Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupan kassoille ollaan niin hirveitä?

Vierailija
26.04.2023 |

Koskee myös toki kaikkia asiakaspalvelun aloja ihan ylipäätään. Miksi pitää tiuskia, huutaa, raivota, tehdä niistä Plussa - ja bonuskorteista kauhea haloo ja vaatia vaan kaikkea kassatyöntekijältä? Moni ei edes tervehdi tai kiitä, vaan heti alkaa pompottelu ja törkeään sävyyn vaatiminen.

Tuntuu, että erityisesti viime vuosina ihmisten törkeys on saavuttanut melkoiset sfäärit. Jotkut ihan asiallisen oloisetkin perustallaajat saattavat käydä esim. kiinni myyjään, jos itsepalvelukassalla ei jokin asia toimi eikä saa siihen just nyt heti 5 sekunnissa sitä apua paikalle? Miksi ihmiset oksentaa pahaa oloaan aspoihin?

Yksi huvittavinpia ja erikoisimpia tilanteita on se, kun asiakkaat toimivat hätäisesti ja väärin, ja sen johdosta huutavat kassalle kuin olisi maailmanloppu kolkuttelemassa ovilla. Kun asian selvittelyn jälkeen asiakas tajuaakin olleensa itse väärässä, niin huuto ja raivo muuttuukin koomiseksi vahingoksi huumorilla höystettynä. Ei mitään anteeksipyyntöä käytöksestään hirveän haukku-episodin jälkeen. Ei normaali tervejärkinen ihminen kohtele muita kuin roskaa. Harkitsen vakavasti lopareita, ei kukaan ihminen ansaitse tuollaista, ja kun takaisinkaan ei voi oikein antaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valtaosa ihmisistä on hirviöitä joilla myös 60-90 ÄO. Ihmislaji on paskin eläinlaji.

Vierailija
2/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat yleensä itse sitä pohjasakkaa, jonka pitää tukea olematonta itsetuntoaan sillä tavoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassana 2010-2015 kun olin jo 45v (nainen) Ikinä nuoret ei kohdelleet minua huonosti.

Aina se surkein kohtelu tuli noin 50-65v ihmisiltä. Lähinnä naisilta mutta myös miehiltä.

Yli 80v:t ovat leppoisia.

Ns. suuret ikäluokat olivat monet täysiä monstereita. En tiedä miksi. Totaalinen empatiakyvyn puute, raivoaminen, huuto tyhjästä.

Kaikista mukavimpia asiakkaita olivat 20-30v miehet ja naiset.

Vierailija
4/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä anonyymifoorumeissa sallitaan kaikki, se siirtyy vähitellen muuallekin. 

Vierailija
5/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se, siis hän, ei huuda, että 'otan täällä kakkoseen'.

Vierailija
6/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat yleensä itse sitä pohjasakkaa, jonka pitää tukea olematonta itsetuntoaan sillä tavoin. 

Minulla on suvussa näitä boomeri-sukulaisia joiden mielestä he ovat nyt jotain yli-ihmisiä kun ovat perineet muutaman sata tonnia ja ovat jossain suojatyöpaikoissa jakkukalkkunoina tekemättä juuri mitään.

Ovat ihan avoimen vihamielisiä mm. nuorempiaan kohtaan, pienituloisia kohtaan, tavallista suorittavaa työtä kohtaan jne... Huutavat siivoojille ja neuvovat näille sättivään sävyyn miten tehdä työnsä.

Jos maailmassa olisi mitään oikeudenmukaisuutta, toivoisin että nämä saavat jonkun sairauden elämänsä loppumetreillä ihan karman takia.

Vierailija
7/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tapana että kassaneiti oletettu ei laita niitä ostoksia hihnalla nätisti vaan vetää ne putkeen ja sitten hampaat irvessä survotaan ne ostokset ryttyyn kun voisi hieman asetella niitä.

Vierailija
8/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupan kassat ovat niin hirveitä?

Vierailija
9/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suvussa näitä boomeri-sukulaisia joiden mielestä he ovat nyt jotain yli-ihmisiä kun ovat perineet muutaman sata tonnia ja ovat jossain suojatyöpaikoissa jakkukalkkunoina tekemättä juuri mitään.

Ovat ihan avoimen vihamielisiä mm. nuorempiaan kohtaan, pienituloisia kohtaan, tavallista suorittavaa työtä kohtaan jne... Huutavat siivoojille ja neuvovat näille sättivään sävyyn miten tehdä työnsä.

Jos maailmassa olisi mitään oikeudenmukaisuutta, toivoisin että nämä saavat jonkun sairauden elämänsä loppumetreillä ihan karman takia.

Milleniaalina voi allekirjoittaa että boomereilla on tuollainen maailmanomistaja asenne. Kun olin teini he aina vaativat että pitää mennä ilmaiseksi töihin jne. Kuitenkaan itse eivät ole koskaan tehneet päivääkään töitä millään pikku palkalla.

Vierailija
10/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kassana 2010-2015 kun olin jo 45v (nainen) Ikinä nuoret ei kohdelleet minua huonosti.

Aina se surkein kohtelu tuli noin 50-65v ihmisiltä. Lähinnä naisilta mutta myös miehiltä.

Ns. suuret ikäluokat olivat monet täysiä monstereita. En tiedä miksi. Totaalinen empatiakyvyn puute, raivoaminen, huuto tyhjästä.

Sama oli pankissa. Tosin vielä silloin kun oli konttoreita. Nythän konttoriverkostot on supistettu olemattomiin.

Meillä esim. kaikki työntekijät paitsi esimiehet saikuttivat senioriviikoilla kun oli jotain tarjouksia määräaikaistalletuksen tekeville tietynikäisille ihmisille. Niiden käytös oli yleensä niin hyökkäävää, karseaa ja vihamielistä ettei kukaan tykännyt hoitaa näiden asiakkaiden asioita. Myös usein uhkailivat oikeusjutuilla tai sillä että työntekijä on suorassa henkilökohtaisessa vastuussa jos eivät saa haluamaansa tuottoa tms.

En ymmärrä miksi monet ikäihmiset ovat niin hirveitä ihmisinä.

Vierailija
11/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä aina huvittaa se kuinka aspan kerrotaan olevan pelkkä turha kuluerä ja tekevän työtä johon kykenee koulutettu apinakin päivän kurssituksen jälkeen.

Silti sen saman aspan pitäisi pystyä vaikuttamaan käytännössä aivan kaikkeen firman toimintastrategiasta lähtien ja omaavan täyden päätösvallan ihan mitä tahansa se asiakas keksikään olla vailla. Luonnollisesti myös tekemään muutokset sillä siunaaman sekunnilla.

Miksi ihmeessä yrityksissä on pomoja ja johtajia niin, että päät kolisee yhteen jos se aspa on se ainoa, joka kaikesta on vastuussa ja joka ne langat pitää hyppysissään?!

Vierailija
12/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska valtaosa ihmisistä on hirviöitä joilla myös 60-90 ÄO. Ihmislaji on paskin eläinlaji.

Keskiarvo on siis 100

Vierailija
13/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin nyt kun itsekin mietin töykeitä kohteluja mitä itse olen kohdannut tai nähnyt, niin yksikään niistä ei ole tullut 20-30vuotiailta.. Huomaan tämän ärtyisyyden jo omassa äidissäni (55v), hän kertoo kuinka meni kassalle valittamaan sitä ja sitä "minä kyllä sitä ja tätä".. olen kuunnellut vain, en ole jaksanut puuttua että miksi sille kassalle raivoot, joskus olen vaan todennut että niin eihän se kassa sille voi minkään tmv.

Vierailija
14/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutulla luulisin että menopaussi ja erektiohäiriöt tekee ihmisistä aivan v-mäisiä kun ei vielä olla riittävän lähellä kuolemaa, mutta ollaan jo niin kaukana nuoruudesta että on käytännössä näkymätön kanssaeläjille. Purkautuu naisilla kiukutteluna, raivoamisena ja huutamisena, ja miehillä kaikenlaisena nuorten naisten ahdisteluna, huuteluna, käpälöintinä ja yleisellä "setämieheilyllä".

Ikä myös vahvistaa luontaisia tendenssejä. K-päästä tulee vielä k-päisempi kun tulee ikää. Joviaali ja reilu ihminen on yleensä vain mukavampi kun ikää kertyy.

T. Mukava 62v mies joka kohtelee kaikkia asiallisesti ikään tai sukupuoleen katsomatta

Vierailija
15/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täsmälleen samaa mieltä puhelinaspana, yksityisen lääkäriasemaketjun ajanvarauksessa. Me pyöritellään hetuja ja osaan kertoa vittumaisten vuosikymmenten lisäksi myös postinumeron perusteella, kannattaako vastata vai antaa mennä ohi, ne hermoheikot ovat lisäksi alueellisesti keskittyneitä.

Vierailija
16/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Oletko sinä pohjasakkaa ylempänä, kun näin kirjoitat. Olen saanut aina hyvää palvelua. Hekin ovat ihmisiä, joilla voi olla pahapäivä , tai juuri jotain ikävää.

Vierailija
17/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on kyllä muuttunut lähes kertaheitolla kunnon "Kareniksi". Vaatii jatkuvasti pikkujutuista jotain esimiestä paikalle ja haluaa soittaa asiakaspalveluihin ihan vaan haukkuakseen sen aspan harjoittelijan siksi koska joku e-laskun on tullut automaattisesti kahteen kertaan...

Koen myötähäpeää, mutten voi myöskään puuttua tilanteeseen kun en ole tämän holhooja. Ystävättäret katoavat pois yksi kerrallaan kun hän on niin kitkerä ja vihamielinen koko ajan.

Vierailija
18/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisiä usein ovat ja täytyy jollekin saada purkaa oma pahaa oloa. Mielenterveyshäiriöt myös aiheuttaa tuommoista käytöstä.

Vierailija
19/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on tapana että kassaneiti oletettu ei laita niitä ostoksia hihnalla nätisti vaan vetää ne putkeen ja sitten hampaat irvessä survotaan ne ostokset ryttyyn kun voisi hieman asetella niitä.

Miksi et itse asettele niitä siihen hihnalle siinä järjestyksessä kun haluat ne kassiisi pakata?

Siitä ne piipataan sitten just oikeassa järjestyksessä ja sinä voit pakata niitä kassiisi sitä mukaa ja näin myös nopeutat kaikkien asiointia.

Siinä maksupäätteen vieressä ei tarvitse seisoa tumput suorina kuin hoomoilanen tuijottamassa kuin vähä-älyinen. Ainakin sen maksuvälineen voisi kaivaa jo valmiiksi ennen kuin ostostesi loppusumma on valmis ja ne plussat sun muut voi piipata jo sitä ennen.

Vierailija
20/53 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Keski-ikäiset ovat poikkeuksetta kaikista pahimpia. Kassatyöskentelyssä näkee, miten (anteeksi suorapuheisuuteni) tyhmiä ja moukkamaisia ihmisiä valtaosa on.

Yksi 60v mamma tuli kassalleni tervehtimättä ja sanomatta sanaakaan, koko toimituksen aikana. Lopuksi hän töksäytti ja osoitti hyvin epäselkeästi sormellaan taakseni, että:

YKS TOMMONEN. Kysyin häneltä, että kumpaa siis haluat; muovipussia vai tuon ilmaislehden? Hän huusi minulle, NO TUON PUSSIN TIETYSTI!!! Sanoin takaisin, että: Seeelvä. Pakkohan minun on kysyä, kun et tarkentanut millään tavalla spesifisti, että mitä haluat. Nainen ei sanonut tuohon mitään ja paineli menemään, kun olin ojentanut pussin ja toivottanut hyvät päivän jatkot. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi