Liian hyvä palkka/palkkahäpeä
Kehtaisitteko kertoa ystäville/perheelle, jos palkkanne olisi huomattavasti korkeampi kuin keskiverto, esim 15 000-20 000/kk? Vaikuttaisiko esim ystävyyssuhteisiin tai johonkin muuhun?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo selitys. Minusta juuri kukaan ei tee sellaista työtä, että siitä olisi oikeudenmukaista ja ansaittua saada tuollaista palkkaa.
Minäpä luulen, ettei sinun kyvyilläsi ole käsityskykyä ymmärtää kuinka vaativia töitä jotkut ihmiset Suomessa tekevät. Samoista töistä maksettaisiin Usassa 6...7-numeroista vuosipalkkaa vaikka Suomessa he tienaavat nipinnapin 100 000 euroa vuodessa.
Höpsis. Olen korkeakoulutettu ja suurin osa meistä on K-päitä, joiden käsitys oman työn vaativuudesta ja arvosta on täysin epärealistinen.
No ei pelkän korkeakoulutuksen perusteella mitään kovin huikeita liksoja voi maksaa, vaan sen mukaan, mitä sinun uskotaan tuovan yritykselle, julkisen sektorin palkintovirat erikseen. Jos vedät vaikka myyntiä ja saat yrityksen takomaan miljoonia viivan alle, niin voit odottaa kovaa liksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo selitys. Minusta juuri kukaan ei tee sellaista työtä, että siitä olisi oikeudenmukaista ja ansaittua saada tuollaista palkkaa.
Minäpä luulen, ettei sinun kyvyilläsi ole käsityskykyä ymmärtää kuinka vaativia töitä jotkut ihmiset Suomessa tekevät. Samoista töistä maksettaisiin Usassa 6...7-numeroista vuosipalkkaa vaikka Suomessa he tienaavat nipinnapin 100 000 euroa vuodessa.
Höpsis. Olen korkeakoulutettu ja suurin osa meistä on K-päitä, joiden käsitys oman työn vaativuudesta ja arvosta on täysin epärealistinen.
Koulutus on oma juttunsa, ja hyvä koulutus auttaa, mutta mitä työtä teet, millaiset tulokset?
ylös, liksa ylös, kiitos, ei hävettäisi
Oudoksun kysymystä. Yleensä kai kovasta palkasta ollaan ylpeitä ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Oudoksun kysymystä. Yleensä kai kovasta palkasta ollaan ylpeitä ja päinvastoin.
Ehkä silloin voi nolottaa, jos ei osaa hommaansa ja on jotenkin julkinen tieto, että on siinä tehtäväänsä sopimattomana liian kovalla palkalla jonkun avittamana. Toisaalta olihan valtion tärkeän viraston johdossa viikari, jolla oli varmasti muhkea palkka, mutta ilmeisesti pitkään aikaan ei yleisesti tiedetty, että hän oli täysin väärässä duunissa (ja siten väärällä palkkatasolla).
Katsopas omien pilkkujesi paikat.