Onko tällainen neuvolatyöntekijän käytös mielestänne ok?
Olisiko mielestänne hyväksyttävää, että neuvolatyöntekijä tekisi teistä lastensuojeluilmoituksen, jossa hän kutsuu teitä "vakavasti mielisairaaksi"? Ko. väitteet on toki psykiatrian ylilääkärin sekä lukuisten muiden tahojen toimesta moneen otteeseen kuitattu valheeksi, mutta se ei poista syntynyttä vahinkoa. Miten toimisitte vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (82)
Huh huh.
Mielenterveyspotilailta tosiaan joskus puuttuu sairaudentuntu. Ulkopuolinen huolestuu ja näkee epäterveen käytöksen, kun taas potilas itse ei. Vika on aina muissa ja toisten käytös nähdään hyvin värittyneenä. Varsinaisesta paranoidista skitsofreniasta ei välttämättä ole kyse, mutta ajatukset ovat kyllä jo kovasti harhaisia.
Ap ei vaikuta olevan ihan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Mielenterveyspotilailta tosiaan joskus puuttuu sairaudentuntu. Ulkopuolinen huolestuu ja näkee epäterveen käytöksen, kun taas potilas itse ei. Vika on aina muissa ja toisten käytös nähdään hyvin värittyneenä. Varsinaisesta paranoidista skitsofreniasta ei välttämättä ole kyse, mutta ajatukset ovat kyllä jo kovasti harhaisia.
Olikos sinulla minkä tasoinen koulutus, ammatinharjoittamisoikeudet sekä hoitosuhde minuun? Kun ei ole enää mitään argumenttia jäljellä, on vain tarve olla ymmärtämättä lukemaansa. Mitään mielenterveydenongelmia ei ollut, ENNEN viranomaisten vaurioittavia toimia meitä kohtaan. Ymmärrätkö lukemasi?
En kyllä ole itse kokenut eikä kukaan tutuistanikaan tuollaista. apua ei aina tunnu saavan, vaikka sitä pyytää Sitten jos avun piiriin jotenkin on päässyt on terveydenhuolto ja lastensuojelu toimineet esimerkillisesti.. Terapiat käytynä ja lastensuojelu asiakkuus pystytty lopettamaan kun homma saatu toimimaan.
Voi tsiisus taas näitä ap:n kirjoituksia...
Missä se lapsi nyt on? Lapsen parasta tässä on hoitohenkilökunta ajatellut ja se paras ei ole ap:n kanssa. Ei edes tyydyttävä, siltä näyttää ulkopuolisten silmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Miksi hän kirjoitti tuollaisen? Mikä siihen oli syynä? Hänen pitää pystyä perustelemaan asia.
Minkälainen ap olet siis ollut, että sinusta on tuollainen kommentti kirjoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Miksi hän kirjoitti tuollaisen? Mikä siihen oli syynä? Hänen pitää pystyä perustelemaan asia.
Minkälainen ap olet siis ollut, että sinusta on tuollainen kommentti kirjoitettu?
Jos hänen juttunsa ovat olleet sama luokkaa kuin täällä kirjoitetut, niin en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Olikos sinulla minkä tasoinen koulutus, ammatinharjoittamisoikeudet sekä hoitosuhde minuun? Kun ei ole enää mitään argumenttia jäljellä, on vain tarve olla ymmärtämättä lukemaansa. Mitään mielenterveydenongelmia ei ollut, ENNEN viranomaisten vaurioittavia toimia meitä kohtaan. Ymmärrätkö lukemasi?
Mutta NYT ON ja PALJON! :)
Tietääkseni raskaudenaikainen lasu tehdään, jos odottava äiti käyttää huumeita tai alkoholia. Ehkä sitten mt-asioistakin. Kaikenlaisia ihmisiä toki on olemassa, joka ammatissa. Sinänsä vähän naiivia olettaa, että terveysalalla työskentelevissä ei voisi olla väärin tekeviä joukossa. Onhan sellaisia tuomittu sarjamurhistakin.
Itsekin ahdistuneisuuteen taipuvaisena ymmärrän hyvin ap:ta, ja olen pahoillani joukkolynkkauksesta täällä. Ahdistuneisuushäiriöistä ei auta se, että herkässä vaiheessa (raskaus) tehdään vastentahtoisia lasuja. Aiheutuu vain lisää ahdistusta.
Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivä voi olla myös oikein hyvä vanhempi, vauriostaan huolimatta. Asiasta kärsii usein lähinnä se vauriota kantava itse. Irvailu vauriosta on turhaa ja typerää.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni raskaudenaikainen lasu tehdään, jos odottava äiti käyttää huumeita tai alkoholia. Ehkä sitten mt-asioistakin. Kaikenlaisia ihmisiä toki on olemassa, joka ammatissa. Sinänsä vähän naiivia olettaa, että terveysalalla työskentelevissä ei voisi olla väärin tekeviä joukossa. Onhan sellaisia tuomittu sarjamurhistakin.
Itsekin ahdistuneisuuteen taipuvaisena ymmärrän hyvin ap:ta, ja olen pahoillani joukkolynkkauksesta täällä. Ahdistuneisuushäiriöistä ei auta se, että herkässä vaiheessa (raskaus) tehdään vastentahtoisia lasuja. Aiheutuu vain lisää ahdistusta.
Vai että joukkolynkkaus täällä? Ap on kyllä ihan itse harhaisilla kirjoituksillaan aiheuttanut tilanteensa.
Lapsiparka.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivä voi olla myös oikein hyvä vanhempi, vauriostaan huolimatta. Asiasta kärsii usein lähinnä se vauriota kantava itse. Irvailu vauriosta on turhaa ja typerää.
Voiko? Eli ihminen, joka pelkää kaikkea ja kaikkia, ei pysty rentoutumaan, on jatkuvasti hermostunut ja äkäinen/täysin saamaton, jännittää kaikkia tilanteita, ei uskalla mennä edes ulos saati jonnekin ihmisten ilmoille ja joka ei pysty ollenkaan keskittymään mihinkään on hyvä vanhempi?
Mitä hyvää sellaisessa vanhemmassa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka vastasitte aloitukseen ilkeästi, olette ilmeisesti näitä neuvola tai muita sotetyöntekijöitä tai sitten ette todellakaan tajua/tiedä, miten törkeitä juttuja terveydenhuollossa tapahtuu.
No, irvileuoille tiedoksi, että ihan on tosiaan useamman ylilääkärin, erityistason ammattilaisten ym. lausunnot näistä minun "mielisairauksistani" joita ei siis todellisuudessa ole-on vain vaurioittaneita seurauksia siitä, mitä meille on viranomaistahoilta tehty.
Mitä rikosilmoituksiin ja kanteluihin tulee, on aikaikkuna mennyt umpeen jo kauan sitten ja tuossa tilanteessa kun valitukset olisi vielä voinut tehdä, olin niin shokissa ja perättömistä lausumista kuormittunut, etten pystynyt siihen. Tämä taitaa olla tilanne hyvin monella-heikkoa on helppo kiusata ja tuhota elämä sitä kautta.
KO. neuvolatyöntekijän esimiehen kanssa kyllä käytiin keskustelua, mutta he valehtelivat ja yrittivät väittää "asiakirjojen kadonneen". No, sain paperit sitten muuta kautta, toiselta viranomaiselta. Eli esimiehet eivät puutu alaistensa törkeisiinkään laittomuuksiin ja hoito"virheisiin"-hyvä sisko,hyvä veli-kerhoissa. Oksettavaa.
Tulen toki tekemään kanteluita, oikaisuvaatimuksia ym. vielä, mutta selvitettävä vyyhti on todella suuri. Lakimies kehoitti olemaan yhteydessä Markku Fredmaniin-ainoaan lakimieheen maassamme, jolla on pitkän linjan kokemusta viranomaisrikollisuudesta. Eli epäilijät voivat sulkea suunsa- teitä paljon korkeammin koulutetut, asiansa tuntevat ja pitkän linjan lainoppineet ymmärsivät välittömästi, että kohdallamme oli kyse törkeästä ihmisoikeusloukkauksesta ja eri yksiköissä toimivien viranomaisten toteuttamasta kiusanteosta, suoranaisesta vainosta.
Tulen asioiden valmistuttua julkaisemaan lukuisia virkavastuulla toimivien nimiä, jotka ovat osallistuneet meidän tietoiseen kiusaamiseemme. Sitäkin asiaa kannattaisi sotetyöntekijän miettiä, kun ryhtyy rustaamaan törkeitä valheitaan ihmisistä-niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa ja edestään löytää, minkä taakseen jättää.
Joo tällä tekstillä saatkin itsesi kuulostamaan tosi selväpäiseltä....
Oli jo tiedossa, että tuon kaltainen kommentti on tulossa-kerrotko nyt ihan tarkkaan, mikä saa kuulostamaan joltain muulta kuin selväpäiseltä ja mitä uskot asiastani todellisuudessa tietäväsi? Ei taida vastausta tulla, vai mitä.. Juuri tämän vuoksi on olemassa aikuisten oikeita vaativia ammatteja, joihin vaaditaan vuosien koulutus ja aidosti kunnolliset tutkinnot, kuten esim. lakimiehet, ylilääkärit, vaativan erityistason terapeutit ym. joilla taitaa olla pikkuisen enemmän kompetenssia ja ammatillista pätevyyttä määritellä onko ihminen mielisairas vai ei- toisin kuin tyhjänpäiväisillä neuvolantädeillä tai anonyymeillä vauva-palstalaisilla :)
Kysymys kuului: onko omalle kohdallenne sattunut ikäviä kokemuksia ja miten olette toimineet jos on? Mikäli ei siihen asiaan ole mitään sanottavaa, turha loukkaavasti kommentoida asiaa, josta tietää vain pintaraapaisun.
Olen eri, mutta tuo kokonaisuus vaikuttaa ei-selväpäiseltä.
Voit olla oikealla asialla (vääryyttä kokenut), mutta miten tuot sen vööryyden esille niin se vaikuttaa.
Jos ei ole itsellä omakohtaista koke,usta siitä, miten asiat tietyissä instansseissa etenevät ja mikä on lainsäädäntö, ei varmasti vaikuta selkeältä- se mikä on tökeröä, on toisten ihmisten haukkuminen mielisairaiksi vaikka tällä palstalla, mutta se, mikä asiassa on rikollista, on tuon VIRKAVASTUULLA toimineen neuvolahenkilön ei-mihinkään-perustuvat-valheet minusta. hän rikkoi mm. potilaslakia, tietosuojalakia,salassapitovelvoitetta jnejne aivan siekailematta ja suuren sairaanhoitopiirin psykiatrian ylilääkäri joutui pyytelemään hänen puolestaan anteeksi.
Ettehän pohjimmiltaan tiedä asiastamme mitään ja jos ei ole aloituksen kysymykseen annettavaa, niin mitä ihmettä siitä haukkumisesta saa? Siis oikeasti? En ymmärrä tätä lainkaan-onko teillä palstalaisilla kenties itsellänne henkisesti niin paha olla, että sitä pitää purkaa kun kuvittelette tarpeeksi heikon kohteen löytyneen vai kalahtaako kalikka joihinkin niin pahasti, että kokemuksistaan puhuja pitää yrittää hiljentää? Voin vakuuttaa, että meitä on kohdeltu niin lukuisilla tavoilla sotepuolella väärin, että haaskaatte aikaanne ja kerrotte vain itsestänne ilkeämielisyytenne kanssa.
