Orpo: Ansiosidonnaista ja asumistukia pitää radikaalisti vähentää, siitä on yhteinen näkemys.
Kommentit (1653)
Minä voin mennä avustajaksi. Jos henkilö istuu pyörätuolissa ja kädet toimii niin vien keittolevyn ja hän tekee ruokaa, minä ojennan tavaroita. Vien myös 2 pesuvatia ja teen niihin vedet, hän tiskaa itse. Hän saa myös imuroida ja luutata niin että minä lykkään pyörätuolia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista, jolloin vakituisten vuorolisät saa poistaa. Liitto kun toimii vain tietyllä jäsenmäärällä.
Nain varmaan on jo tiedetty, koska useita liittoja on yhdistynyt viime vuosina, viimeksi mm. Teollisuusliitto, taitelijat tms., ja raksa samoissa...
Vierailija kirjoitti:
Voit jäädä työttömäksi sinäkin. Iloitsetko siinäkin tapauksessa?
Kyllä iloitsen. En voi jäädä työttömäksi kun en käy töissä enkä ole ansiosidonnaisellakaan.
Toivottavasti persut pitää viimeiseen asti kiinni ansiosidonnaisen porrastuksesta eli vähenee vasta kun työttömyys on kestänyt pidempään. Isoissa ongelmissa aletaan kyllä olla kun lama on edessä ja esim asuntorakentamisen määrä romahtaa. En usko että tuo porukka pystyy näkemään kokonaiskuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kokoomuslaiset luopuu? Leikkaako he vain muilta?
Kyllä. Itseltään aikovat leikata vaan veroja, että on entistä enemmän rahaa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä iloitsen. En voi jäädä työttömäksi kun en käy töissä enkä ole ansiosidonnaisellakaan.
Toimeentulotukea leikataan myös ja eläkeläiset tulevat jäämään ilman apua, hoitoa ja apua saa vain isolla rahalla jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen on hankkimani turva kokoomusta vastaan. Siihen sä et tule sorkkimaan! Oikeutesi ei riitä.
ahaa se on sinun itsesi hankkimasi turva. Sitten valtio-osuuden perusosa voidaan poistaa sen kustantamisesta samantien
Olipa helppoa!
Sitten yhteiskunta elättää tt-tuella jos ansiosidonnainen viedään.Sitten ei enää töihin kannata mennäkään sen jälkeen vaan elellä kokoaikaisesti tt-tuella
Suomessa on ollut sosiaaliturvan uudistamista suunnitteleva työryhmä jo vuosikausia. Tarkoitus olisi myös uudistaa tt-tukea siten että sinne ei kannata "jämähtää". Yleensä vaan poliitikot torppaavat kaiken uudistamisen.
Mikrosirut saattavat tulla jo 2024 ensin se on muka vapaaehtoinen vähän ajan päästä pakollinen. Nyt kysyn teiltä joko odotatte innoissanne pakkoremontteja jotka ovat ehkä jopa 40 000 e tai naudanlihan ja kahvin kieltoa vai tulevia työkommuuneja digitaalisella valvonnalla 15 min kaupungissa
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti persut pitää viimeiseen asti kiinni ansiosidonnaisen porrastuksesta eli vähenee vasta kun työttömyys on kestänyt pidempään. Isoissa ongelmissa aletaan kyllä olla kun lama on edessä ja esim asuntorakentamisen määrä romahtaa. En usko että tuo porukka pystyy näkemään kokonaiskuvaa.
Kyllä, puoliso käy autolla töissä, kun ei kulje linja-autoja. Ei osteta silmälaseja eikä uusia talvirenkaita. Jos tulee onnettomuus niin voidaan sanoa toiselle osapuolelle, että kiitä Kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin velaksi eläminen antoi Kokkareille hyvän syyn leikata työttömyyskorvauksista ja asumistuista. Jos talous ei Marinin jäljiltä olisi katastrofaalisesti retuperällä ei näitä leikkauksia olisi mitään tarvetta tehdä.
Sipilä jätti Marinille tasapainossa olevan valtiontalouden. Siitä olisi ollut helppo jatkaa.
Mikä meni Marinilla vikaan kun hänen käsissään alkoi velkamopo keulimaan ja nyt joudutaan leikkaamaan?
Ensin tuli korona ja koronatuet yrityksille, sitten Ukrainan sota ja rahat menee sinne
Koronatukea on Marinin hallitus jakanut kunnille 5 mrd ja yrityksille 3 mrd ja Ukrainaan apua 1mrd verran.
Marinin ottamat velat on 50 mrd. Missä on loput 49 mrd tuhlattu?
Sinnetännejonnekin on ilmeisesti mennyt ylimääräistä Suomen valtion budjetin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajana kannatan kyllä ansiosidonniasen lyhentämistä, esim 6 kuukauteen tai noin 200 päivään täysmääräisenä. Loput 200 päivää vaikka hieman leikattuna.
Erityisen tärkeää on leikata asumistuesta ja ylivoimaisesti tärkein leikkauskohde on paikkakuntalisä asumistukeen. Joka paikkakunnalla pitää samasta vuokrasta saada sama asumistuki. Nykymalli vääristää pahasti asuntomarkkinoita. Tämän jälkeen opsikelijat tulisi siirtää takaisin opiskelijan asumistukeen kuten oli vielä 10v sitten. Ihan hyvin itsekin selvisin opiskelijan asumistuella.
Kai ymmärrät että joka maassa pk-seutu on huomattavasti kallimpaa asumisaluetta.
Siksi siellä ei tulisikaan asuttaa ihmisiä veronmaksajien rahoilla. Asumisen hinnat tippuisi pk-seudulla jos tuen paikkakuntalisä poistuisi, siitä hyötyisi kaikki itse asumisensa maksavat. Turha väittää ettei tippuisi, kun kysyntä pienempää, hinnat laskee.
Helsingissä on 34000 työtöntä.
Ja ulkomaalaiset tekee paskahommat.Tuet pois niin alkaa työnteko kiinnostamaan suomalaisiakin.
Sitten alkaa se ryöstely ja se voi kohdistua sinuunkin. Onhan varashälytin asennettuna ja itsepuolustusvälineet hankittu?
Nämä sun väkivaltafantasiat ovat todella huvittavia, ja samalla kirjoitusasulla näitä aina väännät näihin ketjuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea leikataan myös ja eläkeläiset tulevat jäämään ilman apua, hoitoa ja apua saa vain isolla rahalla jatkossa.
Lisää ihmisten ryöstelyä ja puu kotuksia tulee varmasti, miettikää miten paljon esim nuoret on viime aikoina käyneet ihmisten kimppuun? On alueita joissa ei kohta uskalla edes päiväsaikaan liikkua. Ne, jotka voi ennestäänkin huonosti, niiltä leikataan lisää ja tämä tulee kostautumaan kaikille. Pahoin pelkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, puoliso käy autolla töissä, kun ei kulje linja-autoja. Ei osteta silmälaseja eikä uusia talvirenkaita. Jos tulee onnettomuus niin voidaan sanoa toiselle osapuolelle, että kiitä Kokoomusta.
Kannattaisi käyttää heijastinta pimeällä. Monella on mustat vaatteet ja vastaantulevan auton valot häikäisee. Kävelijää ei näe. Moni kulkee tuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuet niin alas että loisimisella ei enää elä.
Oliko rankka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä kokoomuslaiset luopuu? Leikkaako he vain muilta?
Elätän itseni omalla työllä ja siitä saamallani palkalla kuten suuri osa suomalaisista.
En saa tukia joten ei ole leikattavaa.
t kokoomuksen äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
Minä voin mennä avustajaksi. Jos henkilö istuu pyörätuolissa ja kädet toimii niin vien keittolevyn ja hän tekee ruokaa, minä ojennan tavaroita. Vien myös 2 pesuvatia ja teen niihin vedet, hän tiskaa itse. Hän saa myös imuroida ja luutata niin että minä lykkään pyörätuolia.
Se on PESUFATI, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Älkää leikatko työssäkäyvien asumistukia. Muuten teiltä lähtee palvelut alta kaupunkien keskustoissa. Ei kaupankassoilla, lähihoitajilla, siivoojilla tai palomiehillä ole varaa asua kaupunkien keskustoissa omilla tuloillaan.
asumistuilla subventoidaan vuokranantajia, vuokria voi korottaa tukien mukaisesti. Mutta tämä on jo liian monimutkaista vasemmiston käsityskyvylle
Mua ärsyttää omat eläkeläisvanhemmat, jotka äänesti kokoomusta ja nyt ovat niin tyytyväisiä. Kai nyt jos eläkeläisiltä ei leikata mitään, mutta mitäs me kaikki muut? Itselläkin perussairauksia ja elämä ei aina ole ollut aivan helppoa. Pelottaa todella kovasti.