Minna Haapkylä tuomittiin myymälävarkaudesta
Kommentit (1873)
Minkä takia edes annan tämän haastattelun? Minna Haapkylä ihmettelee
50 vuotta täyttävä Minna Haapkylä on 2000-luvun kirkkaimpia elokuvatähtiämme. Nykyisin hän työskentelee tuottajana ja haluaa pysytellä mahdollisimman kaukana parrasvaloista.
Minna Haapkylä ei halunnut näyttelijäksi tähteyden ja julkisuuden takia vaan siksi, että parhaimmillaan näytteleminen tuntuu kuin hypyltä toiseen maailmaan.
Minna Haapkylä ei halunnut näyttelijäksi tähteyden ja julkisuuden takia vaan siksi, että parhaimmillaan näytteleminen tuntuu kuin hypyltä toiseen maailmaan.
TUNTUIHAN se erikoiselta.
Huhtikuun lopulla Seiska uutisoi näyttelijä-tuottaja Minna Haapkylän syyllistyneen myymälävarkauteen helsinkiläisessä kauppakeskuksessa. Haapkylä oli tuomittu päiväsakkoihin näpistyksestä, lievästä petoksesta ja lievästä vahingonteosta.
Iltalehti haastatteli Haapkylää aiheesta. Haapkylän mukaan kyse oli väärinkäsityksestä. Hän oli joutunut paniikkiin, ja useampi asia oli mennyt onnettomalla tavalla pieleen. Tapahtumista jäi kaiken kaikkiaan hieman sekava kuva.
KUUKAUTTA myöhemmin Haapkylä istuu edessäni. Olemme sopineet haastattelun tekemisestä, sillä Haapkylä täyttää pyöreät 50 vuotta lauantaina 10. kesäkuuta.
Kysyn häneltä näpistyksestä. Pakkohan se on.
Mitä oikein tapahtui?
Haapkylä ei halua mennä yksityiskohtiin. Hän kuvaa tilannetta kafkamaiseksi painajaiseksi, ja kertoo haluavansa säästää koko uskomattoman tarinan tekeillä olevaan tv-sarjaan, sillä mikään median julkaisema ei vastaisi kuitenkaan todellisuutta.
Nyt mua jo naurattaa koko asia, ja näen siinä huumoria, mutta en aio pilata kohtausta kertomalla siitä etukäteen toimittajalle, joka saattaa kirjoittaa mitä sattuu.
KYSE ei ole hänen mukaansa varsinaisesta luottamuspulasta. Haapkylä sanoo pitävänsä suomalaista mediaa lähtökohtaisesti reiluna toimijana. Jos jotakin luvataan, se myös pitää.
Hirveän harvoin on silti sellaisia haastatteluita, mistä ajattelisin, että just tuota mä tarkoitan. Lauseet, joita on pitänyt itse hyvinä, tulkitaan ihan väärin. Olen ollut monta kertaa vihainen siitä, miltä asiat on saatu näyttämään. Juuri se arvaamattomuus on tuntunut ahdistavalta.
On esimerkiksi kuvitellut antavansa haastattelun siitä, miten naisia kohdellaan elokuva-alalla. Ja kun jossain sivulauseessa sitten mainitsee, että on menossa matkalle Italiaan, niin sitten kannessa lukeekin, että Minna Haapkylän mielestä lomalla on tärkeintä osata pitää hauskaa.
HAAPKYLÄ on ollut julkisuudessa suurimman osan elämästään. Suuren yleisön nimeksi hän nousi elokuvan Rakkaudella, Maire (1999) myötä. Haapkylä voitti roolistaan Jussi-palkinnon, ja on kuulunut sen jälkeen kotimaisten näyttelijöiden ykköskaartiin sekä siihen rajattuun julkkisnaisten ryhmään, joiden kasvoilla iltapäivä- ja naistenlehtien kansia kaupataan.
Haapkylä arvioi tehneensä elämänsä aikana satoja haastatteluita. Monesti kiinnostuneita ollaan hänen yksityiselämästään. Nuorempana sellainen tuntui hirvittävän ahdistavalta. Piti olla koko ajan varomassa sanojaan.
Haapkylä naurahtaa.
Mutta ei siinä mennyt montaakaan vuotta, kun olin jo, että ihan sama. Kuka niitä haastatteluita edes muistaa? Tajusin, ettenhän mäkään muista, mitä joku on viime vuonna jossain haastattelussa sanonut. Tai edes edellisellä viikolla!
Hassun hauskaa tosiaan että Minna on varas ja Minnan mielestä media julkaisee väärää tietoa. Muuten vaan sai tuomion. Mikähän tässä on Minnan mielestä hauskaa?
Murhamies Haapkylä lie ollut sukua.
Minulla on ihan omakohtainen kokemus asiasta. Ehkä kymmenisen vuotta sitten olin töissä elokuva-alan tilaisuudessa, kun kyseinen henkilö vain nappasi maksulliselta pisteeltä tuotteita mukaansa, huikkasi että joku maksaa myöhemmin, ja eihän niitä kukaan koskaan maksanut. Röyhkeää ja ylimielistä toimintaa.
Näin sitä nykyään mainostetaan, uutiset vetävät pkärpäset kuluttamaan, olipa sitten kyse pitsasta tai viihde-elokuvasta.
Eikö muuta kaluttavaa ole? Onko hyeenoiden aika kokoontua muualle?
niin, Pelle Miljoonaa asui vuokralla Haapkylien Linnunlaulun talossa. Minnan isoisä ostanut aikoinaan tän talon ja se jäänyt perinnöksi Minnan isälle
Onko juhannusherkut jo hankittuna?
Toivottavasti lähikauppiaat tarkastaneet lohivarastot, nyt kun Minna meni naimisiin:))
Vai saiko jonkun muun ostamaan ruokaa häihin? Vai varastamaan?
Mutta sehän vaan naurattaa..
Oliko häiden tarjoilut pöllitty vai hankittu yhteistyökuvioilla? Täyttä hintaa on tuskin maltettu maksaa.
Tästä omahyväisestä lesbosta haastattelu kertoo kaiken. Minäminäminä.
Minna Haapkylä kertoo perheestään ja äitiydestään - Ihmiset & suhteet - Ilta-Sanomat
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä hyvät häät?
Olikohan häissä lohta tarjolla?
Nyt ihmettelette mitä varten juoksulohi. Arvatenkin sitä on ollut_hyvin_loimutettuna_paljon.
Vierailija kirjoitti:
Murhamies Haapkylä lie ollut sukua.
Se oli Haapoja. Haapkylä vaan pöllii.
Vierailija kirjoitti:
Hei Minna.
Kuuntelin juuri YLE Areenasta Miia Krausen podcastin jossa vieraana Minna Haapkylä.
Tämä oli tehty jo paljon ennen Minnan kiinnijäämistä myymälävarkaudesta.
Ohjelman loppupäässä Minna Haapkylä kertoo aivan avoimesti elämäntavastaan huijarina, hän kertoo jopa seikkaperäisen tarinan jolla sai valheeseen vedoten monen sadan euron hyödyt itseleen.
Todella käsittämättömän röyhkeä henkilö!
Suosittelen kuuntelemaan jakson!
Miettikää kun se pettää esim miestään, millaiset selitykset Minna Haapkylä antaa, "mulle tuli taas paniikkihäiriö ja en nähnyt eteeni kun menin vessaan ja istuin normaalisti istuimelle mutta siinä olikin joku mies ja sen vehje luiskahti sisään, jota luulin sillä hetkellä tamppooniksi joten jatkoin istumista ja joogasin siinä liikutellen vartaloani rytmikkäästi."
Aviomies pystys varmaan kertoon vaikka mitä tarinoita. Aivan varmasti ei rajoitu vain ruokakauppaan noin ylimielinen käytös ja patologinen valehtelu. Se on selkärangassa ja sillä tyylillä hän elää koko elämänsä.
Mä oon varas, ha ha haa. T. Minna