Miten jaksan? 2:n km:n edestakainen työmatka kävelten.
Muutettiin ja tilanne on nyt tämä. Julkisia ei mene, joten viitenä päivänä viikossa joudun kävellä päivittäin noin neljän kilometrin matkan. Jos käyn kaupassa, joudun kantamaan myös ostokset. Tuntuu, että seinä nousee vastaan:(
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut koskaan polkupyörästä?
Olen kuullut, mutta tykkään pukeutua siten, että pyöräily on hankalaa.
Ap
Millainen pukeutuminen tekee pyöräilystä hankalaa? Ja jos noin on, miksi suostuit muuttamaan tuollaiseen paikkaan? Itse ottaisin sen pyörän ja vaihtaisin vaatteet työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuo matka tuntuu niin lannistavan pitkältä. En ole koskaan joutunut pakolla kävelemään minnekään:(
Ap
Etkä tuota menoa kävele keski-iän tienoilla nykyisenkään vertaa. Hyvä jos sohvalta jääkaapille ja puuskuttaen takaisin.
Ruuat ja ateriat voi sitten tilata Woltista tai Foodorasta kännykällä kun istuu olohuoneen sohvalla!
Vierailija kirjoitti:
Niin no, tietysti on jokaisen oma valinta, miten elämänsä haluaa viettää. Täällä halutaan selkeästi vain päteä. Miten se auttaa ap:tä?
Ja te jotka protestoitte auton käyttöä, oletteko jotain sinkkuja vihervassareita vai? Oletteko koskaan kuulleet esim. lasten kuskaamisesta harrastuksiin, kulkemisista omiin harrastuksiin, vierailuista toisille paikkakunnille jne? Näitäkin ihmiset tekevät joka päivä elleivät käytä sitä pätemiseen, miten kätevästi kävelevät töihin. Kas kun ette hiihdä.
Lisääntyneitä ei usein ympäristön pilaantuminen kiinnosta. Euroopassa kuolee 1200 lasta ilmansaasteisiin joka vuosi, kertoi uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiinnostaisi tietää, minkälainen vaatetus estää pyöräilyn? Joku gootti/romani/muslimihame? Hitaasti kävellen matka kestää korkeintaan 30min.
En ole ap, vaan se siististi töihin pukeutuja. Pyörällä ei voi ajaa niin hiljaa etteikö tulisi hiki. Seksikkäät läntit kauluspaidan kainaloissa on ehkä se sun juttusi, mutta ei mun työpaikkani juttu. Miten pyöräilet kynähameessa ja korkkareissa? Jos töissä ei ole vaatteenvaihtomahdollisuutta eikä suihkua?
Lenkit ja liikunnat erikseen.
Itse pyöräilen kesäisin paljon juuri siksi, että ei tulisi hiki. Kyllä kävely hiostavampaa kuin kuin rauhallinen pyöräily. Kynähameessa ja korkkareissa ei pyöräily tosiaan onnistu, mutta on kahden kilometrin kävelykin korkkareilla aika älytöntä, enkä ehkä lähtisi kilometrien kävelylle missään kynähameessa. Itse en varmaan sitten laittaisi töihin kynähametta ja korkkareita. Mutta jos ehdottomasti täytyisi käyttää niitä, ja tietäisin työmatkaan liittyvät rajoitteet, valitsisin joko työn tai asuinpaikan toisin. Autokin tietysti on vaihtoehto, mutta itse vihaan yksityisautoilua, joten mieluummin sitten vaikka pyöräilisin ja vaihtaisin vaatteet - kai työpaikalla sentään joku vessa on, jossa vaatteet voi vaihtaa? Toki jos on liian hankalaa, luopuisin työstä.
Vierailija kirjoitti:
Hauska katsoa, miten ap:tä pilkataan, vaikka oikeastihan suurin osa suomalaisista on ihan autoriippuvaisia, eikä liiku lyhyitäkään matkoja ilman autoa. Suomessa on ihan yleisesti hyväksyttävää mennä vaikka 1 km Prismakäynnille autolla tai juurikin tuo parin kilometrin työmatka autolla. Ja samalla julistaudutaan niin luonnonystäviksi, vaikka sitä luontoa juuri autoilulla tuhoavat.
Itse pyöräilen n. 100-200 km viikossa työ- ja vapaa-ajanmatkoja ja lisäksi teen muutamia kävelylenkkejä päälle.
Joo Suomessa ollaan autoriippuvaisia, mutta todella moni myöskään ei ole. Monella ei ole varaakaan autoon, ja kyllä jopa Helsingissä joukkoliikenteen äärellä moni kävelee 1-2 km:n työmatkat. Ja pikkukaupungeissa näin tehdään varsinkin, kun joukkoliikennettä ei ole. Ei kaikilla perheillä ole joka perheenjäsenelle omaa autoa, kaikilla ei ole autoa ollenkaan.
Mutta jos tietää, että kävely ja pyöräily ei onnistu, ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin se auto, työstä luopuminen tai sitten asuinpaikan valinta työpaikan naapurustosta.
Itse näen nämä kaikki sinänsä ihan ok valintoina, jokaisen on vain päätettävä, mikä itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kävelisi 2km yhteensuuntaan.
Olis ihan hirveää talvella pilkkopimeässä kävellä auraamattomalla tiellä autojen seassa. Ei kiitos.Miksi alapeukut?
En alapeukuttanut, mutta 2km kävely, oli sää tai olosuhteet mitkä tahansa, on naurettavan vähäinen ponnistus. Itse kävelin 25 vuotta töihin 2,5km suuntaansa ihan aina ja omasta tahdostani ja ihan oikeasti ei ollut sellaista tilannetta tai olosuhteita, että olisin halunnut kulkea sitä autolla. Nykyiseen työpaikkaani pyöräilen kesäaikaan pari kertaa viikossa 25km suuntaansa eli yhteensä 50km, mutta silloin pitää olla poutasää. Ikää on 56v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2km on ihan sopiva kävelymatka suuntaansa jos ei ole jalkaongelmia
Entä jos ja kun on muita ongelmia?
Kävelyn kaltainen hyötyliikuntaa voi auttaa myös niissä muissa ongelmissa, sillä ihminen on fyysinen olento, jonka keho kaipaa liikuntaa ja raikasta ulkoilmaa. Samalla voi tavata myös muita ihmisiä kun lähtee liikkeelle neljän seinän sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Töissä on suihku, suihkun jälkeen vaatteiden vaihto.
Näin minä, ympärivuoden töihin pyöräilevä teen. En sentään korkkaileilla ja mekossa pyöräile, ne vaihdan päälle vasta töissä.
Ei polkupyörällä liikkuminen tarkoita sitä että pitäisi polkea itsensä hikeen kuin juoksulenkillä. Teen usein kauppareissut nopeasti polkupyörällä, niin että minulla on farkut ja nahkatakki päällä, enkä ole hiestä märkänä Citymarketissa tai muussa vastaavasta kaupassa.
No hyvä sulle. Kaikki eivät ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kävelisi 2km yhteensuuntaan.
Olis ihan hirveää talvella pilkkopimeässä kävellä auraamattomalla tiellä autojen seassa. Ei kiitos.Miksi alapeukut?
En alapeukuttanut, mutta 2km kävely, oli sää tai olosuhteet mitkä tahansa, on naurettavan vähäinen ponnistus. Itse kävelin 25 vuotta töihin 2,5km suuntaansa ihan aina ja omasta tahdostani ja ihan oikeasti ei ollut sellaista tilannetta tai olosuhteita, että olisin halunnut kulkea sitä autolla. Nykyiseen työpaikkaani pyöräilen kesäaikaan pari kertaa viikossa 25km suuntaansa eli yhteensä 50km, mutta silloin pitää olla poutasää. Ikää on 56v.
Tuolla matkalla menis tunti jos joutuu tarpomaan lumessa. Eikä mitään järkeä autojen seassa.
Ei ois mitään ongelmaa jos olis pyörätie.
Opettele vaikka siinä kävellessäsi kirjoittamaan oikein, saatanan ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millainen pukeutuminen tekee pyöräilystä hankalaa? Ja jos noin on, miksi suostuit muuttamaan tuollaiseen paikkaan? Itse ottaisin sen pyörän ja vaihtaisin vaatteet työpaikalla.
minari?
Vierailija kirjoitti:
Opettele vaikka siinä kävellessäsi kirjoittamaan oikein, saatanan ääliö.
Miksi kommentoit ilkeästi, ei sinun tarvitse lukea tekstiä.
Turha asiasta mälvätä. Ap ei halua pukeutua siten ,että vois kävellä 2 km töihin
On joko ostettava auto tai lopetettava työn teko. Revi siitä ap.
Tämä lienee provo, mutta olen oikeasti ihmeissäni, kun oikeassa elämässäkin törmää jatkuvasti ihmisiin, joille pienikin matka on ylitsepääsemätön. Ymmärrän jos on vaivoja tai sairauksia, mutta en muuten. Itse kävelen joka paikkaan ja pelkkiin työmatkoihin kuuluu kävelyä 6-10 km päivittäin riippuen reitistä. Koko ajan muut tuputtavat kyytiä ja ihmettelevät kauppakäyntejä ym. kävellen. Itse ihmettelen sen sijaan, eikö ihmisiä kolota jatkuva istuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan kaukana apllä on muut palvelut? Esim. kampaaja, apteekki, posti, lääkäri? Ei niissäkään tartte käydä. Vai onko kaikki muut siinä seinän takana ja kauppa keskitetty sinne kauemmas?
No kaikki on siellä parin kilometrin päässä:(
Ap
Voi kamalaa. Kyllä sun elämä on nyt hirveää. Et tiennyt tuota ,kun muutit. Elämä on.
Kyllä se kävelten menee, onneksi et joudu kävelemään.