Miten jaksan? 2:n km:n edestakainen työmatka kävelten.
Muutettiin ja tilanne on nyt tämä. Julkisia ei mene, joten viitenä päivänä viikossa joudun kävellä päivittäin noin neljän kilometrin matkan. Jos käyn kaupassa, joudun kantamaan myös ostokset. Tuntuu, että seinä nousee vastaan:(
Kommentit (177)
No tuon verran tulee käveltyä pelkästään töissä. Illalla vielä pikkuisen lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto kahden kilometrin työmatkaa varten?!? Muuta asumaan työpaikkasi viereen, niin et vahingossakaan liiku yhtään ylimääräistä askelta.
Etätöissä ei tarvitse kuin nousta sängystä tuolille tekemään töitä. Työpöytä on makkarin nurkassa.
Minäkin teen töitä kotona mutta ulkoilen silti joka päivä. 4-5 kilometriä on lyhyt matka.
Jos ei ole tottunut liikkumaan yhtään, niin varmasti tuo matka alkuun tuntuu pitkältä. Muutamassa viikossa kuitenkin kävelystä on muodostunut rutiini ja odotat että pääset liikkumaan raikkaaseen ulkoilmaan. Kuuntele kuulokkeista musiikkia tai vaikka äänikirjaa samalla kun kävelet, niin matka kuluu mukavasti.
Jos olet terve niin totut tuohon matkaan pian. Tosin aluksi varmaan väsyttää. Ja niitä kauppaostoksia varten voit hankkia sellaiset perässä vedettävät ostosrattaat. Ne kulkee kevyesti.
Tämähän on ilmiselvä Porvoo. 2 km kävely kestää vartin.
Facebookissa esimerkiksi on kimppakyytiryhmiä, joista voi kysellä, olisiko joku menossa samaan suuntaan samoihin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut koskaan polkupyörästä?
Olen kuullut, mutta tykkään pukeutua siten, että pyöräily on hankalaa.
Ap
Millaiset vaatteet estävät pyöräilyn? Varsinkin lyhyen 2 km pyöräilyn.
Krinoliini? Maximekko? Juuri vesirajaan ulottuva minihame?
Vierailija kirjoitti:
Jaksatko mitään muutakaan?
Olen erittäin nopea väsymään...
Vierailija kirjoitti:
Auto kahden kilometrin työmatkaa varten?!? Muuta asumaan työpaikkasi viereen, niin et vahingossakaan liiku yhtään ylimääräistä askelta.
Kuka sanoi että auto vain näitä matkoja varten? Joillakin meistä on muutakin elämää kuin päivittäiset kävelyt työpaikalle ja takaisin + kauppareissu siinä välissä.
Oikeasti?
Itse kävelen viitenä päivänä viikossa 4 kilometrin matkan töihin ja takaisin, eli yhteensä 8 kilometriä.
Aiemmin työmatkani oli noin 7 kilometriä yhteen suuntaan. Sen tosin kuljin pyörällä, ellei ollut kauhean liukasta tai kovia pakkasia.
Saatan erikseen viikonloppuna kävellä tuon 8 kilometrin edestakaisen matkan ruokakauppaan. Olen vähän päälle 40 vuotias, mikäli sillä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa esimerkiksi on kimppakyytiryhmiä, joista voi kysellä, olisiko joku menossa samaan suuntaan samoihin aikoihin.
Ei niitä maaseudulla ole....
Niin no, tietysti on jokaisen oma valinta, miten elämänsä haluaa viettää. Täällä halutaan selkeästi vain päteä. Miten se auttaa ap:tä?
Ja te jotka protestoitte auton käyttöä, oletteko jotain sinkkuja vihervassareita vai? Oletteko koskaan kuulleet esim. lasten kuskaamisesta harrastuksiin, kulkemisista omiin harrastuksiin, vierailuista toisille paikkakunnille jne? Näitäkin ihmiset tekevät joka päivä elleivät käytä sitä pätemiseen, miten kätevästi kävelevät töihin. Kas kun ette hiihdä.
Asun isossa kaupungissa ja tunnen tasan yhden lapsiperheen, jolla ei ole autoa. Tämän perheen lapset ovat tunteneet itsensä aina vähän väliinputoajiksi, kun kyytiä on pitänyt pummia kavereilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiinnostaisi tietää, minkälainen vaatetus estää pyöräilyn? Joku gootti/romani/muslimihame? Hitaasti kävellen matka kestää korkeintaan 30min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiinnostaisi tietää, minkälainen vaatetus estää pyöräilyn? Joku gootti/romani/muslimihame? Hitaasti kävellen matka kestää korkeintaan 30min.
En ole ap, vaan se siististi töihin pukeutuja. Pyörällä ei voi ajaa niin hiljaa etteikö tulisi hiki. Seksikkäät läntit kauluspaidan kainaloissa on ehkä se sun juttusi, mutta ei mun työpaikkani juttu. Miten pyöräilet kynähameessa ja korkkareissa? Jos töissä ei ole vaatteenvaihtomahdollisuutta eikä suihkua?
Lenkit ja liikunnat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kysellään henkilökohtaisesti että kuka kuskaisi. Kai sitä nyt joku löytyy, joka pystyy naapuria auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faceryhmiä vai mahdollisuuksia kyyteihin? Totta kai on, maaseudultahan nimenomaan lähdetään omalla autolla liikkeelle. Omalla alle 3000 hlön pikkupaikkakunnallanikin on oma faceryhmä, jossa kysellään kyytejä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kävelisi 2km yhteensuuntaan.
Olis ihan hirveää talvella pilkkopimeässä kävellä auraamattomalla tiellä autojen seassa. Ei kiitos.
Miksi alapeukut?
trolli? Meillä on ihmisiä, jotka menee 5km edes takas päivittäin pyörällä, kun ainoa vaihtoehto.. Jotkut pitemmänkin matkan..
Aika huolestuttavaa jos ei paria kilsaa jaksa kävellä. Ei tuo ole terveelle ihmiselle matka eikä mikään