~oOo~Helmenkantajien pe-la-su~oOo~
Hyvää joulukuun ensimmäistä päivää!!
Tästä se joulun odotus sit käynnistyy oikein toden teolla! *<:) (<--Toi on olevinaan niinku tonttu.. =D )
Linkki eiliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8970471&p=2&mpage=2&tmode…
(osasinkohan ny oikein..)
Maaret(ti)
Kommentit (33)
Hei onkos täällä vielä Rv Pomeloo yms muita " alkuperäisiä" helminauhalaisia ollenkaan paikalla?
Mun piti vaan tulla kertomaan ex-pinoon hyvät uutiset, et tää tytön tylleröinen otti ja pamautti plussan eilen illalla!!
Et vaiks helmijunasta tippua mätkähdin, niin Elokuun juna vie mua nyt mennessään. =)
Oikein onnellista odotusaikaa tutuille ja tuntemattomille, perästä tullaan!
T Helga, joka kerkes istuu lähtölaiturilla luvattoman kauan tiketti kourassa.
[b]Helga[/b] onnittelut loistavista uutisista. Kiva kuulla että nyt löysit junan kyytiin.
Itsekkin täällä kaipailen kaikkia " vanhoja" , ei sillä että uusissa mitään vikaa olisi =)
Taitaa muillakin olla sama laiskuus kuin itsellä. Luen mutta en jaksa kirjoitella. Johtunee siitä, että alan olla jo niin h******* täynnä tätä raskautta. Koko ajan on jo tukala olo. Pelottaa ajatella mitä se on reilun kuukauden päästä! Maha on todellakin valtava. Ei ihme että sitä kaikki kyselevät milloin hän syntyy. Sekin ärsyttää. Puoli vuotta sitä ollaan yhteiskunnan omaisuutta. Ja kaikilla on oikeus kommentoida mitä vain. Tuntuu ettei itse ole enää olemassa. On vain maha ja elämä mikä alkaa helmikuussa. Mitä tämä odotusaika sitten on! Kohta ne sulkevat meidät odottajat jonkun lasiseinän taakse katseltaviksi. Muuta virkaahan meillä ei ole =)
Ja kaikille jo varmasti paljastui syy miksi en viitsi kirjoitella :D
Positiivista on tietysti se, että vauvalla on ilmeisesti kaikki hyvin.
Jaksamista kaikille helmille
MyQ 30+4 (on sentään jo toi 30 rikki =))
[b]Helgalle[/b] suurensuuret onnittelut plussasta!! Pidähän siitä " junalipusta" nyt kaksin käsin kiinni, että elokuussa pääset vihdoin perille määränpäähän!! = )
Minä olen kanssa huhuillut RvaPomeloa ja Sillysausagea välillä, makkara kävikin ilmoittautumassa ja kertomassa kuulumisia, mutta Pomelosta ei ole kuulunut mitään pitkiin aikoihin.. Ja monta muutakin " vanhaa" on kateissa..
Mulla tais eilen supistella jonkun verran! En oo vieläkään ihan varma onko ne supistuksia (kun koskaan ei oo kivuttomia suppareita ollut), mutta alkaa tuntuun, ettei ne mun tuntemukset voi olla muuta.
Te joilla on kivuttomia suppareita, jos yrittäisitte kuvailla miltä supistus tuntuu!?
Mahan kovettuminen on yks merkki sen tiedän, mutta onko muita selviä tuntemuksia?
Mulla tuntuu sellanen paineen tunne tuolla alhaalla ja se tulee ja menee aika aaltomaisesti, eli pikkuhiljaa voimistuu ja sitte lakkaa..
~Hassua kysellä kahden lapsen jälkeen tälläsiä, mutta ilmeisesti edellisestä raskaudesta on liian kauan aikaa..~
Löysin vihdoin sellasen jalustallisen turvakaukalon, josta tein kaupat, kun niin hyvään hintaan lähti, joten nyt alkaa oleen oleellisimmat (ja kalleimmat) hankinnat vauvalle tehty!
Ihanaa, kun voi lopettaa noilla osta&myy-palstoilla pyörimisen ja saa alkaa keskittyyn kunnolla jouluvalmisteluihin!
Uuni on vielä rikki, joten leivonnaiset jää ihan viimetippaan, mutta ei voi mitään..
mammutti ja Vilppu rv 29+2
Helgalle paljon onnea ja tarrasukkia junamatkalle!
