Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään muita jotka ei "pääse" kotoaan minnekään? Että kokee lähtemisen minne tahansa, miltei ylivoimaiseksi

Vierailija
27.04.2023 |

Olen eläkkeellä ja olisi vapaus mennä. En vaan kykene. Jos hiukankaan joutuu tilanteen eteen, että olisi joku matka tiedossa niin menee kaikki mehut jo pelkästä ajatuksesta. Myös stressiä pukkaa ja elämän ilo katoaa.

Tällä hetkellä käyn n. kerran viikossa kaupassa. Olen huomannut että siinäkin on piirteitä että on vaikea lähteä ja suunnitella että kaikki mukana, puhelin, ostoskassi, rahaa ja mitä muuta.

Tässä on vielä sekin ettäkoen vihan tunteita kun ympäristö ei tajua, että kuinka vaikeaa lähtemisenii voi olla. He luulee että kyse on munun halusta, mutta kun ei ole.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona osoitti, että sinulla on paljon hengenheimolaisia. Voi että olivatkaan onnellisia, kun oli tekosyy pysyä kotona ja sai vielä syyllistää toisin toimivia.

Vierailija
2/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia olen ollut tuollainen. Viikonloput on minulle yksinäisiä, mutta en saa itseäni ihmisten ilmoille. Sitten jään kotiin mököttämään itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevä ja tekevä kirjoitti:

Korona osoitti, että sinulla on paljon hengenheimolaisia. Voi että olivatkaan onnellisia, kun oli tekosyy pysyä kotona ja sai vielä syyllistää toisin toimivia.

Korona oli tosiaankin hienoa aikaa, kun sai oikein luvan kanssa olla lähtemättä. Voi verrata hiukan siihen kun työviikko loppuu ja saa luvan levätä viikonlopun.  Paitsi että ei ollut minulle mikään tekosyy pysyä kotona.

En  ole myöskään syyllistänyt koskaan ketään menemisistään.

Hiukan kirjoituksesi vihjaa myös siihen suuntaan, ettet ymmärrä, että lähtemiseni vaikeus ei ole päätettävissäni.

ap

Vierailija
4/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama juttu.Vaikea lähteä mihinkään.Olen jumittunut kotiin.

Vierailija
5/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona oli tosiaankin hienoa aikaa, kun sai oikein luvan kanssa olla lähtemättä. Voi verrata hiukan siihen kun työviikko loppuu ja saa luvan levätä viikonlopun.  Paitsi että ei ollut minulle mikään tekosyy pysyä kotona.

Hiukan kirjoituksesi vihjaa myös siihen suuntaan, ettet ymmärrä, että lähtemiseni vaikeus ei ole päätettävissäni.

ap

Kyllä minä ymmärrän, että tuolta se sinusta ja hengenheimolaisistasi varmaan tuntuu. Pisteet sinulle, jos et syyllistä muita, kuten moni on koko pandemian ajan tehnyt.

Vierailija
6/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kerätä sen verran sisua että saa varattua ajan lääkärille ja käytyä siellä. Sinulla on todennäköisesti jokin sairaus tai puutos (rauta,B12 vitam tms) joka aiheuttaa saamattomuutta ja väsymystä.

Vierailija
7/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia olen ollut tuollainen. Viikonloput on minulle yksinäisiä, mutta en saa itseäni ihmisten ilmoille. Sitten jään kotiin mököttämään itselleni.

Minulla on se että viihdyn tosi mainiosti kotona. Minulla on mieluista tekemistä koko ajan.

Asiasta toiseen. Jostain syystä kun minun pitäisi lähteä kotoani, niin minulle iskee päälle vimma siivota. Ikäänkuin järjestellä asiat kuntoon. Tämä vimma järjestellä asioita tulee enemmän pään sisällä, kuin varsinaisena toimintana. Se on jonkinlaista "hätää".

ap

Vierailija
8/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kliinistä masennustakin. Itsellä kävi juuri noin, silloin kun masennukseni oli pahimmillaan - vain pakolliset käynnit (kauppareissut jne), muuten yksin kotona. Onko lähellä tuttuja? Ystäviä? Sukulaisia?

Vierailija
9/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun korona tartunnat ovat nousussa,sitä vähemmän tekee mieli lähteä mihinkään

Ollaan nyt sitten vaan kotona.

Vierailija
10/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mika siina on ongelmana, jos et kerran haluakaan lahtea mihinkaan? Sen kun olet kotona vaan. Nykyaan se on niin helppoa kun voi tilata kaiken kotiin.

Vierailija
11/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä.

Mitä epäilet?

Millä pätevyydellä?

ap

Vierailija
12/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä minä ymmärrän, että tuolta se sinusta ja hengenheimolaisistasi varmaan tuntuu. Pisteet sinulle, jos et syyllistä muita, kuten moni on koko pandemian ajan tehnyt.

Pandemia-ajan syyllistäminen oli minusta vähän eri asia kuin syyllistää muuten vaan siitä, että jotkut ovat menevämpiä ja sosiaalisempia kuin toiset. Pandemiassa oli kuitenkin kyse siitä, että kaikki joutuivat elämään elämää eri tilanteessa ja suojelemaan toisiaan välttelemällä kontakteja. Ihan ymmärrettävää, että tuossa tilanteessa herätti vähän pahaa vertaa, kun samaan aikaan toiset (ne normitilanteessa menevätkin) kököttävät kotona ja toiset juoksevat ulkomailla kaikenmaailman jalkapallo-otteluissa ja festareilla vastoin silloisia suosituksia ja tietoja tilanteesta.

Vierailija
13/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mika siina on ongelmana, jos et kerran haluakaan lahtea mihinkaan? Sen kun olet kotona vaan. Nykyaan se on niin helppoa kun voi tilata kaiken kotiin.

Kai ymmärrät että on olemassa esim. häitä, ristiäsiä, hautajaisia, joihin voi tuntea olevansa pakotettu osallistumaan?

ap

Vierailija
14/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan masentunu. Nyt ylös, ulos ja lenkille, vätys!

Vierailija
15/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen kyllä, mutta ei oikein halua ja mielenkiintoa lähteä mihinkään. Korona-aika pahensi tätä, että vielä vähemmän on halua ja mielenkiintoa. Viihdyn mainiosti kotosalla, eikä tämä tunnu olevan kuin muille ongelma. Välillä ajattelen itsekin, että onko tämä normaalia, kunnes taas muistan, että meitä on erilaisia ja saa elää kuten tykkää.

Vierailija
16/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se että viihdyn tosi mainiosti kotona. Minulla on mieluista tekemistä koko ajan.

Asiasta toiseen. Jostain syystä kun minun pitäisi lähteä kotoani, niin minulle iskee päälle vimma siivota. Ikäänkuin järjestellä asiat kuntoon. Tämä vimma järjestellä asioita tulee enemmän pään sisällä, kuin varsinaisena toimintana. Se on jonkinlaista "hätää".

ap

Minäkin viihdyn nykyään kotona. Olen elämäni varrella reissannut ympäri maapalloa, asunutkin useissa maissa vuosikaudet. Nyt on aika ottaa rauhallisesti. En kärsi kotona olosta, ja sinäkin sanot viihtyväsi kotona. Eihän sitten ole ongelmaa!

Vierailija
17/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun korona tartunnat ovat nousussa,sitä vähemmän tekee mieli lähteä mihinkään

Ollaan nyt sitten vaan kotona.

Tämä kävi mielessä, että kävisi tekosyystä. Voisi viestittää, että muuten kyllä, mutta kun se korona taas nostaa päätään.

ap

Vierailija
18/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona teki kaikesta vielä vaikeampaa. En sitä ennen ollut muutenkaan super aktiivinen mutta korona-ajan jälkeen kaikki on entistäkin vaikeampaa. En ymmärrä miten tästä pääsisi oikein irti?!

Vierailija
19/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot vaan masentunu. Nyt ylös, ulos ja lenkille, vätys!

Olen miettinyt tätä. Että olenko tosiaankin niin totaalisen masentunut, että aiheuttaisi tämmöisen reaktion. 

En ole kuitenkaan ihan varma tästä, koska kuitenkin viihdyn kotona ja on myös mieluisia harrastuksia.

Voi olla että puolisoni on niin rankka seuralainen, että imee voimat tehdä mitään muutoksia ja matkahan olisi muutos.

ap

Vierailija
20/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisin jäädä eläkkeelle eikä tarvitsisi lähteä kotoa enää muualle kuin ostoksille niin olisin maailman onnellisin ihminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi