Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisesti naurattaa nyt vaalitaktikoinnin tulos

Vierailija
27.04.2023 |

Paitsi että koko vihervasemmisto oppositiossa, saatiin ihan oppositiostakin karsittua reilusti pois siitä äärimateriaalia kun Vihreät ja vasemmistoliitto koki taktikoinnin takia rökäletappion. Juurihan julkaistiin kysely kuinka neljäsosa SDPn äänistä oli taktikointia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä teki tuloksesta erityisen hienon, ne äärimmäistä viherliberaalia politiikkaa tekevät vähenivät reilusti myös oppositiossa.

Vierailija
2/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi Vihreät ja vasemmistoliitto nyt jäädä oppositiossakin pahasti hieman maltillisemman SDPn taakse :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös huvittaa.

Sehän oli Marinin aikaansaannos.

Veti kumppaninsa suohon kieroudellaan joka meni persiilleen.

Vierailija
4/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo en odottanutkaan, että vihervasemmisto ymmärtäisi vaalimatematiikkaa saatikka matematiikkaa yleisestikään. Hyvä, että meni odotusten mukaisesti

Vierailija
5/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö suomea? Ainakin tuo ymmärryksesi kyselyn tuloksista on pahasti pielessä.

Vierailija
6/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vasta nyt tajuan miten tämä heitti häränpyllyä tämä asetelma.

Mutta kansaan tämän teki.

Demokratia kuulkaa.

Vierailija
7/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo en odottanutkaan, että vihervasemmisto ymmärtäisi vaalimatematiikkaa saatikka matematiikkaa yleisestikään. Hyvä, että meni odotusten mukaisesti

Luulen, että sinäkään et ymmärrä, jos kerta olet yhtä mieltä ap:n kanssa. Hän nimittäin ei ymmärrä.

Vierailija
8/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDPn ja sosialismin oikea kannatus vaaleissa olisi 26 % alhaisempi eli vain 33 kansanedustajaa eikä taktikoinnilla saatu 43 kansanedustajaa.

Marinin politiikka koki siis rökäletappion 2019 vaaleihin verrattuna.

Vierailija
9/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoittelin itse ennen vaaleja taktikoinnista, nyt lopputulos on että se kaikista viherliberaalein siipi sai reilusti vähemmän edustajia ja silti tuli oikeisto-konservatiivinen hallitus.

Vierailija
10/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha saa aina palkkansa 🤯

Vierailija
11/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös huvittaa.

Sehän oli Marinin aikaansaannos.

Veti kumppaninsa suohon kieroudellaan joka meni persiilleen.

Just näin. Ihan oikein, että tuli totuus esiin.

Vierailija
12/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sinäkään et ymmärrä, jos kerta olet yhtä mieltä ap:n kanssa. Hän nimittäin ei ymmärrä.

Mutkun mun mielipiteet= fakta, ymmärrätsä

Vierailija
13/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt opposiotiopolitiikkakin maltillisempaa kun kaikista kovaäänisimmin ilmastosta, wokesta jne huutelevien vihreiden ja vasemmistolaisten määrä väheni reilusti

Vierailija
14/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vihervasemmisto menetti erityisesti vihreiden ja äärivasureiden kansanedustajia. olisivat saaneet yhteensä enemmän kansanedustajia äänestämällä vihreitä ja äärivasureita.

Lisäksi vihreillä olisi ollut mahdollisuus mennä hallitukseen, nyt hävisivät niin paljon ettei jakoa

Vierailija
15/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistui oma taktikointi hienosti, nyt 2 porvaripuoluetta hallituksessa ja SDP ym. oppositiossa. Toki ei tämä minusta kiinni ollut mutta moni ajatteli nähtävästi samoin.

Vierailija
16/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuna kiitän Marinia että sai blokkipolitiikallaan karsittua tehokkaasti sitä äärivihervasemmistolaista materiaalia pois myös oppositiosta.

Vierailija
17/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajan paikat irtosivat puolueille todella isoilla äänimääräeroilla:

Jhalliksen NYT liike maksoi eniten kansanedustajan paikasta.

1 paikka maksoi 74 995 ääntä

RKPlaiset saivat halvimmalla kansanedustajan paikat

9 paikkaa 133 518 ääntä, eli 1 paikka maksoi vain 14 835 ääntä.

Vierailija
18/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareilla oli jätti rökäle häviö, kun 1/4 osa äänistä tuli taktisina ääninä oliko noin 200 000 ääntä...

Vierailija
19/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taktikoinnin takia Kepu, vihreät ja vassarit menettivät paljon ääniä ja monta kokenutta poliitikkoa putosi pois eduskunnasta. Se on hyvä se.

Vierailija
20/22 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen suurimman syyn vasemmiston tappioon olleen Marinin hallituksen holtiton talouspolitiikka. Äänestäjät ovat alkaneet ymmärtää mihin sellaisen jatkuminen johtaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän