Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian hyvä palkka/palkkahäpeä

Vierailija
25.04.2023 |

Kehtaisitteko kertoa ystäville/perheelle, jos palkkanne olisi huomattavasti korkeampi kuin keskiverto, esim 15 000-20 000/kk? Vaikuttaisiko esim ystävyyssuhteisiin tai johonkin muuhun?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> Höpsis. Olen korkeakoulutettu ja suurin osa meistä on K-päitä, joiden käsitys

>oman työn vaativuudesta ja arvosta on täysin epärealistinen

Olet käynyt väärän korkeakoulun. Se näkyy jopa kirjoituksistasi.

Katsopas omien pilkkujesi paikat.

Vierailija
22/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo selitys. Minusta juuri kukaan ei tee sellaista työtä, että siitä olisi oikeudenmukaista ja ansaittua saada tuollaista palkkaa.

Minäpä luulen, ettei sinun kyvyilläsi ole käsityskykyä ymmärtää kuinka vaativia töitä jotkut ihmiset Suomessa tekevät. Samoista töistä maksettaisiin Usassa 6...7-numeroista vuosipalkkaa vaikka Suomessa he tienaavat nipinnapin 100 000 euroa vuodessa.

Höpsis. Olen korkeakoulutettu ja suurin osa meistä on K-päitä, joiden käsitys oman työn vaativuudesta ja arvosta on täysin epärealistinen.

No ei pelkän korkeakoulutuksen perusteella mitään kovin huikeita liksoja voi maksaa, vaan sen mukaan, mitä sinun uskotaan tuovan yritykselle, julkisen sektorin palkintovirat erikseen. Jos vedät vaikka myyntiä ja saat yrityksen takomaan miljoonia viivan alle, niin voit odottaa kovaa liksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo selitys. Minusta juuri kukaan ei tee sellaista työtä, että siitä olisi oikeudenmukaista ja ansaittua saada tuollaista palkkaa.

Minäpä luulen, ettei sinun kyvyilläsi ole käsityskykyä ymmärtää kuinka vaativia töitä jotkut ihmiset Suomessa tekevät. Samoista töistä maksettaisiin Usassa 6...7-numeroista vuosipalkkaa vaikka Suomessa he tienaavat nipinnapin 100 000 euroa vuodessa.

Höpsis. Olen korkeakoulutettu ja suurin osa meistä on K-päitä, joiden käsitys oman työn vaativuudesta ja arvosta on täysin epärealistinen.

Koulutus on oma juttunsa, ja hyvä koulutus auttaa, mutta mitä työtä teet, millaiset tulokset? 

Vierailija
24/26 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös, liksa ylös, kiitos, ei hävettäisi

Vierailija
25/26 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoksun kysymystä. Yleensä kai kovasta palkasta ollaan ylpeitä ja päinvastoin. 

Vierailija
26/26 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoksun kysymystä. Yleensä kai kovasta palkasta ollaan ylpeitä ja päinvastoin. 

Ehkä silloin voi nolottaa, jos ei osaa hommaansa ja on jotenkin julkinen tieto, että on siinä tehtäväänsä sopimattomana liian kovalla palkalla jonkun avittamana. Toisaalta olihan valtion tärkeän viraston johdossa viikari, jolla oli varmasti muhkea palkka, mutta ilmeisesti pitkään aikaan ei yleisesti tiedetty, että hän oli täysin väärässä duunissa (ja siten väärällä palkkatasolla).