Varma kesän merkki: huvipuistojen hinnoista valittavat vanhemmat
Kuvittelevat että on ihmisoikeus käydä huvipuistoissa. :D "Harvalla lapsiperheellä on varaa".
Jos asiakaskato iskee, hintoja on rukattava. Mutta kun ei todellakaan ole iskenyt, niin miksi myydä halvemmalla? Huvipuistot ovat tupaten täynnä lapsiperheitä joka jumalan kesä. Muilla kyllä siis on varaa.
Älä tee lapsia jos ei riitä massi haluamaasi elämäntyyliin.
Kommentit (76)
Mitä kalliimmat huvipuistoliput, niin sen parempi.
Ajattele mikä säästö, kun ajaa lintsin parkkipaikalle koko perheen voimin.
Ollaan siinä autossa ja syödään kotona tehtyjä eväitä. Välillä voi käydä jaloittelemassa ja olla tyytyväinen siihen miten paljon taas säästettiin.
Illalla kotiin ja nettiin kertomaan, että taas säästettiin monta sataa euroa.
Jos tämän tekee kesän aika vaikkapa 12 kertaa, niin helposti säästää 300€ (12*250€)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että olet lapseton. Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.
En siis itse asu Helsingissä, mutta olen joka vuosi vienyt lapseni Wasalandiaan joka suljettiin vajaa vuosikymmen sitten. Ranneke oli mielestäni ihan sopuhintainen, 16 euroa. Ei ollut paha etappi kolmen lapsen kanssa juomineen ja ruokineen kun itse menin kotitekoisilla voileivillä ja vesipullolla.
Olisi kyllä nuokin reissut jääneet pienituloisena duunarina väliin jos rannekkeet olisivat olleet 50e per nuppi.
Miksi pienituloinen duunari on lisääntynyt? Miksi hänen pitäisi päästä ylimääräisiin huvituksiin?
Ap
Mietitäänpä, ketä ne pienituloiset duunarit ovat: myyjiä, lähihoitajia, siivous-, kiinteistö-, puutarha-aloilla työskentelevät, infran kunnossapito, ravintola/kahvila- ja suurkeittiötyöntekijät, leipomotyöntekijät, tehdastyöläisiä, asiakaspalvelijoita, varastojen ja tukkujen työntekijöitä... Tässä nyt muutama mainitakseni, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Kaikilta näiltä duunareilta pitäis olla lasten saaminen kiellettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että olet lapseton. Kyllä se on aika musertavaa lapselle jos kaikki kaverit käyvät lintsillä ja juttelevat laitteista yms. ja itse et pääse sinne siksi että on käynyt syntymäarpajaisissa perheen osalta huono tuuri.
En siis itse asu Helsingissä, mutta olen joka vuosi vienyt lapseni Wasalandiaan joka suljettiin vajaa vuosikymmen sitten. Ranneke oli mielestäni ihan sopuhintainen, 16 euroa. Ei ollut paha etappi kolmen lapsen kanssa juomineen ja ruokineen kun itse menin kotitekoisilla voileivillä ja vesipullolla.
Olisi kyllä nuokin reissut jääneet pienituloisena duunarina väliin jos rannekkeet olisivat olleet 50e per nuppi.
Miksi pienituloinen duunari on lisääntynyt? Miksi hänen pitäisi päästä ylimääräisiin huvituksiin?
Ap
Suomen syntyvyys on jo nyt lähellä Etelä-Korean lukuja siksi kun täällä on niin tukalaa taloudellisesti kasvattaa lapsi. Ei täällä ole varaa ronkeloida sen suhteen kuka synnyttää ja kuka ei, tai ei sinuakaan enää ole hoitamassa tai palvelemassa ketään kun olet eläkeiässä.
Tämä. Kaikissa maailman maissa on ihmisiä enemmän kuin ikinä ennen vaikka automaatiota on enemmän kuin ikinä ennen ja kulutus suurempaa kuin ikinä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen tärkein ja ainoa tehtävä on tuottaa voittoa. Onko tässä jotakin epäselvää?
Lasten päivän säätiö ei ole yritys. Säätiön tarkoitus on tuottaa hyvinvointia lapsiperheille ja tukea lapsiperheiden tasa-arvoa ja onnellisuutta.
Miksi sitten hirveet hinnat, kun kävijöitä on kauheesti. Tuottoa tulee niin helkkaristi. Kynitään rannekehinnoilla maximit. Tympäsee.
Tämä. Väkeä saataisiin vähennettyä hintojen laskulla eikä nostamisella.
