Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhoista nastarenkaista kesärenkaat

Vierailija
25.04.2023 |

Oletteko kokeilleet. Kävin joka renkaat tylpällä puukolla ja nypin jäljellä olevat nastat pois. Lakaisin roskiin ja nyt on pelittävät kesärenkaat halvalla.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
2/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole niin köyhä että tarttis tehdä paskoista talvirenkaista vielä paskemmat kesärenkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla kuluneet! Kesärenkaissakin pitää olla kulutuspintaa.

Vierailija
4/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvirenkaat menee sakoille jossain 3 mm jonka jälkeen kesärenkaissa sakkoraja on 1,6 mm eli hyvin ajaa ainakin yhden kesän.

Vierailija
5/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tuolle linjalle. Kun ilmat lämpenee tuonne +20 seutuville ja teillä on jo kesänopeudet niin renkaat menevät aivan pehmeiksi, muljuvat vanteilla ja autolla kamala ajaa esim motarilla.

Vierailija
6/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo laitonta oo, jos pintaa on tarpeeksi, mutta ei suositeltavaakaan.

Talvirenkaat tehdään esim. aivan eri kumiseoksesta kuin kesä.

Tulikuuma asfaltti voi helteellä sulattaa koko paskat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat sitten ajettavuudeltaan todella huonot.

Jos ajaa pelkästään kapungissa niin mikä ettei, mutta maanteiltä kandee pysyä poissa.

Vierailija
8/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi sinun kengissäsi olla, kun keskustelet vakuutusyhtiösi kanssa vesiliirto-onnettomuudestasi moottoritiellä.

Tai no, en haluaisi olla kengissäsi vesiliirto-onnettomuudessa moottoritiellä. Toki jos yksin ajelet, mutta älä ainakaan siskosi lapsia kyytiin ota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Näsä päivää!

Juu eikunnääs semmone asia mulla oli, että jos jotakuta kiinnostaa tollaset Toyota Mark II seittekytäneljä,

tai sitä nuorempien yksilöiren kunnostus- tai huoltotoimenpiteet, ni tässois vähä listaa.

Toyota Mark II on

autoista ehkä voittamaton

pientä laittoa se vaatii vaan

sitten baanalle rassailemaan

kone mielellään hoonataan

plyysi sisustus puunataan

Jumankauta juu nääs päivää

ei ole huolen häivää

Wunderbaumit ku tunnelmaa tuo

ratio ja buusteri saundit luo

Jumankauta juu

jumankauta juu nääs päivää

Talvikiekoista nypi nastat pois

kireemmät iskarit olla vois

Kukkivat helmat kitataan

Romarilta renkaat roudataan

kaljalla takakontti täytetään ja

viikonloppu viihteessä räsitään

Jumankauta juu nääs päivää

ei ole huolen häivää

Wunderbaumit ku tunnelmaa tuo

ratio ja buusteri saundit luo

Jumankauta juu

jumankauta juu nääs päivää

Ja Teppo soolo!

Jumankauta juu nääs päivää

ei ole huolen häivää

Wunderbaumit ku tunnelmaa tuo

ratio ja buusteri saundit luo

Jumankauta juu

jumankauta juu nääs päivää.

Jumankauta juu nääs päivää

ei ole huolen häivää

Wunderbaumit ku tunnelmaa tuo

ratio ja buusteri saundit luo

Jumankauta juu

jumankauta juu nääs päivääää

Vierailija
10/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi sinun kengissäsi olla, kun keskustelet vakuutusyhtiösi kanssa vesiliirto-onnettomuudestasi moottoritiellä.

Tai no, en haluaisi olla kengissäsi vesiliirto-onnettomuudessa moottoritiellä. Toki jos yksin ajelet, mutta älä ainakaan siskosi lapsia kyytiin ota.

Paitsi että vesiliirto on paras ominaisuus, kun poistaa nastat. Jopa parempi kuin oikeilla kesärenkailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla kuluneet! Kesärenkaissakin pitää olla kulutuspintaa.

Lain mukaan talvirenkaissa pitää olla 4 mm kulutuspinnan urien minimisyvyys. Koskee myös kesäaikaista käyttöä koska renkaassa M+S merkintä.

Vierailija
12/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia?

Voit käydä kyselemässä ruumishuoneelta.

Nastattomat talvirenkaat ovat valitettavasti lailliset kesärenkaina koska -40C pakkasiin mitoitettu kumilaatu on surkea kesällä ja yllättäen jopa se karkealta näyttävä kuviointi on osoittautunut testeissä hengenvaarallisen surkeaksi vesiliirrossa.

Suomessahan ei toki veden täyttämiä uria löydykään maanteiltä.

On sitä itsekin tullut ajettua nuorena ja persaukisena vaikka millaisilla pąskoilla rinkuloilla mutta parin kokeilun jälkeen opin että renkaat ovat aina testien parasta kärkeä, tingitään mieluummin vanteen tuumakoosta ja auton kromilistoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde tuolle linjalle. Kun ilmat lämpenee tuonne +20 seutuville ja teillä on jo kesänopeudet niin renkaat menevät aivan pehmeiksi, muljuvat vanteilla ja autolla kamala ajaa esim motarilla.

Itseasiassa vanhat hieman kovettuneet talvirenkaat oli mulla pari kesää ja en huomannut muuta eroa kuin että kului nopeammin.

Vierailija
14/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla kuluneet! Kesärenkaissakin pitää olla kulutuspintaa.

Lain mukaan talvirenkaissa pitää olla 4 mm kulutuspinnan urien minimisyvyys. Koskee myös kesäaikaista käyttöä koska renkaassa M+S merkintä.

Herää pahvi. Tarkistin katsastuskonttorilta ja ei haittaa edes leimassa kunhan on samankokoiset ja laatuiset eli nastattomat talvirenkaat joka vanteella. Ei kesällä ole mitään m+s sääntöjä.

"talvirenkaassa tulee kulutuspinnan pääurien syvyys olla vähintään 3 mm""kesärenkaiden kulutuspinnan pääurien syvyyden tulee olla vähintään 1,6 millimetriä."

https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/auton-renkaat/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että vesiliirto on paras ominaisuus, kun poistaa nastat. Jopa parempi kuin oikeilla kesärenkailla.

Ainoastaan av-foorumilla voi olla näin täydellisiä idìootteja.

TM, tuulilasi ja ties kuka on testannut monta kertaa juuri näitä loppuun ajattavia talvirenkaita halpiskesärenkaiden testeissä.

Tulos oli aina se että märkäpito ja varsinkin vesiliirto-ominaisuudet olivat hengenvaarallista luokkaa talvirenkailla joista nastat oli nypitty pois.

Se karkealta näyttävä kuviointinok suunniteltu lumelle ja rännälle eikä siirrä vettä tehokkaasti.

Vierailija
16/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo laitonta oo, jos pintaa on tarpeeksi, mutta ei suositeltavaakaan.

Talvirenkaat tehdään esim. aivan eri kumiseoksesta kuin kesä.

Tulikuuma asfaltti voi helteellä sulattaa koko paskat.

Sulaa joo australiassa ;D

Vierailija
17/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että vesiliirto on paras ominaisuus, kun poistaa nastat. Jopa parempi kuin oikeilla kesärenkailla.

Ainoastaan av-foorumilla voi olla näin täydellisiä idìootteja.

TM, tuulilasi ja ties kuka on testannut monta kertaa juuri näitä loppuun ajattavia talvirenkaita halpiskesärenkaiden testeissä.

Tulos oli aina se että märkäpito ja varsinkin vesiliirto-ominaisuudet olivat hengenvaarallista luokkaa talvirenkailla joista nastat oli nypitty pois.

Se karkealta näyttävä kuviointinok suunniteltu lumelle ja rännälle eikä siirrä vettä tehokkaasti.

Eiköhän se ole vaarallisempaa ajaa ylinopeutta ja kankaisiin kuluneilla kesärenkailla.

Vierailija
18/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että vesiliirto on paras ominaisuus, kun poistaa nastat. Jopa parempi kuin oikeilla kesärenkailla.

Ainoastaan av-foorumilla voi olla näin täydellisiä idìootteja.

TM, tuulilasi ja ties kuka on testannut monta kertaa juuri näitä loppuun ajattavia talvirenkaita halpiskesärenkaiden testeissä.

Tulos oli aina se että märkäpito ja varsinkin vesiliirto-ominaisuudet olivat hengenvaarallista luokkaa talvirenkailla joista nastat oli nypitty pois.

Se karkealta näyttävä kuviointinok suunniteltu lumelle ja rännälle eikä siirrä vettä tehokkaasti.

Helsingissä jossa keskinopeus on 30 kilometrin luokkaa pärjää vaikka puisilla kärrynpyörillä.

Vierailija
19/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on minulla ollut, mutta olen kyllä lukenut että eivät turvalliset ole.

Vierailija
20/94 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla kuluneet! Kesärenkaissakin pitää olla kulutuspintaa.

Lain mukaan talvirenkaissa pitää olla 4 mm kulutuspinnan urien minimisyvyys. Koskee myös kesäaikaista käyttöä koska renkaassa M+S merkintä.

Herää pahvi. Tarkistin katsastuskonttorilta ja ei haittaa edes leimassa kunhan on samankokoiset ja laatuiset eli nastattomat talvirenkaat joka vanteella. Ei kesällä ole mitään m+s sääntöjä.

"talvirenkaassa tulee kulutuspinnan pääurien syvyys olla vähintään 3 mm""kesärenkaiden kulutuspinnan pääurien syvyyden tulee olla vähintään 1,6 millimetriä."

https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/auton-renkaat/

Kiitti. Näköjään saankin sitten käyttää vanhat talvirenkaat vieläkin tarkemmin loppuun. Vähän jo tuumin etyä tarviiko lähtee rengasliikkeeseen mut ei sitten vielä tarviikaan.