Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimapula ravintolassa, hakemuksia 300

Vierailija
25.04.2023 |

Paikkoja oli avoinna 17 ja hakemuksia tuli 300. Nyt äkkiä maahantulijoita paikkaan työvoimapulaa.

Rekrytoinnissa hakijavyöry

Ravintolan henkilökunta on saatu Roiton mukaan jo ajoissa palkattua, vaikka ihan alussa projektia jouduttiinkin siirtämään työvoiman heikolta näyttäneen saatavuuden takia. Ravinteli Haarlaan haettiin 17:ää työntekijää ja lopulta hakemuksia saapui Roiton mukaan yli 300.

https://www.aamulehti.fi/ravintolat/art-2000009531431.html

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän työnantajista on tullut jo hieman ronkeleita. Hekin voisivat jo tulla vastaan esim perehdytysasioissa ja pyrkiä sitoutumaan työntekijään. Hyvälle työntekijälle kun maksat hyvää palkaa se varmasti maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Toinen on nämä rekrypellet jotka ovat tulleet työnantajan ja työntekijän väliin, manipuloivat työnantajia omien tarkoitusperien mukaisesti, tehneet itsestään tärkeän tälla tavoin. jotenkin älytöntä vakuutella heitä, kun rupeaa miettimään että hitto...mitäs sä muuten mun ja työnantajan välissä teet? mene töihin tienaamaan oma leipäs!

Nimenomaan töitähän se "rekrypellekin" siinä tekee eikä huvikseen istu lätisemässä 🙄. Sillä työnantajalla kun saattaa olla tähdellisempääkin tekemistä kuin jutella sun kanssa, voitko kuvitella...

Kyllä huomaa että sinultakin pointti meni aivan ohitse. Eipä täältä kannata älyllistä keskustelu seuraa tai haastetta hakea...

Vierailija
22/23 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän työnantajista on tullut jo hieman ronkeleita. Hekin voisivat jo tulla vastaan esim perehdytysasioissa ja pyrkiä sitoutumaan työntekijään. Hyvälle työntekijälle kun maksat hyvää palkaa se varmasti maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Toinen on nämä rekrypellet jotka ovat tulleet työnantajan ja työntekijän väliin, manipuloivat työnantajia omien tarkoitusperien mukaisesti, tehneet itsestään tärkeän tälla tavoin. jotenkin älytöntä vakuutella heitä, kun rupeaa miettimään että hitto...mitäs sä muuten mun ja työnantajan välissä teet? mene töihin tienaamaan oma leipäs!

Nimenomaan töitähän se "rekrypellekin" siinä tekee eikä huvikseen istu lätisemässä 🙄. Sillä työnantajalla kun saattaa olla tähdellisempääkin tekemistä kuin jutella sun kanssa, voitko kuvitella...

Kyllä huomaa että sinultakin pointti meni aivan ohitse. Eipä täältä kannata älyllistä keskustelu seuraa tai haastetta hakea...

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikalliseen nepalilaiseen tuskin tulee edes 5 hakemusta. 

Kyseinen "Haarla-ravintola" (en tunne) on ilmeisesti tehnyt jotakin toiminnassaan oikein, tai ainakin onnistunut luomaan positiivisen työnantajamielikuvan.

Ovatko nepalilaisravintolat tehneet samoin... Aika ikäviä juttuja on ollut lehdissä. Ja olen joskus huvikseni lukenut niiden työpaikkailmoituksia. Ne on yleensä 1-2 lauseen pituisia ja tehdään erittäin hyvin selväksi se, että neppe/intialaisruoan valmistustaito pitää tulla äidinmaidosta... Onko ihme jos 300 suomalaista ei hae.

Itse olen nähnyt paljonkin etnisiä ravintoloita, joissa työskentelee suomalaisia tarjoilijoita. Ikänsä perusteella nämä ovat kuitenkin todennäköisesti opiskelijoita. Täyspäiväinen työskentely alalla on eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän