Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten lasten vanhemmat: Onko kellään lapsi katkaissut välejä?

Vierailija
25.04.2023 |

Mitä tapahtui? Oliko joku riita vai yhteydenotot vain hiipuivat?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään?

Useinhan täällä "lapset" kertovat näistä tapauksista.

Vierailija
2/51 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes kuvitella sellaista! Olisi ihan hirveä tilanne. 

4:n äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät välit on lasten kanssa.

Vierailija
4/51 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On katkaissut. Enkä saa tavata lapsenlapsiani. Tämä aikuinen lapsi haluaa määrätä miten elän kotona, silloin kun olen yksin, enkä minä siihen suostu niin en sitten saa tavata lapsenlapsia enkä enää saa heidän kuulumisiaan. 

Vierailija
5/51 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lapsen joka riitelee vanhempiensa kanssa ja kun vanhemmat sanoivat jäädyttävän tältä perinnön, kiristää lapsi oman lapsensa tapaamisella isovanhempia. Vallan käyttöä kiristämällä.

Vierailija
6/51 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lapsi on ehkä masentunut ja on keksinyt, että syynä on lapsuuden traumat, joita hän ei vaan muista. Joku keittiöpsykologi on hänelle näin uskotellut. Haluaa nyt sitten ottaa etäisyyttä meihin vanhempiin. Kotona käydessä häntä ärsyttää se, jos satun tekemään jonkin kotityön esim. pyykkien ripustamisen. Tuo ärsytys on kuulemma traumaperäinen reaktio. Huolestuttaa vanhempana tämän aikuisen lapsen tila, mutta ei halua ottaa vanhemmilta eikä vanhempien ehdottamilta tahoilta apua vastaan.

Vierailija
7/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lapsen joka riitelee vanhempiensa kanssa ja kun vanhemmat sanoivat jäädyttävän tältä perinnön, kiristää lapsi oman lapsensa tapaamisella isovanhempia. Vallan käyttöä kiristämällä.

Aikamoisia kiristäjiä nuo vanhemmat tosiaan.

Vierailija
8/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Lapsi on ehkä masentunut ja on keksinyt, että syynä on lapsuuden traumat, joita hän ei vaan muista. Joku keittiöpsykologi on hänelle näin uskotellut. Haluaa nyt sitten ottaa etäisyyttä meihin vanhempiin. Kotona käydessä häntä ärsyttää se, jos satun tekemään jonkin kotityön esim. pyykkien ripustamisen. Tuo ärsytys on kuulemma traumaperäinen reaktio. Huolestuttaa vanhempana tämän aikuisen lapsen tila, mutta ei halua ottaa vanhemmilta eikä vanhempien ehdottamilta tahoilta apua vastaan.

Jostain syystä se lapsi on kuitenkin masentunut, eikä kestä teitä, oli "keittiöpsykologi" tai oikea psykologi mitä mieltä tahansa. Onko rakentavaa tai lasta kunnioittavaa vähätellä hänen kokemustaan?

Vierailija
9/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On katkaissut. Enkä saa tavata lapsenlapsiani. Tämä aikuinen lapsi haluaa määrätä miten elän kotona, silloin kun olen yksin, enkä minä siihen suostu niin en sitten saa tavata lapsenlapsia enkä enää saa heidän kuulumisiaan. 

Päihdeongelma siis.

Vierailija
10/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelma siis.

Arvasin, ettei kukaan "lapsi" pysty käsittelemään aihetta syyllistämättä, siksi laitoin jo otsikkoon että aikuisten lasten vanhemmat. Pysykää asiassa, älkääkä kommentoiko ja haukkuko vastauksia, jollei ole jotain rakentavaa sanottavaa. Kiitos. ap.

ps: joku voisi tehdä oman ketjun näille herkille lumihiutaleille

Vierailija
11/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ottamatta kantaa suoraan varsinaiseen aiheeseen, kehottaisin sinua kiinnittämään huomiota siihen, että olet ehkä sokea omalle tavallisia kommunikoida. Jo tässä hyvin lyhyessä ketjussa olet vastannut väheksyvästi jo kahdelle kirjoittajalle. Jos haluat ylläpitää hyviä ja läheisiä ihmissuhteita, sinun kannattaisi ehkä korjata kommunikointitapojasi.

Vierailija
12/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietää miettiä, missä syy.

Vierailija
13/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelma siis.

Arvasin, ettei kukaan "lapsi" pysty käsittelemään aihetta syyllistämättä, siksi laitoin jo otsikkoon että aikuisten lasten vanhemmat. Pysykää asiassa, älkääkä kommentoiko ja haukkuko vastauksia, jollei ole jotain rakentavaa sanottavaa. Kiitos. ap.

ps: joku voisi tehdä oman ketjun näille herkille lumihiutaleille

Alkoholisti ei pysty käsittelemään ongelmaansa kuin kieltämällä sen ja/tai syyttämällä läheisiään. Rakentavaa? 🙄

-ohis

Vierailija
14/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tosiaan kuulla vanhempien näkemyksiä heidän omasta näkökulmastaan. Mutta ei sellaisia, joissa arvaillaan mitäköhän se lapsi mahtaa ajatella ja minkä diagnoosin vanhempi hänelle antaisi, jos voisi.

Pelkkä vanhempien näkökulma. Onnistuisiko?

Vierailija
15/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ottamatta kantaa suoraan varsinaiseen aiheeseen, kehottaisin sinua kiinnittämään huomiota siihen, että olet ehkä sokea omalle tavallisia kommunikoida. Jo tässä hyvin lyhyessä ketjussa olet vastannut väheksyvästi jo kahdelle kirjoittajalle. Jos haluat ylläpitää hyviä ja läheisiä ihmissuhteita, sinun kannattaisi ehkä korjata kommunikointitapojasi.

Jos mä kysyn yhtä asiaa ja vastapuoli vastaa puutaheinää, niin toki huomautan siitä, koska toisen kommunikointi on ala-arvoista minuun nähden. Meissä jokaisessa on parantamisen varaa ja se jossa ei ole voi heittää sen kuuluisan ensimmäisen kiven. ap.

ps: olen vastannut vain yhteen kommenttiin, tämä on siis toinen, vai veditkö herneen nenään siitä ettet olekkaan uniikki lumihiutale?

Vierailija
16/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavia mielisairauden merkkejä nuo, valitettavasti. Kokemuksella puhun.

Vierailija
17/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tosiaan kuulla vanhempien näkemyksiä heidän omasta näkökulmastaan. Mutta ei sellaisia, joissa arvaillaan mitäköhän se lapsi mahtaa ajatella ja minkä diagnoosin vanhempi hänelle antaisi, jos voisi.

Aloituksessa kysyit, että mistä johtuu, tapahtuiko jotain? Ja nyt sitten ei saakaan arvailla mistä se johtuu, mitä lapsi ajattelee. 

Mitä haet aloituksellasi, ap?

Vierailija
18/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kysyit, että mistä johtuu, tapahtuiko jotain? Ja nyt sitten ei saakaan arvailla mistä se johtuu, mitä lapsi ajattelee. 

Nuo edelliset kommentit ei ollut mun. Mua kiinnostaa syyt vanhemman näkökulmasta, koska liian usein tämä suhteitaan katkonut pääsee enemmän ääneen ja toitottaa sitä koko maailmalle. Miltä tuntuu ihmisestä jonka oma lapsi hylkää? Ja mitkä oli syyt jotka siihen johti? Oliko yksi iso riita vai useamman vuoden periodilla tapahtunut? Mulla on lähipiirissä tällainen välit katkaissut ja hänen mielipiteensä tiedän. ap.

ps: Ja diagnoositkin kiinnostaa, jos ne on ihka oikeita lääkärin toteamia.

Vierailija
19/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo edelliset kommentit ei ollut mun. Mua kiinnostaa syyt vanhemman näkökulmasta, koska liian usein tämä suhteitaan katkonut pääsee enemmän ääneen ja toitottaa sitä koko maailmalle. Miltä tuntuu ihmisestä jonka oma lapsi hylkää? Ja mitkä oli syyt jotka siihen johti? Oliko yksi iso riita vai useamman vuoden periodilla tapahtunut? Mulla on lähipiirissä tällainen välit katkaissut ja hänen mielipiteensä tiedän. ap.

Äidilläni on diagnosoitu harhaluuloisuushäiriö. Oli hankala ja narsistisen jo paljon ennen diagnoosia. Hänen lapsenaan on kuin sylkykuppi, joka saa niskaansa kaikki äidin turhaumat ja katkeroitumiset. Äiti on omasta mielestään ihana ja lapset kamalia... totuus on jotain muuta.

Vierailija
20/51 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on diagnosoitu harhaluuloisuushäiriö. Oli hankala ja narsistisen jo paljon ennen diagnoosia. Hänen lapsenaan on kuin sylkykuppi, joka saa niskaansa kaikki äidin turhaumat ja katkeroitumiset. Äiti on omasta mielestään ihana ja lapset kamalia... totuus on jotain muuta.

Niin, totuus on jotain noiden väliltä. Nämä lasten tarinat on tuttuja, mutta ei vastaa kysymyksiin. ap.