Liian hyvä palkka/palkkahäpeä
Kehtaisitteko kertoa ystäville/perheelle, jos palkkanne olisi huomattavasti korkeampi kuin keskiverto, esim 15 000-20 000/kk? Vaikuttaisiko esim ystävyyssuhteisiin tai johonkin muuhun?
Kommentit (26)
HAH.
Voisi joutua tarjoamaan asioita kavereille. Muuta piilottelun aihetta en keksi.
En kehtaisi. Itselläni ja puolisollani on huomattavasti pienempi palkka, mutta silti koen palkkahäpeää. Tuntuu kurjalta, jos joku tutuista on katsonut verotietomme. Ei kukaan ole kylläkään sanonut mitään. En halua puhua rahasta kavereideni kanssa, kuin heillä ihan eri tilanne varallisuuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi. Itselläni ja puolisollani on huomattavasti pienempi palkka, mutta silti koen palkkahäpeää. Tuntuu kurjalta, jos joku tutuista on katsonut verotietomme. Ei kukaan ole kylläkään sanonut mitään. En halua puhua rahasta kavereideni kanssa, kuin heillä ihan eri tilanne varallisuuden suhteen.
On eri asia hävetä pientä palkkaa kuin isoa palkkaa. Ap:hannoli rikas ja haluaa vain humble braggailla.
Ihan 8000-10000 Euroa kuussa on sellainen, ettei kannata väärissä porukoissa kertoa. Kokemus on opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan 8000-10000 Euroa kuussa on sellainen, ettei kannata väärissä porukoissa kertoa. Kokemus on opettanut.
mitä tapahtui?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä tapahtui?
-ap
Kateus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä tapahtui?
-ap
Kateus.
ja miten se ilmeni?
Miksen kehtais? Ainakin olen kehdannut sanoa ei moneen tilanteeseen, kun tilillä on euro ja sen olen myös sanonut.
Sit toisekseen, jos joku alkaa rahaa ruinaamaan, sanon ettei ole. Sitähän en kerro paljon mulla olis laskuja maksettavana tai sijoutuksia sijoitettavana. 
En kehtaisi kertoa. Herättäisi muissa varmasti vain kateutta tai halun hyötyä minusta.
Ei ole palkkahäpeää. Jos joku tulee kateelliseksi niin ihan hänen oma häpeä.
Minä ja puolisoni emme kumpikaan puhu palkasta tai muutenkaan rahatilanteestamme kenellekään. Pidämme Suomessa matalaa profiilia ja tuhlailemme sitten ulkomaanmatkoilla kaikessa rauhassa. Koska emme omista Suomessa mökkiä tai edes autoa, moni tuttu pitää meitä korkeintaan keskituloisina. Parempi niin. Jos joku on käynyt vakoilemassa verotietoja niin sitten toki totuus paljastuu. Harva kuitenkaan tekee niin, jos toinen ei vaikuta rikkaalta.
En häpeäisi kovaa liksaa tietenkään, huonoa sitten siitäkin edestä eli hyvä palkka ei haittaa, vaikka tulisi julkiseksi, huonoa palkkaa en halua kenenkään tietävän, ja onneksi ei ole pääasiallinen tili missään pikkupaikkakunnan pankissa.
Vierailija kirjoitti:
up (liksa siis)
Ja mielellään moninkertaiseksi. En häpeäisi, vaikka olisi isokin, vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä tapahtui?
-ap
Kateus.
Helppo selitys. Minusta juuri kukaan ei tee sellaista työtä, että siitä olisi oikeudenmukaista ja ansaittua saada tuollaista palkkaa.
[/quote]
Helppo selitys. Minusta juuri kukaan ei tee sellaista työtä, että siitä olisi oikeudenmukaista ja ansaittua saada tuollaista palkkaa.[/quote]
Minäpä luulen, ettei sinun kyvyilläsi ole käsityskykyä ymmärtää kuinka vaativia töitä jotkut ihmiset Suomessa tekevät. Samoista töistä maksettaisiin Usassa 6...7-numeroista vuosipalkkaa vaikka Suomessa he tienaavat nipinnapin 100 000 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Helppo selitys. Minusta juuri kukaan ei tee sellaista työtä, että siitä olisi oikeudenmukaista ja ansaittua saada tuollaista palkkaa.
Minäpä luulen, ettei sinun kyvyilläsi ole käsityskykyä ymmärtää kuinka vaativia töitä jotkut ihmiset Suomessa tekevät. Samoista töistä maksettaisiin Usassa 6...7-numeroista vuosipalkkaa vaikka Suomessa he tienaavat nipinnapin 100 000 euroa vuodessa.
Höpsis. Olen korkeakoulutettu ja suurin osa meistä on K-päitä, joiden käsitys oman työn vaativuudesta ja arvosta on täysin epärealistinen.
En huudellut kun tulot oli 15 000 e kk. Tästä on jo aikaa. Ja tulot tippuneet.
Tuo tuntuu pikkurahalta verrattuna sukulaisern joka tienaa 3 000 000 e vuodessa (yritysjohtaja).
> Höpsis. Olen korkeakoulutettu ja suurin osa meistä on K-päitä, joiden käsitys
>oman työn vaativuudesta ja arvosta on täysin epärealistinen
Olet käynyt väärän korkeakoulun. Se näkyy jopa kirjoituksistasi.
Kehtaisin, jos tulisi puheeksi. Tuota summaa tienaa niin harvassa asemassa, joten eiköhän se iso palkka olisi pääteltävissä ihan jo tittelin perusteella.
Sitä paitsi verottaja hoitaa sen, ettei nettotulot aivan mahdottomat ole.