Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyhmää ottaa lainaa ja lähteä perheen kanssa viikoksi reissuun?

Vierailija
26.04.2023 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin juuri siirtää matkaa vuodella. En halua käyttää kaikkia säästöjä reissuun ja näin ollen säästämme puskurin ensin. En sitten kyllä tiedä, että kuinka paljon hinnat vuodessa nousevat, että olisiko sittenkin viisainta mennä nyt.

Vierailija
22/26 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätettiin juuri siirtää matkaa vuodella. En halua käyttää kaikkia säästöjä reissuun ja näin ollen säästämme puskurin ensin. En sitten kyllä tiedä, että kuinka paljon hinnat vuodessa nousevat, että olisiko sittenkin viisainta mennä nyt.

Viisainta on olla lähtemättä jos rahaa ei ole. Teette nyt viisaan päätöksen. Jos rahaa ei ole nyt eikä silloinkaan niin sitten ei yksinkertaisesti lähdetä. Eletään sen mukaan, mitä rahaa on. Tätä on monen nykyään vaikeaa ymmärtää, koska kulutusluotot ja luottoa on niin helppo saada. Säästäkää reissuun niin se saattaa tuntua vielä arvokkaammalta kun olette tehneet paljon töitä sen eteen. Sä et tiedä mitä huominen tuo tullessaan niin se reissu saattaa alkaa harmittamaan jos lainaa käyttää siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kovin järkevää ainakaan ole.

Vierailija
24/26 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on maksusuunnitelma lainalle? Onko se realistinen suunnitelma? Mikä on lainan korko eli mikä on reissun todellinen hinta?Mitä lainaa harkitsette?

Miksi on pakko päästä reissuun vaikka ei ole rahaa? Ymmärtäisin ehkä, jos kyseessä jokin erikoistilanne kuten 50 v. matka.

Vierailija
25/26 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lainaa kannata ylellisyyksiä varten ottaa. Lomailkaa varojenne mukaan.

Vierailija
26/26 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, olen ensimmäinen, joka sanoo, että ei ole tyhmää.

Olen monta kertaa maksanut matkan kokonaan luotolla. Joku kysyi, millä maksaa matka takaisin, jos sitä ei pysty säästämäänkään. No ne takaisinmaksut on vaan hoidettava, olen nipistänyt sitten meidän vanhempien ruoasta tai siirtänyt laskuja ym. Aina olen matkani takaisin maksanut. Eiköhän sen oman maksukykynsä ja kulutustapansa tiedä, pystyykö takaisinmaksuun suunnitellusti, sen mukaan menee.

Komppaan. Joskus tulee sellainen tilaisuus, jota ei kannata jättää käyttämättä. Silloin olen tottakai mennyt ja maksanut jälkikäteen. Ja tosiaan jokainen varmaan tietää oman maksukykynsä ja kulutustapansa, ja pystyykö maksamaan.