Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

34v ja tk-eläke

Vierailija
26.04.2023 |

Huh, vihdoinkin sain päätöksen pysyvästä eläkkeestä. Mielenterveysongelmien takia. Olen tosin vasta 34v, vähän toki surullistakin mutta ihanaa kun ei tarvitse stressata raha-asioita enää. Rahaa jää pakkollisten menojen eli vuokran, sähkön, netin ja puhelimen jälkeen 550e kuussa. Tulen onneksi vähällä toimeen.
Onko kohtalotovereita?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettäis 🤷🏻

Vierailija
2/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun olet saanut eläkepäätöksen ja tulet sillä toimeen. Nyt voit siirtää toiselle tilille joka kuukausi 50. Vuodessa 600 e. Älä ota niitä pois, vaan kartuta pahan päivän varalle puskuria. Minulle riittää omiin kuluihin laskujen jälkeen 400 euroa. Aina tulee joku yllätyskulu. Sitä varten on oltava rahaa. Siksi säästän joka kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettäis 🤷🏻

Olet vaan kateellinen. Mene töihin.

Vierailija
4/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja diagnoosisi oli mikä? Joku naurettava ahdistuneisuushäiriö vai?

Käyn töissä, ja kustannan itse kaiken - verojen ja kaiken tuon muun jälkeen mulle jää ehkä tuo 500e säästöön. On tämä vinoutunut maa.

Vierailija
5/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 vuotias eläkeläinen!

Etkö mielenterveysongelmiesi vuoksi pysty tekemään mitään työtä, edes jotain yleishyödyllistä rahojesi vastikkeeksi?

Vierailija
6/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitkaa iloitsevien kanssa ja itkekää itkevien kanssa.

Vierailija
7/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko skitso?

Vierailija
8/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, ja kustannan itse kaiken - verojen ja kaiken tuon muun jälkeen mulle jää ehkä tuo 500e säästöön. On tämä vinoutunut maa.

Minäkin käyn töissä ja maksan joka kuukausi veroja yli 1500 €. Sairaslomalla olen ollut viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä alle 30 päivää. Mutta olen myös joskus kärsinyt ahdistuksesta. Sen perusteella voin sanoa, että ahdistuneisuushäiriö ei ole todellakaan naurettava juttu. Olen todella onnellinen, että oma ahdistukseni meni ohi eikä jäänyt vaivaamaan jatkuvasti.

Vierailija
9/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käyn töissä ja maksan joka kuukausi veroja yli 1500 €. Sairaslomalla olen ollut viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä alle 30 päivää. Mutta olen myös joskus kärsinyt ahdistuksesta. Sen perusteella voin sanoa, että ahdistuneisuushäiriö ei ole todellakaan naurettava juttu. Olen todella onnellinen, että oma ahdistukseni meni ohi eikä jäänyt vaivaamaan jatkuvasti.

Tämän päivän maailma on hyvinkin ahdistava monelle ihmiselle. Kaikki ahdistuneet eivät voi jäädä pelkästään tukien varaan makailemaan. Joidenkin on käytävä töissäkin, vaikka välillä ahdistaakin.

Vierailija
10/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hävettäisi olla kaltaisesi kouvolatukkainen lähiömutsi.

Mee töihin, pummi.

Vierailija
11/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 vuotias eläkeläinen!

Etkö mielenterveysongelmiesi vuoksi pysty tekemään mitään työtä, edes jotain yleishyödyllistä rahojesi vastikkeeksi?

Joskus kuntoutustuella otin jotain projekteja vastaan. Saan kuitenkin tienata

Eläkkeen päälle n.900e kuussa. Niillä rahoilla matkustelen.

Psykiatrikin sanoo että ei kannata eläkkeelläkään jäädä kotiin makaamaan.

Vierailija
12/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttaako?

Vierailija
13/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettäis 🤷🏻

Olet tavallaan parantumattomasti sairas jo. Sairautesi nimi on tollous.

Vierailija
14/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 vuotias eläkeläinen!

Tekisitkö itse, kun raha tulee kuin Manulle illallinen? Hullu saa olla muttei tyhmä.

Vierailija
15/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettäis 🤷🏻

Olet vaan kateellinen. Mene töihin.

Oonkin töissä 😊

Vierailija
16/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se naurettavaa, että Suomessa voit jäädä eläkkeelle 20-30-vuotiaana. Ymmärrän jotkut vaikeavammaiset, mutta en esim. mielenterveyssyistä, ellei sitten ole joku psykoottinen skitsofreenikko.

Vierailija
17/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea eläkkeesi johdosta!

Mä sain eläkepäätöksen 49-vuotiaana. Ajoin itseni loppuun, kuoleman rajoille työelämässä useaan kertaan, kunnes en enää muistanut mitään enkä päässyt sängystä ulos.

Mutta eikös jännä, että joku luuseri kadehtii pientä eläkettäkin. Ottaiskohan mielellään tämän parantumattoman sairautenikin 😂 ja siihen johtaneen työtaakan.

Vierailija
18/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa"naurettavan ahdistuneisuushäiriön" kanssa sinnittelevä.

Antaisin tämän taakan sinulle pilkkaaja heti jos voisin.

Et ymmärrä tästä mitään!

Vierailija
19/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää vihdoinkin ymmärtää, että elämä on hankalaa ja ahdistuksia tulee ja menee. Siksi elämä onkin antoisaa. Lukekaapa Tommy Hellstenin kirja: Sen saat mistä luovut.

Vierailija
20/63 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se naurettavaa, että Suomessa voit jäädä eläkkeelle 20-30-vuotiaana. Ymmärrän jotkut vaikeavammaiset, mutta en esim. mielenterveyssyistä, ellei sitten ole joku psykoottinen skitsofreenikko.

Juu, ET TOSIAAN YMMÄRRÄ, eli olet tyhmä. Tyhmät on toki immuuneja psyykkiselle sairastumiselle. Rautakanki ei vikaannu, mutta sveitsiläinen kello voi niin tehdä.

Hoitoa ei saa, vaikka haluaisi. Tyttäreni oli juuri jonossa pelkkiin tutkimuksiin vuoden. Sitä ennen häntä lääkittiin ja hoidettiin väärän diagnoosin takia väärin 12 vuotta.

Arvaapa mitä se tekee ihmiselle?

Ihan vain "säästösyistä", koska tutkimus- ja hoitoresursseja ja tukitoimia (esimerkiksi koulujen oppilashuoltoa) on 30 vuotta leikattu, meillä kroonistuvat ja syrjäytyvät nuoret ihmiset.