Silloin kun minä olin lapsi ja nuori, niin Lintsillä kävi pääasiassa lapset huvittelemassa. Nyt siellä on paljon nuoria aikuisia ja varmasti lippujen hintojen takia on profiloiduttu vielä enemmän siihen suuntaan. Ei siis ihme jos aurinkoisina päivinä Lintsi on täynnä kun sinne kokoontuu suuri osa alueen nuorista aikuisista lapsiperheiden lisäksi.
Minulle Lintsi on aina ollut kesän kohokohta, lapsena ja aikuisena, ja olen pyrkinyt viemään lapset sinne, mutta näillä hinnoilla...ei minulla ainakaan ole noin paljon heittää jos mielijohteesta haluaisi lähteä useamman lapsen kanssa. Kuten joku sanoi niin pitäisi aloittaa säästäminen hyvissä ajoin.
Pääkaupunkiseudun kokoiselle alueelle mahtuisi useampikin huvittelualue. Se loisi kilpailua ja laskisi lippujen hintoja. Sama tilanne on esimerkiksi Leppävaaran maauimalassa, siellä on nykyään kesäisin niin kovat ruuhkat, että joutuvat nostamaan pääsymaksun hintaa. No sen tietää kehen se iskee pahiten - ei ainakaan siihen aikuiseen joka ostaa lipun vain itselleen ja menee kavereiden kanssa hengailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään käyty joka kesä lintsillä, vaikka kaverit saattoi käydä parikin kertaa. Ei saatu myöskään viikko- tai jätskirahaa, ja katottiin vieressä kun kaverit söi isoja tuutteja.
Kesätöiden palkalla tuntui aivan hemmetin hyvältä tehdä just niitä asioita kavereiden kanssa mitä itse halus.
Nykyään olen myös työnteolla pitänyt huolen, että lintsillä käynti tarvittaessa onnistuu ilman mukinaa.
Summa summarum, kaikkea ei tarvitse saada heti tai kavereiden perässä, siitä ei mene rikki. Tekee itseasiassa nykymaailmassa ihan hyvää.
Tämä. Vanhempi voi säästää viikkorahat itselleen ja käyttää ne lisäsikiämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minä olin lapsi ja nuori, niin Lintsillä kävi pääasiassa lapset huvittelemassa. Nyt siellä on paljon nuoria aikuisia ja varmasti lippujen hintojen takia on profiloiduttu vielä enemmän siihen suuntaan. Ei siis ihme jos aurinkoisina päivinä Lintsi on täynnä kun sinne kokoontuu suuri osa alueen nuorista aikuisista lapsiperheiden lisäksi.
Minulle Lintsi on aina ollut kesän kohokohta, lapsena ja aikuisena, ja olen pyrkinyt viemään lapset sinne, mutta näillä hinnoilla...ei minulla ainakaan ole noin paljon heittää jos mielijohteesta haluaisi lähteä useamman lapsen kanssa. Kuten joku sanoi niin pitäisi aloittaa säästäminen hyvissä ajoin.
Pääkaupunkiseudun kokoiselle alueelle mahtuisi useampikin huvittelualue. Se loisi kilpailua ja laskisi lippujen hintoja. Sama tilanne on esimerkiksi Leppävaaran maauimalassa, siellä on nykyään kesäisin niin kovat ruuhkat, että joutuvat nostamaan pääsymaksun hintaa. No sen tietää kehen se iskee pahiten - ei ainakaan siihen aikuiseen joka ostaa lipun vain itselleen ja menee kavereiden kanssa hengailemaan.
Ja joku väitti ekalla sivulla ettei ole vielä tarpeeksi tungosta ja lapsia pitää synnyttää huonoihin oloihin koska niitä ei muka vieläkään ole liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö tosiaan ole varaa säästää vajaa 4e kk että lapsi pääsisi lintsille? Jos 2 lasta niin 8e kk eli pari euroa viikkoa kohden. Onko jollain oikeesti niin tiukkaa vai ei vaan osaa säästää?
Ei kyse ole säästämisestä vaan siitä, että huvipuistossa käynti on sellainen asia joka olisi joskus kiva tehdä hetken mielijohteesta. Esimerkiksi jos sattuu ylimääräinen vapaapäivä ja on aurinkoinen sää.
Elämästä tulee tosi raskasta jos kaikki asiat pitää suunnitella vuosi(a) eteenpäin.
Ei oo tarvinu vielä kertaakaan ostaa lapselle Lintsi-ranneketta, kun aina joku muu vienyt. :D Yksittäisiä laitelippuja on välillä ostettu, kun käyty hetken fiilistelemässä. Itse en halua viettää päivääni huvipuistossa, tulee vain paha olo laitteissa eikä minusta ole mitään iloa lapselle kun en tykkää varsinkaan missään helteessä jonotella ja hankkia pahaa oloa laitteissa kieppumalla. Olin jo lapsena sitä mieltä, että huvipuistot sucks. Hyvät kunnon vesipuistot ja safarit sen sijaan oli lemppareitani.
Lentolippuja saa 40€ italiaan ja espanjaan. Mieluummin sinne kuin johonkin kuppa..... lintsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö tosiaan ole varaa säästää vajaa 4e kk että lapsi pääsisi lintsille? Jos 2 lasta niin 8e kk eli pari euroa viikkoa kohden. Onko jollain oikeesti niin tiukkaa vai ei vaan osaa säästää?
Ei kyse ole säästämisestä vaan siitä, että huvipuistossa käynti on sellainen asia joka olisi joskus kiva tehdä hetken mielijohteesta. Esimerkiksi jos sattuu ylimääräinen vapaapäivä ja on aurinkoinen sää.
Elämästä tulee tosi raskasta jos kaikki asiat pitää suunnitella vuosi(a) eteenpäin.
No tämähän vasta... :D Tiekkönä, aika harva tekee asioita hetken mielijohteesta, tai jos tekee, niin tiedostaen että se on sitten pois jostain muusta. Kunnes jokasen takapihalla kasvaa rahapuu, niin rahankäytön suunnittelu on osa elämää.
Valtaosalla perheistä se on priorisointikysymys ja aniharvalla perheellä on varaa kaikkeen mitä mieleen juolahtaa. Me käymme yhden lapsen kanssa joka kesä sekä Lintsillä että Särkänniemessä. Meillä sitten säästetään jostain sellaisesta, mistä toisissa perheissä ei. Esim. meillä ei ole ollenkaan autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me säästetään joka kuukausi tällaisiin extempore-juttuihin. Ei tiedetä mihin säästetään ja kuinka pitkään, mutta onpahan varaa tehdä sitten, kun tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kaverit käyvät lintsillä, mutta toisaalta kerrotte että vain harvalla lapsiperheellä on varaa. Jokin tässä yhtälössä ei nyt täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Säästä yleistä huvittelukassaa, jota voi käyttää extemporejuttuihin, vaikka sinne lintsille, kylpylään, laivalle, eläinpuistoon, lyhyeen kaupunkilomaan jne. Niin me kaikki muutkin teemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska kaikki ei voi olla lääkäreitä, ja fortumin johtajia.
Kannattaako sinne huvipuistoon änkeä jos talous ei sitä kestä?
Ei ne rannekkeet nyt niin paljon maksa etteikö sitä viikkoa paria makaronia söisi.
Meillä on rannekkeet kahdelle päivälle tälle kesää ja jos vielä tarvetta ilmenee niin otan kolmannen päivän. Muksut tuntuu viihtyvän ja kyllähän sitä itsekin voi muutamassa laitteessa käydä. Mun mielestä se on koko perheelle yhteistä ja kivaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole monella lapsettomallakaan varaa tehdä hetken mielijohteesta satasten reissuja yhtään mihinkään. Hassu ajatus että se on jotenkin perusoletus että siihen pitäisi olla varaa.
Joku jo sanoikin; säästä yleistä huvikassaa talvella niin kesällä on varaa sitten lähteä extempore vaikka sinne huvipuistoon. Vaikka et juuri sitä etukäteen suunnittelisikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jättää alkon ja röökin pois, säästyy kuukaudessa lintsirahat😂
Ei meilläkään käyty joka kesä lintsillä, vaikka kaverit saattoi käydä parikin kertaa. Ei saatu myöskään viikko- tai jätskirahaa, ja katottiin vieressä kun kaverit söi isoja tuutteja.
Kesätöiden palkalla tuntui aivan hemmetin hyvältä tehdä just niitä asioita kavereiden kanssa mitä itse halus.
Nykyään olen myös työnteolla pitänyt huolen, että lintsillä käynti tarvittaessa onnistuu ilman mukinaa.
Summa summarum, kaikkea ei tarvitse saada heti tai kavereiden perässä, siitä ei mene rikki. Tekee itseasiassa nykymaailmassa ihan hyvää.