä-Eurooppaan https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/f866e225-2269-4da9-af43-b3a0ad93c…
Matkusteleva ihminen oppii ymmärtämään maailmaa vähän laajemmin kuin se joka kököttää kotona.
Löytyispä jostain apn kaltainen nainen.
En minä Suomessa pääse kiipeilemään vuorilla, en snorklaamaan koralliriutoilla, en vaeltelemaan upeita vesiputouksia katsomaan ja esim. Machu Picchu näyttää hienolta kuvissa, mutta paikan päällä se on aivan uskomaton elämys. Tässä nyt vain muutama esimerkki.
Siksi matkailen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt kannattaakin matkustaa Etelä-Eurooppaan https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/f866e225-2269-4da9-af43-b3a0ad93c…
Kyllä, ensi tiistaina lento sinne. Ne on nuo sisämaan kaupungit, jotka ovat todella kuumia, omassa kohteessani lämpötilat pysyvät +30C alle ja siitä viikon kuluttua ennuste on jo alhaisempi.
Kyllä matkustelussa on oma hohtonsa, ymmärrän sen. Mutta en ymmärrä niitä, joille matkustelu on jo melkein pakkomielle. Kun edelliseltä reissulta päästään kotiin niin lasketaan päiviä milloin päästään taas pois tästä p.skamaasta. Eikö tuossa tilanteessa vaan kannattaisi muuttaa sinne ulkomaille kun siellä on kaikki niin hohdokasta?
Kuvottaa kun katsoo netistä kuinka lentokoneet pörrää ilmatilassa kuin muurahaiset keossa.. Milloin alkaa pakolaismassat liikkua kohti pohjoista pallonpuoliskoa? Eteläisellä puoliskolla sadot epäonnistuneet kuumuuden takia jo monen vuoden ajan. Millaisia levottomuuksia ja sotia nälänhätä synnyttää?
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu aiheuttaa ilmastonmuutosta joten matkustelua harrastaa ne ihmiset jotka viis välittävät ilmastonmuutoksesta.
No juu, itse en todellakaan välitä ilmastonmuutoksesra muuten kuin sikäli, että toivon ilmaston Suomessakin muuttuvan siedettävämmäksi. Sitä odotellessa pitää välillä piipahtaa etelässä.
Te jaatte römpsäänne paikallisille vilkkusilmille, hutsut.
No oikeasti virtuaalitodellisuuden pitäisi tätäkin asiaa jotenkin edistää ja mahdollistaa kaukomatkailun kokemukset kotikaupungissa.
Kun duunari ajaa 1000e toyotallaan töihin niin se on hirveä ympäristörikos ja sitä verotetaan ihan älyttömästi. Sitten kun ne cityvihreät jotka tuomitsee ne ihmiset jotka ajaa polttomoottoriautoilla töihin hyppäävät itse lentokoneeseen joka saastutta mielettömästi enemmän kuin joku 1000e toyota niin se on ihanaa eikä saastuttavaa toimintaa!
Mulla oli työkaveri, joka piti itseään niin maailmankansalaisen kun kävi Turkissa pari kertaa vuodessa. Matkailu avartaa. Jopa joo, lähinnä baarit hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvottaa kun katsoo netistä kuinka lentokoneet pörrää ilmatilassa kuin muurahaiset keossa.. Milloin alkaa pakolaismassat liikkua kohti pohjoista pallonpuoliskoa? Eteläisellä puoliskolla sadot epäonnistuneet kuumuuden takia jo monen vuoden ajan. Millaisia levottomuuksia ja sotia nälänhätä synnyttää?
Nälänhätä ei aiheuta sotia vaan näiden rikkaampien vallanhimo. Ne ei välitä tuontaivaallista jonkun toisen nälänhädästä. Entä aseteollisuus? Nehän elävät sodista ja mahdollistavat sitä, miksei sitä boikotoida?
Ei matkustelussa olekaan järkeä. Mennään makaamaan rannalle hankkimaan ihosyöpä ja selaamaan puhelinta kun paikalliset käyvät töissä. Otetaan parit kuvat paikasta josta on nähty ennestään jo 1000+ kuvaa
Saastutatte maapalloa jos matkustatte. Se tietää lopulta korkeampia veroja suomalaisille. Nyt on jo korkeat ja kaikki kallistuu teidän takia koska matkustatte.