Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varma kesän merkki: huvipuistojen hinnoista valittavat vanhemmat

Vierailija
27.04.2023 |

Kuvittelevat että on ihmisoikeus käydä huvipuistoissa. :D "Harvalla lapsiperheellä on varaa".

Jos asiakaskato iskee, hintoja on rukattava. Mutta kun ei todellakaan ole iskenyt, niin miksi myydä halvemmalla? Huvipuistot ovat tupaten täynnä lapsiperheitä joka jumalan kesä. Muilla kyllä siis on varaa.

Älä tee lapsia jos ei riitä massi haluamaasi elämäntyyliin.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5884007

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että olet lapseton. Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.

En siis itse asu Helsingissä, mutta olen joka vuosi vienyt lapseni Wasalandiaan joka suljettiin vajaa vuosikymmen sitten. Ranneke oli mielestäni ihan sopuhintainen, 16 euroa. Ei ollut paha etappi kolmen lapsen kanssa juomineen ja ruokineen kun itse menin kotitekoisilla voileivillä ja vesipullolla.

Olisi kyllä nuokin reissut jääneet pienituloisena duunarina väliin jos rannekkeet olisivat olleet 50e per nuppi.

Miksi pienituloinen duunari on lisääntynyt? Miksi hänen pitäisi päästä ylimääräisiin huvituksiin?

Ap

Koska kaikki ei voi olla lääkäreitä, ja fortumin johtajia.

Meillä on lomarahat yhteensä noin 3000 heinäkuussa liksojen lisäksi. Kyllä pääsee skidit huvipuistoihin.

Vierailija
62/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että olet lapseton. Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.

En siis itse asu Helsingissä, mutta olen joka vuosi vienyt lapseni Wasalandiaan joka suljettiin vajaa vuosikymmen sitten. Ranneke oli mielestäni ihan sopuhintainen, 16 euroa. Ei ollut paha etappi kolmen lapsen kanssa juomineen ja ruokineen kun itse menin kotitekoisilla voileivillä ja vesipullolla.

Olisi kyllä nuokin reissut jääneet pienituloisena duunarina väliin jos rannekkeet olisivat olleet 50e per nuppi.

Miksi pienituloinen duunari on lisääntynyt? Miksi hänen pitäisi päästä ylimääräisiin huvituksiin?

Ap

Mietitäänpä, ketä ne pienituloiset duunarit ovat: myyjiä, lähihoitajia, siivous-, kiinteistö-, puutarha-aloilla työskentelevät, infran kunnossapito, ravintola/kahvila- ja suurkeittiötyöntekijät, leipomotyöntekijät, tehdastyöläisiä, asiakaspalvelijoita, varastojen ja tukkujen työntekijöitä... Tässä nyt muutama mainitakseni, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Kaikilta näiltä duunareilta pitäis olla lasten saaminen kiellettyä?

Ei tietenkään, mutta valitus siitä miten omat elämänvalinnat vaikuttavat talouteen pitäisi olla kiellettyä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vain yksi lapsi ja silti hinta jo kirpaisee vaikka ok tuloinen olen. Kerran kesässä kuitenkin jossain huvipuistossa käydään ja kyllä se joka kerta n. 200e menee huvipuistopäivään. Päälle sitten matka, majoitus-ja muut kulut. Meiltä mihin tahansa huvipuistoon vähintään 200km suunta niin mielummin sitten jäädään vielä yöksi.

Vierailija
64/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty VUODESSA säästämään yhden päivän Linnanmäkireissun verran rahaa, niin silloin vika on omassa taloudenpidossa.

Huh miten surkea argumentti.

Etkö älyä, että VUODESSA, pitää säästää myös joululahjoihin, synttärilahjoihin, kavereiden synttärilahjoihin, vaatteisiin, kenkiin, harrastuksiin, suksiin, luistimiin, elokuvalippuihin, RUOKAAN jna lista on loputon.

Oletko holhouksen alla, siis onko sulla edunvalvoja, kun sulla ei ole ymmärrystä?

Vierailija
65/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanmäki nyt ei ole muutenkaan houkutteleva paikka. Hintatason lisäksi on ahdas,ruma paikka missä aina liikaa ihmisiä.

Vierailija
66/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt hullua, että huvipuistorannekkeen hinta on tuplaantunut noin 15 vuodessa. Harva muu tuote on kokenut tuollaisen hinnannousun. Tottakai hinnat ovat nousseet, mutta harvassa asiassa noin paljon.

Samassa ajassa palkat eivät ole nousseet vastaavalla tavalla eli ostovoima on huonompi.

Vierailija
67/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Elämä on.

Persaukisten vanhempien kannattaa käyttää tuota tilaansa motivoimaan lastaan tekemään fiksumpia ratkaisuja.

Vierailija
68/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.

Perusta sinä halpa huvipuisto, kun se on mielestäsi niin helppoa ja kannattavaa. 

Lastensäätiön ei ole tarkoituskaan olla kannattava, sen enempää kuin vaikka Helsingin yliopiston. Molempia tuetaan julkisista varoista, muu varainkeruu tapahtuu omasta aloitteesta.

Päivän naurut.

Meinaat ettei esimerkiksi yliopisto toimintaa aleta karsia, jos joka vuosi tehdään miljoonia tappiota.

Vierailija
69/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksen tärkein ja ainoa tehtävä on tuottaa voittoa. Onko tässä jotakin epäselvää?

Lasten päivän säätiö ei ole yritys. Säätiön tarkoitus on tuottaa hyvinvointia lapsiperheille ja tukea lapsiperheiden tasa-arvoa ja onnellisuutta.

Ja mitenköhän tämä tehdään, jos säätiön tilinpäätös on miinuksella?

Vierailija
70/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan huono käänne, jos asiakaskunta alkaa enemmän painottumaan aikuisiin. Lapsiperheille löytyy kuitenkin Helsingistä ilmaista huvia kuten kotieläintilat.

Vierailija
71/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty VUODESSA säästämään yhden päivän Linnanmäkireissun verran rahaa, niin silloin vika on omassa taloudenpidossa.

Etkö älyä, että VUODESSA, pitää säästää myös joululahjoihin, synttärilahjoihin, kavereiden synttärilahjoihin, vaatteisiin, kenkiin, harrastuksiin, suksiin, luistimiin, elokuvalippuihin, RUOKAAN jna lista on loputon.

Oletko holhouksen alla, siis onko sulla edunvalvoja, kun sulla ei ole ymmärrystä?

No ei taida olla kauheasti päässä toimintaa vanhemmilla, joiden on pakko lisääntyä vaikka ei rahat riitä edes oman elämän ylläpitoon.

Vierailija
72/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa kavereiden vanhempien kanssa, ettei mitään lahjoja osteta. Miksi hel vetissä pitäisi vieraille kakaroille lahjat ostaa? Eikä niitä suksia ja luistimia tarvii joka vuosi ostaa edes käytettynä. Taidat olla itse holhouksen tarpeessa, kun et osaa järkeä käyttää raha-asioissa.

Eri

Vierailija
73/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Helsingin kaupungin duunarit pääsee kerran vuodessa ilmaiseksi Lintsille. Saa ottaa neljä hlöä mukaankin. Lintsillä ollaan kolme tuntia.😁

Vierailija
74/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten jotkut vanhemmat kuvittelee Linnanmäen olevan joku yleinen leikkipuisto, minne pitäisi olla vapaa pääsy ja ranneke max 10euroa.

Ja joo, lapsi pettyy kun ei pääse. Se on voi voi, ihan kuin pettymykset olisi jotenkin ihmistä rikkovaa. Se on ihan hyvä, että ei aina saa kaikkea mitä haluaa. Lapsi ehkä motivoituu keräämään syksyllä pulloja, jotta pääsisi ensi kesänä Linnanmäelle.

Linnanmäen rannekkeet ovat kalliita, mutta pitää huomioida monta asiaa:

A) sisäänpääsy on ilmainen

B) ei tuntirajoitusta, eli muksu voi viettää aikaa Linnanmäen avaamisesta loppuiltaan. Ja jos ei ihan keskikesän sesonkiaikaan vieraile Linnanmäellä, ei tarvitse jonottaa niin tuhottoman paljon = saa rahalle paremmin vastinetta.

C) Linnanmäki on auki huhti-lokakuussa, eli jotta toiminta on kannattavaa, pitää tuottoa tulla sen verran, että sillä pärjää myös silloin kun linnanmäki on kiinni. Kiinteät kulut kun pyörivät, oli sitten kesäkuu tai tammikuu.

D) hyväntekeväisyys

E) tuotekehitys ja asioinnin sekä laadun parantaminen

F) tärkeimpänä ehkä laitteiston kunnossapitoon menevät kustannukset.

Rannekkeen hinta on komea, mutta aasiakkaita se ei tunnu haittaavan väkimäärästä päätellen.

T. Entinen sesonkityöntekijä

Vierailija
75/76 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raha ei riitä peruselämämiseen, johon nuo asiat kuuluvat, ilman säästämistä, pitää joko etsiä parempipalkkainen työ, tehdä lisähommia tai sitten alentaa omaa elintasoaan.

Vierailija
76/76 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläislapsillehan on tuonne pääsy on kaikkein helpointa ja todennäköisintä. Vanhempien ei tarvitse miettiä pahimmillaan yöpymisiä ja suurempia matkakuluja ja ruokailuja ja syömisiä. Voi ottaa kotoa vähän purtavaa ja juomista jos pienellä budjetilla ja kerran kesässä alle satasen kulu. Perheen pienimmille riittää jopa ne ilmaiset laitteet. Jos taas perhe lähtee jostain Pihtiputaalta liikkeelle niin tietenkin jo kalliimpi reissu mihin ehkä pienituloisimmilla ei ole enää niin helposti varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä