Miten saan puolison osoittamaan rakkautta?
Hän rakastaa mua, mutta ei osaa ilmaista sitä. Itse kaipaisin asian ilmauksia sanoin, katsein, kosketuksin, yleensäkin jotenkin että tuntisin olevani rakastettu.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Oletko suoraan sanonut asiasta hänelle?
Jos teillä on noin erilaiset tavat ilmaista rakkautta, miten ylipäätään päädyitte kumppaneiksi?
Todellakin oon sanonut vaikka kuinka monta kertaa. Ollaan tässä tosi erilaisia, ja välillä itsekin oon miettinyt miten me oikein päädyttiin kumppaneiksi. Mutta jotenkin päädyttiin, ja monta vuotta on takana. Eikä tää oo syy miksi erottaisiinkaan, silti jotain haluaisin koittaa asialle tehdä että saisin sitä mitä kaipaan. Ap
Jos alat vaatia, se oli sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos alat vaatia, se oli sitten siinä.
Lumihiutale sulaa heti jos toisellakin on tarpeita. Aina pitäisi olla vain mukavaa. Epärealistista :)
En usko että tulee muuttumaan vaikka sanot kuinka paljon. Joudut joko hyväksymään tai lähtemään. Mikään parisuhde ei ole täydellinen, muista se.
Ei se muutu tuosta, joko hyväksyt tai eroat. Turha yrittää puristaa kivestä mehua.
Ei sellaista voi osoittaa mitä ei ole.
Vaihtamalla puolisoa.
Hän voi sanoa olevansa vaikka katulamppu, mutta jos valo ei syty, niin...
Ja kokemuksesta voin myös sanoa, että lopulta siihen rakkaudettomuuteen alkaa hajota. Itse saatoin joutua romahduspisteeseen jopa julkisilla paikoilla, jos näin rakkautta jonkin muun parin välillä.
Onneksi erosin ja nyt olen suhteessa, josta ennen vain haaveilin.
Ei se muutu siitä miksikään. Joko tyydyt siihen ja olet onnellinen hänen muista (hyvistä) puolistaan, tai sitten on vain vaihdettava kumppania. Tosin ei sitä kumppaniakaan noin vain vaihdeta, voi olla että erotessa jää myös yksin.
Kuinka sä itse sitä ilmaiset?
Meillä mies kaipaisi enemmän kauniita sanoja ja puhetta, kun taas itse jöröjukkana en osaa ilmaista sanoin tunteitani, mutta teen ja menen lähelle sitäkin enemmän. Ollaan tästä keskusteltu lukuisia kertoja, mutta en vaan osaa sanoa ja puhua niin paljon kuin pitäisi. Mies taas ei tajua oikein tehdä mitään.
Kaikki ei ole puhujia, mutta teoilla näyttäviä.
Moni (suomalainen) mieshän joko
- osoittaa rakkauttaan vaihtamalla renkaat, ajamalla nurtsin, viemällä roskiksen
tai
-noudattaa sitä vanhaa vitsiä:
Nainen: "Miksi sä et koskaan sano, että rakastat?"
Mies: "sanoin sen ku mentiin naimisiin ja ilmoitan kyllä kun tilanne muuttuu"
Meidän parisuhteessa mies ei kyllä sanoilla osaa mitenkään osoittaa, mutta onneksi on kova poika halimaan, pussaamaan ja hiplailemaan. Itsekään en kyllä saa sanoja suustani, joten jonkin asteinen este itsellä siinäkin. Mutta näytän sitten myös teoilla ja noilla läheisyydellä/kosketuksilla, että rakastan.
Suosittelisin nostamaan kissan pöydälle ja puhumaan asiasta.
Me puhuttiin ensi treffeillä asiasta (sillee yleisesti) ja mies sanoi suoraan, että hän ei kyllä osaa sanoilla mitään osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole puhujia, mutta teoilla näyttäviä.
Moni (suomalainen) mieshän joko
- osoittaa rakkauttaan vaihtamalla renkaat, ajamalla nurtsin, viemällä roskiksen
tai
-noudattaa sitä vanhaa vitsiä:
Nainen: "Miksi sä et koskaan sano, että rakastat?"
Mies: "sanoin sen ku mentiin naimisiin ja ilmoitan kyllä kun tilanne muuttuu"
Paitsi ettei kaikki edes ilmoita, ennen kuin on jo uusi katsottuna ja suunnilleen tavarat pakattuna.
Älä odota tai varsinkaan vaadi rakkauden osoituksia keneltäkään. Se nimenomaan vähentää vetovoimaasi ja karkottaa luotasi. Pidä huoli vain siitä, että itse kohtelet toisia kuten haluaisit sinua kohdeltavan. Usko miehesi rakkauteen ilman sanoja.
Tämä takaa sen, että hän todellakin rakastaa sinua ja olet vastustamaton hänen mielestään. Koska ihminen, joka on iloinen ja itsevarma, eikä vaadi muilta mitään on karismaattinen ja puoleensavetävä ihastuttava persoona.
Isoisäni on mies joka ei ilmaise rakkautta sanoilla, katseilla tai kosketuksilla.
Sen sijaan hän ilmaisee rakkauttaan siten että huolehtii että mummulla on aina puita hakattuna ja sisälle kannettuna, auto on aina ajokunnossa siltä varalta jos mummu pitää viedä sairaalaan. Hän ei anna mummun tehdä lumitöitä ettei hän satuta selkäänsä. Hän hiekoittaa pihatien talvisin ja hermostuu jos mummu hakee lehden ennen kuin isoisä on ehtinyt hiekoittamaan. Hän ei salli meidän lastenlasten kohdella mummua epäkunnioittavasti. Hän ei anna kauppareissuilla mummun kantaa mitään muuta kuin käsilaukun. Kun he juovat kahvia ja mummu häärää, isoisä ei koske pullavatiin eikä hörppää pisaraakaan kupistaan ennen kuin mummukin ehtii istumaan alas.
Minusta kuulostaa rakkaudenosoituksilta.
Jos hän rakastaa, hön todennäköisesti osoittaakin rakkautta esimerkiksi teoin. Muista että sinun tapasi osoittaa rakkautta ei ole oikea, eikä miehesi tapa väärä. Voit yrittää ilmaista tarpeesi selvällä suomen kielellä. Epäilen, ettet vielä ole sitä tehnyt.
Miten saisit muutettua toista sinulle mieleisemmäksi. Ota ero ja valitse sellainen puoliso joka on mieleinen. Miten ihmiset hakkaa aina vaan päätä seinään! Itseään on helpompi muuttaa.
Oletko suoraan sanonut asiasta hänelle?
Jos teillä on noin erilaiset tavat ilmaista rakkautta, miten ylipäätään päädyitte kumppaneiksi?