Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja talous

Kun rakkaus ei riitä
27.04.2023 |

Eroa tehdään 16 vuoden yhdessäolon jälkeen.
Kiire ei kuulemma talosta pois ole mutta itseäni ahdistaa ja haluan pian pois,olen se jätetty osapuoli.
Miten menee laina-asiat nykyään?Olisin ostamassa rivitaloa itselleni ja lapsille?Vanhaa vakuudetonta kulutusluotto Avidalta on 37000 euroa (lyhennän 600€)ja ajattelin että haen asuntolainaa jolla saisin maksettua tuon kulutusluoton ja asunnon.Näin olisi yksi laina ja turvattu taloudellinen tilanne.Mitä muuta pitää ottaa huomioon avoerossa?Talo on miehen,hän on maksanut lainaa ja minä sitten taas kaikki ruoat,lasten vaatteet,harrastukset ym.Jäänkö puille paljaille?
Tilanne on todellakin aivan vieras ja en todella tiedä mistä lähden edes selvittämään asioita.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) et saa asuntolainaa

2) ei oo varaakaan

3) lapset ukolle niin saa elättää lapset

4) sä maksat elarit ja asut vuokrayksiössä

Pistä ukko koville

Vierailija
82/82 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Suomessa ole, että jos on asunut avoliitossa yhdessä yli 8v niin voi olla oikeutettu osaan siitä asunnosta? Pitää vain todistaa, että on maksanut kaiken muun, paitsi sitä lainaa.

Ei se noin voi mennä, että toinen maksaa asuntoa ja toinen omia kulutusluottojaan ja asunnon omistaja joutuisi luopumaan omasta omaisuudestaan erossa.

No eihän se myöskään niin voi mennä, että asunnon omistaja maksaa vain lainaa samalla, kun toinen osapuoli maksaa kaiken muun.

Ja kyllä on Suomessa laki jossa AP on oikeutettu hyvitykseen tilanteessaan.

Ei saa mitään.

Kun erosin exästä ja hän omisti talon. Oli ostanut talon ennen minua. Hän maksoi taloa yksin ja minä ostelin ruokaa. Pääsin siis halvemmalla. Kun erosimme, niin en olisi voinut vaatia yhtään mitään siitä talosta, kun se talo on 100% exän nimissä ja lainapapereissa ja kaikissa veen papereissa.

Minun sisko, joka lakimies, niin kertoi, jos olisin esim alkanut vinkumaan jotain siitä talosta, niin exä  olis sanonut vaan etten ole edes ikinä asunut siinä talosssa. Siskoni kertoi, että noita toisten omistuksia ei niin vaan viedä ja vaadita, mutta on hyvin yleinen luulo kansankeskuudessa, että puoliso tai avopuoliso saa automaattisesti jotain.

Minä en siis yrittäny mitäään.

No olethan sinä varmaankin ollut siellä virallisesti kirjoilla joten on helppo todistaa että olet siellä asunut. Ei taida olla kummoinen lakimies tuo siskosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi