Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä lenkkarit mielestänne hyvät pitkille kävelyille

Vierailija
25.04.2023 |

Kävelen säännöllisesti 2-6h lenkkej, en pysty enää juoksemaan kun lonkat meni aikanaan urheilu-uralla. Olen nyt ostamassa uusia lenkkareita pidemmille kävelyille. Viimeiset olleet Adidas Ultraboostit(eka malli), Hoka Onet ja Sauconyn Freedomit. Kaikki olleet ok hyviä, nyt haluaisin koittaa jotain muita tossuja. Ehdotuksia? Maastoon löytyy jo kengät(adidas terrex).

Tulee käveltyä niin paljon, että kenkiä kyllä kuluu aila tiuhaan tahtiin, joten ei ihan superkalliita viitsisi ostaa. Urheiluaikana käytin treenijuoksukenkinä Asicsia.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin kovalla alustalla Hokan Onen tyylisiä, tosi kevyitä kenkiä. Sopii mulle.

Vierailija
42/47 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa kävisin hyvin varustetuissa liikkeissä testailemassa rohkeasti eri merkkejä ja malleja ja myös kokoja.  Useimpien ihmisten jalka kasvaa vanhetessa jopa 1-2 numeroa siitä mitä se oli 20 vuotiaana että kannattaa sekin ottaa huomioon.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea neuvoa ihmistä näin netissä. Kannattaa kierrellä kauppoja, ja kun ap:lla tuntui olevan jo valmiiksi hyvin sopivia malleja, miksi jatka niillä? Itselle on himokävelijänä tärkeintä mukavuus. Kävelen 10-40km lenkkejä talvisin ja kesäisin. Kenkinä on paksuista vaelluskengistä(syksy/talvi) maastolenkkareiden kautta aina ohuisiin Adidaksen ultraboost 19 kenkiin. Kaikki hyviä tarkoituksiinsa. Mutta useat kengät jouduin käymään läpi ennen nykyisen setin löytymistä. Mieluummin panosta vähän enemmän kenkiin, kun tuhoaisin jalkani surkeille tossuilla. Juoksuaikoina käytin Asics tai Niken mallistoa. Kummaltakaan en ole löytänyt sopivaa kenkää pelkkään kävelyyn.

Vierailija
44/47 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin vuosia sitten ostamaan vahingossa Adidaksen Terrex Speed Trail Ultrat 25€ Outletista. Oli kyllä paras kenkäostos ikinä. Mennyt lukemattomilla maastojuoksulenkeillä, kymmenien kilometrien päiväkävelyillä ja pyöräillessäkin. Ainoastaan helteillä ovat turhan kuumat. Suht kovat ja tukevat, joten menee ainakin itsellä kävelylenkeilläkin loistavat. Viidenkään tunnin lenkit eivät ole olleet ongelma koskaan, ei edes asvaltilla. Kannatta tsekata tuo malli!

Vierailija
45/47 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Cloud 5 on mun suosikkini!

Vierailija
46/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa kengät joissa on sopivan leveä lesti. Halpakauppojen kapealestiset, liian  kovapohjaiset halpiskenkiä ei kannata missään nimessä harkita minkäänlaisen liikkumiseen. 

Myös Sketchersit ovat liian löysät rakenteeltaan eikö niissä ole tarpeeksi sivuttaiskiertotukea. Lisäksi kengistä ei saa pohjallisia irti mikäli tarvitsee erikoispohjallisia. Valitettavasti noita kenkien sketsejä on ängetty joka kauppa täyteen, mikä on syrjäyttänyt parempia merkkejä. Esimerkiksi Halosella sketsejä on hyllyt pullollaan. Muita merkkejä löytyy enää satunaisia kokoja. Sketsit ovat valllanneet kaikki liikkeet agressiivisesti. Merkki on huono, kokemusta on. Vaikka se kestää melko hyvin, jalat eivät niistä pidä. Veikkaan että pitkällä juoksulla niiden käytöstä seuraa vakavia ongelmia. Tämä on oma mielipiteeni noista kenkien vitseistä. Täysin ylimarkkinoitu ja yliarvostettu merkki. Jalkaspesialistit tuskin suosittelevat.

Vierailija
47/47 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skechers parhaat minun kokemuksella. Aivan ihanat tuntuiset.