Omien kokemustenne perusteella: missä ammateissa empaattisimmat ja ystävällisimmät ihmiset?
Tiedän, että kaikki ovat yksilöitä, mutta noin niin kuin keskimäärin?
Kommentit (25)
Kyllä minun kokemukseni mukaan ihan HUS-henkilökunnassa.
Ainakin kaikki tapaamani autonkorjaajat ovat olleet ystävällisiä, samoin huoltomiehet.
Tilintarkastaja!
Epäempaattisimmat löytyy hoitajista.
En ole kohdannut oikeastaan missään kovinkaan empaattisia tai ystävällisiä ihmisiä. Sen sijaan kaikkein epäempaattisimmat ja epäystävällisimmät ovat Kelassa, TE-toimistossa/kuntakokeilussa ja sossussa.
Kirjaston ja seurakunnan työntekjät
Niin empaattisimmat kuin myös ilkeimmät olen kohdannut hoitajissa.
Vierailija kirjoitti:
Tilintarkastaja!
Oman työpaikan tilintarkastaja on myös todella mukava.
Muuten en tiedä, olen törmännyt töykeisiin ja mukaviin milloin missäkin... Kuten avauksessa todettiin, yksilöllistä.
Mulkkuja löytyy joka paikasta.
Poliisi, mikä voi kyllä olla monesta hyvin yllättävä vastaus. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
linkki aloitteeseen
Puistokemistit ovat olleet po varsin ystävällisiä.
Keski-ikäisenä pahoihin vaikeuksiin joutuneena sanon, että ystävällisimmät ja myötätuntoisimmat ihmiset ovat sosiaalialalla aikuistyössä. Nuorempana olisin varmaan maininnut kosmetologit, mutta sitten pääsin useammankin kohdalla kuulemaan ja näkemään, mitä mieltä he todella ovat asiakkaistaan.
Keskimäärin ikävimmät työntekijät olen tavannut rautakaupoissa. Tein pitkään remonttia ja jouduin melkein joka kerta juoksemaan myyjiä kiinni. Jos sain kiinni, he joko lähtivät tekosyiden kanssa uudelleen karkuun. Kiinni jääneet näyttivät hapanta naamaa ja usein myös valehtelivat tai pimittivät tietoa. Toinen keskimäärin ikävä ammattiryhmä ovat suutarit. Mikä hitto siinä aikataulutuksessa ja asiakkaan kanssa puhumisessa on niin vaikeaa?
Kuvaajat (valo- ja video-), ääniteknikot ja kauppojen kassat. Kirkkoherrat, joita tunnen on olleet aina ystävällisiä, realistisia ja silti empaattisia, vaikka en edes kuulu kirkkoon. Ja etenkin naispuoleiset poliisit, löytyy miehistäkin.
Vaikka yrittäjyyttä ja kaupan alaa stereotyyppisesti pidetäänkin hieman kovempana, kylmempänä ja pinnallisempana alana, niin kaikkein auttavaisimmat ja ystävällisimmät ihmiset olen kohdannut kyseiseltä alalta.
Kirjasto ja museot ja teatteri ja hotelliien respat.
Sossu tantta