Miksi oma vanhempi 70 + yrittää päihittää kaikessa
Kauneudessa, rikkaudessa, viisaudessa, suosittumuudessa, fiksuudessa, you name it. Mikä tuo ominaisuus on? Onko muilla samaa?
Kommentit (9)
Narsisti vanhempi toimii näin. Lapsia pitää neuvoa eikä painaa alas.
Se on ehkä vaikea luopua siitä vanhemman asemasta, jossa on voinut lapselleen kertoa elämän totuuksia ja oppeja. Eikä se, että vanhemmiten on vaikeampaa pysyä mukana kaikessa tiedonvirrassa, ainakaan auta asiaa. Se on ikävää siirtyä pöydän päästä ns jakkaralle.
Varmaan monia syitä. Ehkä ne asiat, joissa kilpaillaan, on sellaisia, joita arvostaa ja joiden vuoksi haluaisi olla arvostettu, mutta kokee ettei oo sitä itse saanut, joten ei sit halua että lapsikaan saa. Tai sit kokee, et tietyt asiat jäi nuorena saamatta lapsen takia ja nyt myöhemmin sit tavoittelee niitä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti vanhempi toimii näin. Lapsia pitää neuvoa eikä painaa alas.
Narskuhullu iski taas.
Mitä ihmettä? Olen ollut ikionnellinen aina kun lapseni on osoittanut olevansa minua älykkäämpi ja parempi ihminen. Voin vanheta rauhassa, tiedän että hän pärjää elämässä ilman minun viisaita neuvojani. Olen 70v
Se on tainnut olla jo nuoruudesta lähtien monella. Harmi että antaa ymmärtää että toinen (oma lapsi) olisi jotenkin huonompi, hitaampi tai tyhmempi. Ehkä vähän itsekeskeistä. Oikeasti lapsi voi olla älykäs ja sydämellinen.