Oon mielenkiinnolla lueskellut teidän kuulemia kommentteja mahan koosta. Tuntuu siltä, että oli maha minkäkokoinen vaan, niin ihmiset kommentoi ja ihmettelee.. Että päivitellään näillä viikoilla että syntyykö se jo pian tai sitten jos maha on pieni, niin päivitellään sitä että miten se maha onkaan niin pieni... Aika tahditonta kieltämättä! Sehän riippuu niin ruumiinrakenteesta että millai se maha asettuu ja miten mahtuu kasvamaan. Ja jos on pieni maha, ni senhän luulis olevaan vaan äidille mukavampi, eikä vauvastakaan sitten kasva ainakaan liian iso eikä synnytyksestä tuu hankala. Pitäis varmaan kehittää joku äitien tokaisu millai näille kommentoijille vois pamauttaa takaisin ;) Keksiikö joku..? Mua henk.koht ärsyttää jos tullaan taputtelemaan mahaa! Sit oma hupinsa on nämä , jotka salaa vilkuilee mahaa mut ei oo niinku huomaavinaankaan..
Mammutti kyseli miltä supistus tuntuu. Sun oma kuvauksesi kuulosti kyllä ihan supistukselta eli varmaan sullakin niitä jo on! Omat supistukset (joita tulee paaaaljon) vaihtelee tosi paljon. Välillä voi tulla vaan semmonen kevyt ja lyhyt mahan kovettuminen (selällä maatessa maha menee välistä ihan suipoksi). Sit toisinaan tulee sellainen aalto, että tuntee että aha, kohta tulee supistus. sit se varsinainen supistus tuntuu joko mahassa, selässä tai molemmissa tosi epämiellyttävältä. Mulla siis alknu olee jo sellasia puoli-kipeitä supistuksia. Ne voi kestää mulla yli minuutinkin. Sit usein supistuksen jälkeen tulee heti pissahätä, ihan ku joku paine työntäs sieltä pissaa .... .D (vaikka ois just käyny vessassa!)
Ollaankos me puhuttu muuten helmenkantajien alkoholilinjasta? Aiotteko esim jouluna ottaa kinkun kaveriksi viintä vaiko nollalinjalla pyhätkin? Tässä olisi ajanvietteeksi gallupintynkää.. Aloitan itse, eli nollalinjalla oon ollut ja aion jatkaa loppuun asti oli sitten arki tai pyhä. EIkä kyllä tee edes mieli, kumma kyllä!
Sunnuntainjatkoja helmille!
Viherrys 28+3
Kyllä onkin toi mahan koko aika yleinen puheenaihe aina kun näkee jonkun ihmisen pitkästä aikaa.. Kaikki päivittelee miten mun maha voi olla jo näin iso ja mikä eniten ärsyttää, on se että moni tenttaa että oonko ihan varma, ettei mahassa oo kahta!.... No haloo, kai se nyt olis jo niin monen ultran jälkeen nähty!
Kyllä kai mullakin sit niitä supistuksia on.. On ollu jo jonkin aikaa, mutta en vaan oo tienny, että ne on niitä.. No, ei ne ainkaan mitään oo aikaseks saanu, kun kohdunsuu on tiukasti kiinni!
G:
Minä en normaalistikaan käytä viinejä, kun ei kuulu mun suosikkeihin, joten sen puolesta aion pitää nollatoleranssin, mutta varmaan yhden oluen (ykköstä) varmaan hankin aattoillaksi!
Välillä oon juonu tota ykköstä saunan jälkeen pullollisen, kun tekee olutta mieli, mutta hyvin vähän sitäkään.
Nyt on lähdettävä kauppaan, että saadaan jotain ruokaa ja loppupäivä meneekin sitten joulukadunavajaisissa..
mammutti
Helga, kyllä mäkin sut muistan. Oikein paljon onnea plussasta!!! Ihana joululahja...
MyQ, eipä tämä odotus ole ollut pelkkää onnea ja autuutta. Välillä tossa mietin, että tuleeko mule edes sellaista onnellista odotuksen tunnetta :) mutta onneksi on aika lyhyt aika loppuen lopuksi. Koetahan jaksaa =)
Mammutti, kyl vaikuttaa, et sullakin olisi ollut niitä kivuttomia supistuksia. Sen huomaa vähän ennen, et nyt rupee maha menee kovaksi ja mulla ainakin ihan tosta keskeltä mahaa. Hassusti joskus toinen puoli navan kohdalta on oikein pallo..ihan ku joku sieltä sisältäpäin yrittäisi tunkea jotain läpi :) Meilläkin alkaa olee kutakuinkin kaikki tärkeimmät hankinnat kasassa. Muutama ostos huutonetistä ja osa saatu lainaksi ja sitä rataa....kirppareita tykkään kierrellä, ku sieltä tekee joskus tosi löytöjä.
Kuten Viherryskin tuossa totesi, niin kyllä tuntuu, että kaikki raskaana olevat ovat sitten kaikkien ihmisten " omaisuutta" eli yksityisyys vaan katoaa :( vielä kestän jotenkin ne samat kommentit, jotka aina toistuvat. Mutta kun joku aika vieras alkaa hiplaa mahaa, niin ei tiedä miten siinä olisi, ettei sitä vaan anna käden viuhahtaa toisen ottaan :) tosin kestän tämänkin, kun sitä saa olla tässä " siunatussa" tilassa :))
Alkoholia olen ottanut varmaan kolmena eri kertana, punaviiniä pienen tilkan lasiin. Eipä ole mitään hirveitä himoja ollut....mutta kun olen vallan punaviinin ystävä, niin aina on tehnyt mieli vähän maistaa uutta makua.
Mykis ja Hippis 31+1
Olipa vaihteeksi mukava sunnuntaipäivä, kun ei satanut vettä. Tosin olen ollut koko päivän sisällä, kun olen hoitanut esikoisen flunssaa ja tietenkin sain sen itsekin. Pientä kuumetta, yskää ja nuhaa. Toivotaan, että tämä tästä menee ohi ;)
Vatsan kokoa monet ihmiset tosiaan ihmettelevät, on se sitten iso/pieni. Itselläni oli esikoista odottaessa todella pieni vatsa ja nyt sitten kaikki on edessä, joten tuntuu siltä, että kannan paisuvaa jalkapalloa. Tosin sf-mitat menee keskikäyrän alapuolella, joten mistään suuresta ei ole vieläkään kyse.
Mammutille tiedoksi, että varastosta löytyy yksi 60 cm kiertoilmauuni, johon pitäisi lamppu vaihtaa. Uuni sijatsee Turun lähistöllä, että jos satut asumaan sielläpäin niin kerro ihmeessä.
Tänään tein joulutorttutaikinaa, kun ensimmäinen erä meni kuumille kiville. Eka erä oli kyllä kaupan levyistä tehty ja eipä maistunut lehtitaikina kovin kummoiselta. Joten nyt sitten tein itse taikinaa ja sekoitan sitten sitä lehtitaikinan kanssa.
Nyt sitten päiväruoan laittoon, jonka jälkeen päiväkodille joululauluja kuuntelemaan. Tässä olotilassa laulamisesta ei kannata edes yrittää.
Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille ;)
Äippä & vauveli rv 29+5
Eiliset pikkujoulut juhlittu. Sain miehenkin lähtemään kotiin jo hyvissä ajoin ilman sen ihmeempiä suostutteluja :o) Tänään mulla oli ne tupperikutsut ja nyt on olo ihan naatti. Mun kun pitää aina siivota talo suurinpiirtein katosta lattiaan... Lasten kanssa leivottiin joulutorttuja ja karjalanpiirakoita. Meni ihmeen hienosti ja rauhallisesti!
Vatsaa kiristelee edelleen, mutta supistuksia ei ole viikonlopun aikana ollut, vaikka oon tänäänkin koko päivän touhunnut ja ollut ns. jalkojen päällä.
Huomenna mulla on taas jouluruokaa tiedossa! Voimistelujaosto vie kaikki ohjaajat syömään. Tiistaina ystäväni pitää perinteiset tyttöjen pikkujoulut. Saunotaan ja taasen syödään :) Muut jatkavat karaokessa ja minä vyöryn ylisyöneenä kotiin ;) Eli se siitä painonhallinnasta!!
Nyt iltapesulle ja untenmaille!
Kauniita unia, Pessi80 rv 28+1
...eli kerran olen juonut ravintolassa 12cl valkkaria ja jouluna ajattelin aattona juoda tilkan punkkua! Pidän hirmuisesti viineistä, mutta ei kyllä ole pahemmin tehnyt mieli, vaikka mies joskus lasillisen ottaakin. Muutaman kerran olen saunajuomaksi ottanut alkoholittoman oluen. Kylmä olut saunan lauteilla on mulle luksusta!
Ja ihan ekaks [b]Onnittelut Helgalle[/b]! Täälläkin peukut ja varpaat pystyssä, että nyt kaikki menee hyvin - sinne elokuuhun asti. [b]bd öö[/b]
Viikonloppu on kyllä nyt mennyt ihan silmänräpäyksessä. Olin tänään ja eilen joulumarkkinoilla myymässä leluja (ihania leluja, pitää mainostaa - jos kiinnostaa, käy osoitteessa www.henskat.fi - olen ite jälleenmyyjänä heillä). Ihan mieluinen kokemus, mutta väkeä olis saanut olla vähän enempi liikkeellä - tosin pieni on paikkakuntammekin, ja nyt oli kaikki valmistujaiset yms juhliakin.. Eilen sainkin melkein suoraan markkinoilta mennä yksiin ylioppilasjuhliin, ja yhdet suuremmat synttäritkin ois ollut, mut piti jotain jättää väliin, niin ei sit synttäreille enää menty. Kyllä vähän vei mehuja tää viikonloppu, mut huomenna on taas paluu arkeen.
No mutta, tuo kello menee sellasta vauhtia taas, että pakko lopetella, jotta sais (ehkä) kunnon yöunetkin ens yönä (viime yönä molemmat muksut kitis vuorotellen.. =/). Siispä öitä kaikille!
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]28+6 (ohho, reilu tunnin päästä on jo tasan 29, ja sithän olen minäkin jo 30. rv:lla! =D)
Ainiin, minäkin olen kovasti kaipailut etenkin [b]Pomelon kuulumisia[/b], kun ei ole mitään elonmerkkejä ollut aikoihin.. Toivottavasti hänellä on kaikki sit niin hyvin, et ei sen takia viitsi aikaansa koneella tuhlata. =)
Minä olen ihan puhtaasti nollalinjalla, eikä mieli tee yhtään viinejä (en normaalistikaan juo viinejä), saati väkevämpiä (niitä kyllä normaalisti silloin tällöin nautin). Alkoholitonta siideriä kyllä tulee nautittua joskus, mutta sehän onkin kuin limsaa (siideriä juon normaalisti [siis yleensä yhden-pari viikonloppuisin], olutta en ikinä). =)
vaikka ei ollakaan vanhoja palstatuttuja, kun olen ollut vasta hetken mukana - kaikkea hyvää elokuulle saakka !
Tuota nasevaa kommenttia yritin miettiä sanottavaksi niille, jotka käy silittelemässä ja ihmettelemässä masun kokoa. Olisko liian ilkeää kertoa, että " juu, niitä yleensä tulee lisää pitkin raskautta" , mikäli joku epäilee, että siellä on toinen selän takana piilossa. Nolointa on ollut, kun on vihjailtu masun koosta, vaikka en ole ollut raskaanakaan - siitäs saivat !
G:
Koko lailla ilman alkoholia on tullut oltua, oisko mennyt koko aikana pari minttukahvia. En muutenkaan enää nykyään ota kovin usein, tosin täytyy myöntää, että joskus olis kiva lähteä tyttöjen kanssa oikein urakalla riekkumaan. Uskoisin, ettei joulunakaan tule mitään otettua, punaviinikin tahtoo jo ekan lasillisen jälkeen tehdä päänsäryn aamuksi.
Tosi oudolta tuntuu, kun ei aamulla tarvitse enää lähteä töihin ! Mun ensimmäinen vapaa aamuni alkaa vieläpä tosi luksuksella, sillä mies vie pojan aamulla mukanaan, joten siitäkään ei tarvitse huolehtia - wow !
Jos katsois vielä NYPD Bluen, näin sairaslomalaisena...
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille !
kirsi-mama 29+4
Oonalla olikin ollut kurjempi reissu, koeta nyt levätä ja pitää masuasukki matkassa vielä! Mulla oli sama homma ensimmäisen kanssa että viimeiset 2kk levossa..
Heinälle: Vaikka mulla on entuudestaan vaan yksi lapsi, jolla ikää 1v 2kk niin nyt on alkanut pinna kiristymään vähästäkin. Lahkeessa roikkuminen, joka paikkaan seuraaminen ja vaikka vaan omassa huoneessaan meluaminen ottaa hermoille, vaikka aiemmin ei ole ollu mitään ongelmaa. Taitaa olla vaan mun tapauksessa väsymystä ja sitä kun ei jaksais enää raskautta.
Masu ei mullakaan ole iso, eteenpäin hieman pyöreä, mutta takaa katsoessa ei huomaa koko raskautta eikä oikeastaan talvitakki päälläkään. Mies sitä aina taputtelee ja sanoo että ' onpa söpö masu' :) Arpia ei onneksi ainakaan vielä ole tullut, ensimmäisestä tuli pari viivaa ihan alamasuun, jotka kyllä synnytyksen jälkeen haalistui lähes näkymättömiin.
Tässä pitäisi neljän tunnin päästä lähteä miehen siskon valmistujaisjuhliin, eli kakunsyöntiä ja sen sellaista on luvassa. Anopin kanssa ei ole järin hyvät välit, tosin ei sen pahemmin kyllä tämän valmistuneen siskonkaan mutta pakkohan se on mennä.
Innokkaasti se on mummoksi toistamiseen tulossa, mutta ei sitä meidän asiat missään muussa merkeissä kiinnostakaan. Noh, onneksi siellä ei tarvitse kovin kauaa olla ja lapsi mukanani saan aina tekosyyn kadota paikalta jos alkaa tympäisemään :)
Vaan tulipa stoori taas. Parempi että lähden laittamaan lämpörullat päähäni että edistyy tämä aamupäivä..
H 30+3