Kyselet kovasti, onko muilla samanlaisia kokemuksia, etkä halua, että muut kommentoi. Selkeästi kenelläkään muulla ei ole ollut tällaisia kokemuksia, kun kerran sellaisia vastauksia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kysymykseesi, ap:
a) en minä eikä kukaan tuttavistani ole kokenut tuollaista, että hoitaja olisi omasta päästään keksinyt diagnoosia.
b) en halua olla ilkeä, mutta kirjoitustyylisi antaa sinusta vaikutelman henkilöstä, jonka mielenterveys ei ole ihan kunnossa, koska tekstissä on aggressiivinen, ja kaava, kostonhimoinen sävy.
c) mielenterveysongelmista kärsivät ihmiset eivät aina välttämättä itse ymmärrä omaa tilaansa ja pahastuvat, jos joku huomauttaa asiasta.
Kiitos mielipiteestäsi, mutta en ole missään sanonut, etten tänä päivänä kärsi mielenterveysongelmista- se ei myöskään ollut ketjun aloituksen aihe tai kysymys, jonka esitin.
Asiasta on useat psykiatriset lausunnot ja lopputulema on, että olen sairastunut mm. ahdistuneisuushäiriöön, keskivaikeaan masennukseen sekä PTSDhen kaiken kokemamme traumaattisen viranomaiskohtelun seurauksena ja viranomaiset ovat toiminnallaan tuottaneet toistuvaa, vakavaa lisätraumatisaatiota laittomilla toimillaan. Siis ihan on viralliset lausunnot ja diagnoosit tästä asiasta. Ennen viranomaisten toimia näitä ongelmia ei ollut.
Mielenterveysongelmat ovat siis saaneet alkunsa nimenomaan siitä, että meidän kohtelumme sotessa on ollut niin pitkäkestoisesti niin vaurioittavaa. On aivan selvää, että ihmiset eivät tiedä, mitä tarkoittaa mielisairaus ja mitä tarkoittaa mielenterveysongelma-että näillä kahdella on massiivinen ero.
Ei tässä ole mitään uutta eikä ihmeellistä-samanlaisia kohtaloita on maassamme paljon, valitettavasti, mutta näistä ei puhuta eivätkä uupuneet ihmiset jaksa vaatia oikeuksiaan. Minulle selviytymisen edellytys on ollut se, etten ole antanut periksi viranomaismielivallan suhteen ja olen joutunut todella taistelemaan oikeuksistamme vuosikaudet. Siitä syystä täällä irvaillaan, haukutaan ihmistä, jonka elämästä ei todellisuudessa mitään tiedetä, mutta kai se on niin paljon helpompaa, kuin avata silmänsä.
Eli kärsit mielenterveysongelmista, mutta kun asiasta mainitaan, pöyristyt ja suutut. Lasun tekeminen ei ole mikään rangaistus. Se tarkoittaa, että lapsellesi taataan tukea elämän alkumetreillä.
En jaksanut lukea toista sivua pidemmälle, mutta huoli aloittajan lapsista tuli kyllä jo ensimmäisellä sivulla. Toivottavasti ap tapaa lapsiaan vain valvotusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kysymykseesi, ap:
a) en minä eikä kukaan tuttavistani ole kokenut tuollaista, että hoitaja olisi omasta päästään keksinyt diagnoosia.
b) en halua olla ilkeä, mutta kirjoitustyylisi antaa sinusta vaikutelman henkilöstä, jonka mielenterveys ei ole ihan kunnossa, koska tekstissä on aggressiivinen, ja kaava, kostonhimoinen sävy.
c) mielenterveysongelmista kärsivät ihmiset eivät aina välttämättä itse ymmärrä omaa tilaansa ja pahastuvat, jos joku huomauttaa asiasta.
Kiitos mielipiteestäsi, mutta en ole missään sanonut, etten tänä päivänä kärsi mielenterveysongelmista- se ei myöskään ollut ketjun aloituksen aihe tai kysymys, jonka esitin.
Asiasta on useat psykiatriset lausunnot ja lopputulema on, että olen sairastunut mm. ahdistuneisuushäiriöön, keskivaikeaan masennukseen sekä PTSDhen kaiken kokemamme traumaattisen viranomaiskohtelun seurauksena ja viranomaiset ovat toiminnallaan tuottaneet toistuvaa, vakavaa lisätraumatisaatiota laittomilla toimillaan. Siis ihan on viralliset lausunnot ja diagnoosit tästä asiasta. Ennen viranomaisten toimia näitä ongelmia ei ollut.
Mielenterveysongelmat ovat siis saaneet alkunsa nimenomaan siitä, että meidän kohtelumme sotessa on ollut niin pitkäkestoisesti niin vaurioittavaa. On aivan selvää, että ihmiset eivät tiedä, mitä tarkoittaa mielisairaus ja mitä tarkoittaa mielenterveysongelma-että näillä kahdella on massiivinen ero.
Ei tässä ole mitään uutta eikä ihmeellistä-samanlaisia kohtaloita on maassamme paljon, valitettavasti, mutta näistä ei puhuta eivätkä uupuneet ihmiset jaksa vaatia oikeuksiaan. Minulle selviytymisen edellytys on ollut se, etten ole antanut periksi viranomaismielivallan suhteen ja olen joutunut todella taistelemaan oikeuksistamme vuosikaudet. Siitä syystä täällä irvaillaan, haukutaan ihmistä, jonka elämästä ei todellisuudessa mitään tiedetä, mutta kai se on niin paljon helpompaa, kuin avata silmänsä.
Eli olet ollut täysin terve ja normaali, yhtäkkiä jouduit haluamatta johonkin hoitosuhteeseen, jossa sinua systemaattisesti kohdeltiin väärin vuosia, jonka takia sait mielenterveysongelmia. Sen jälkeen neuvolatäti on tämän lukenut (missä menee urkkimisen raja? Normaalisti hoitohenkilökunta kyllä saa tarkistaa hoitohistorian jos on relevanttia), tehnyt vain ja ainoastaan historiasi perusteella lasun raskausaikana, itse olet kuitenkin käyttäynyt normaalisti ja kuin enkeli (eikä esim samalla tavalla kun täällä kommenteissa), eikä mitään syytä lasulle ole. Ymmärsinkö nyt oikein?
Vastauksena kysymykseeni, ei, en ole itse koskaan kokenut moista enkä ole kuullut, että tällaista olisi käynyt kenellekään muulle myöskään.
Tälleen vakavasti melisairaana vastuullisena vanhempana mä en ymmärrä tätä hysteeristä hötkyilyä, joo esim kätilö ja muutama muu suhtautu erittäin epäammattimaisesti mut ei sillä mitään sen isompia seuraamuksia ollu, halusivat vaan käydä katsomassa ja välillä jutellaan niiden kans miten menee ja meillä on erillinen puh numero jos tulee hätä, kaikki ollu lapsen eduks ja epäasiallisuudet on aina selviteltyä
Ei enää lisää vilja-eerikoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko? Eli ihminen, joka pelkää kaikkea ja kaikkia, ei pysty rentoutumaan, on jatkuvasti hermostunut ja äkäinen/täysin saamaton, jännittää kaikkia tilanteita, ei uskalla mennä edes ulos saati jonnekin ihmisten ilmoille ja joka ei pysty ollenkaan keskittymään mihinkään on hyvä vanhempi?
Mitä hyvää sellaisessa vanhemmassa on?
Aika kärjistettyä tekstiä. Sinä kirjoitat nyt käytännössä täysin työkyvyttömästä ahdistushäiriöisestä, joka on käytännössä työkyvyttömyyseläkekunnossa. Esim. itse pelkään vähän kaikenlaista ja jännitän, mutta pystyn kyllä keskittymään. Enhän minä mikään ADHD- tapaus ole. Hoidan myös asioita ja töitä ihan normaalisti. Käytännön ero monessa asiassa on vain se, että monet tilanteet ovat ikäviä minulle. Ei sellainen tee kenestäkään huonoa vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että joukkolynkkaus täällä? Ap on kyllä ihan itse harhaisilla kirjoituksillaan aiheuttanut tilanteensa.
Lapsiparka.
Kommentointi täällä muistuttaa kyllä joukkokiusaamista. Jos kerran on virallisesti todettu, että neuvolassa tms. tehtiin väärin, niin tuskin ap on siinä tapauksessa mitään aiheuttanut.