Muusikko EVELIINA on AUTISTI! Mielipiteitä?
Kommentit (398)
Voi helevetti tätäkin keskustelua täällä, pitäis tilata vaikka paperinen sanomalehti luettavaksi ennen töihin lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Voi helevetti tätäkin keskustelua täällä, pitäis tilata vaikka paperinen sanomalehti luettavaksi ennen töihin lähtöä.
Millähän rahaalla sitten??
Ei todellakaan ole. Nyt on autismi-sana trendaa kuten masennus pari vuotta sitten ja kaikki ilmoittautuu autisteiksi. Todella arveluttavaa.
Tää jotenkin sai itseni miettimään jos itsekin olen.. Olen epäillyt sitä jo ennen tätä uutista, mutta nyt se pomppasi taas mieleeni. Evelinassa on ollut _jotain_ sellaista selittämätöntä, joka on ihmetyttänyt mua. Voi olla että olen tunnistanut itseäni hänestä. Nyt voin jotenkin samaistua ehkäpä. Ja Evelina ei vaikuta enää ylimieliseltä.
Minä olen autisti ja kivaa, että noin menestynyt ja nätti ihminen ilmoittautuu autistiksi. Ehkä hälventää ennakkoluuloja,
Ei autismi nyt kuitenkaan ole mikään trendikäs diagnoosi.
Selittää paljon Eveliinan käytöstä Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa.
Alkaa vähän vaikuttaa siltä, että autismi on tän hetken trendidiagnoosi, vrt. ADHD/ADD hetki sitten. Kohta on alan lääkäreiden oven takana jonoa, kun kaikki epäilee olevansa autisteja.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa vähän vaikuttaa siltä, että autismi on tän hetken trendidiagnoosi, vrt. ADHD/ADD hetki sitten. Kohta on alan lääkäreiden oven takana jonoa, kun kaikki epäilee olevansa autisteja.
Hyvähän se on tunnistaa, että outoudelle löytyy selitys.
Vierailija kirjoitti:
No jos näin ei ole, niin missä sitten on vika? Joku tässä yhteiskunnassa on pielessä ja pahasti silloin.
Diagnoosi vaatii kyllä tietääkseni niin vakavat oireet, että ne selvästi haittaavat arkea ja ihmissuhteita. Ihan lieviä tapauksia ei pitäisi diagnosoida, sillä me kaikki olemme jossain määrin kirjolla. Jotkut todella vähän tai lähes ei lainkaan ja osa sitten vähän enemmän. Kyse on kirjosta.
Ihan mahdollista. Naiset on miehiä paljon parempia peittämään oireita. Ja ei noita diagnooseja ihan huvikseen heitellä. Ne on pitkät raskaat tutkimukset.
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosi vaatii kyllä tietääkseni niin vakavat oireet, että ne selvästi haittaavat arkea ja ihmissuhteita. Ihan lieviä tapauksia ei pitäisi diagnosoida, sillä me kaikki olemme jossain määrin kirjolla. Jotkut todella vähän tai lähes ei lainkaan ja osa sitten vähän enemmän. Kyse on kirjosta.
Tunnetko Evelinan henkilökohtaisesti? Oon muuten havainnut, että kauniita ja laittautuneita naisia ei uskota oikeastaan koskaan silloin kun he avautuvat ADHD tai autismidiagnoosista. Ilmeisesti nämä ovat jotain rumien ihmisten diagnooseja.
Vierailija kirjoitti:
On aivan yhdentekevää mitä se on, koska diagnoosia on lähes mahdoton aikuisena saada. Silloin täytyy löytyä (todistettua) näyttöä sekä lapsuudesta että aikuisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Aika pienetkin oireet saattavat aiheuttaa isoja ongelmia arkeen ja ihmissuhteisiin, ainakin nykypäivänä kun ihmiset on niin eteviä loukkaantumaan ja suuttumaan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen autisti ja kivaa, että noin menestynyt ja nätti ihminen ilmoittautuu autistiksi. Ehkä hälventää ennakkoluuloja,
Ei autismi nyt kuitenkaan ole mikään trendikäs diagnoosi.Selittää paljon Eveliinan käytöstä Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa.
En ole katsonut ohjelmaa. Miten näkyi käytöksessään?
Olen itselläni epäillyt autisminkirjoa. En jotenkin tajua sosiaalisia tilanteita. Tarkkailen miten muut toimivat ja matkin heitä.
Silmiin katsomisen olen joutunut harjoittelemaan. Välillä taidan tuijottaa ihan liian pitkään. Joskus unohdan kokonaan.
Sosiaaliset tilanteet väsyttävät ja isossa porukassa tuntuu kuin alkaisi huimaamaan.
Vaikuttaa siltä, että tällä hetkellä ihmisiä ollaan halukkaita ja valmiita diagnosoimaan ns. ammattilaistenkin toimesta ihan samaan tyyliin kuin vaikka täällä vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan yhdentekevää mitä se on, koska diagnoosia on lähes mahdoton aikuisena saada. Silloin täytyy löytyä (todistettua) näyttöä sekä lapsuudesta että aikuisuudesta.
Onko sinulla tietoa asiasta vai mihin tämä väite perustuu?
Tämä on nyt trendikästä ja huomiotahan pitää saada millä tahansa tavalla. Taitaa syrjäyttä masennuksen mutta muutaman vuoden päästä tulee taas uusi trendi.
Vierailija kirjoitti:
No en olisi päällepäin arvannut. Vaikuttaa laulaessaan ja puhuessaan samalta kuin suurin osa muistakin nuorista naisartisteista.
Voin vaan kuvitella kuinka raskasta hänellä on kun on opetellut vaikuttamaan niin sanotusti normaalilta.
Evvk