Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksan? 2:n km:n edestakainen työmatka kävelten.

Vierailija
24.04.2023 |

Muutettiin ja tilanne on nyt tämä. Julkisia ei mene, joten viitenä päivänä viikossa joudun kävellä päivittäin noin neljän kilometrin matkan. Jos käyn kaupassa, joudun kantamaan myös ostokset. Tuntuu, että seinä nousee vastaan:(

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää hyötyliikuntaa. Hyvät kengät vaan jalkaan.

Vierailija
122/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koulumatka 3 km. Liukkaalla  kövellen, ja muutoin polkypyörällä.  viimeisinäö työvuosina  oli työmatka 10 km. Silloin hankin ensin skoottewrin, ja kun se alkoi tuntua huteralta, ostin mönkijän. Traktorikortti riittää.  Polkypyörä on parille kilometrille ihan sopiva, tai  se kuulusa skuutti tai vaikka sähkömopo. onhan noita kapineita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska katsoa, miten ap:tä pilkataan, vaikka oikeastihan suurin osa suomalaisista on ihan autoriippuvaisia, eikä liiku lyhyitäkään matkoja ilman autoa. Suomessa on ihan yleisesti hyväksyttävää mennä vaikka 1 km Prismakäynnille autolla tai juurikin tuo parin kilometrin työmatka autolla. Ja samalla julistaudutaan niin luonnonystäviksi, vaikka sitä luontoa juuri autoilulla tuhoavat.

Itse pyöräilen n. 100-200 km viikossa työ- ja vapaa-ajanmatkoja ja lisäksi teen muutamia kävelylenkkejä päälle.

Vierailija
124/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen koirien kanssa parin kilometrin lenkit aamusta ja illasta, ja joskus vähän lyhyemmän keskipäivällä. Olen eläkkeellä ja polviin ja selkään sattuu, mutta sattui enemmän jos en liikkuisi

Vierailija
125/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden pian kauppaan. Tulee juurikin 4 kilometriä kävelyä.

Aamulla kävin jo 5 kilometriä.

Ilma on sen verran hyvä, että saatan käydä vielä pari kilometriä ennen iltatoimia.

Vierailija
126/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat tarpeeksi aikaa niin että voit kävellä kaikessa rauhassa. Ja aamukaffe kertakäyttömukissa tai termosmukissa mukaan ja hörpit kävellessä niin ainakin menomatka on jopa mukava. Reppu kannattaa myös olla, on helpompi ja parempi selälle kävellessä kuin laukku. Ja pois tullessa tekee raitis ulkoilma ihan hyvää. Kyllä se siitä kun totut.

Vierailija
127/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2km on ihan sopiva kävelymatka suuntaansa jos ei ole jalkaongelmia

Entä jos ja kun on muita ongelmia?

Vierailija
128/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo matka tuntuu niin lannistavan pitkältä. En ole koskaan joutunut pakolla kävelemään minnekään:(

Ap

Komppaan. Minulla oli aikoinaan työmatka hitusen vajaa 100 metriä. Kyllä sekin nyt vesisateella tai kovalla pakkasella jurppi tarpoa. 

Onneksi meillä sai olla sairaana pois töistä työnantajan luvalla sen muutaman päivän. En tiedä huomasiko kukaan että ne muutamat kerrat meni aika yksiin sään kanssa.

Kai tämä on sarkasmia?

No joo. Mutta tuo vajaan sadan metrin työmatka oli sentään totta.

Vierailija
129/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kävelisi 2km yhteensuuntaan.

Olis ihan hirveää talvella pilkkopimeässä kävellä auraamattomalla tiellä autojen seassa. Ei kiitos.

Vierailija
130/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo matka tuntuu niin lannistavan pitkältä. En ole koskaan joutunut pakolla kävelemään minnekään:(

Ap

Komppaan. Minulla oli aikoinaan työmatka hitusen vajaa 100 metriä. Kyllä sekin nyt vesisateella tai kovalla pakkasella jurppi tarpoa. 

Onneksi meillä sai olla sairaana pois töistä työnantajan luvalla sen muutaman päivän. En tiedä huomasiko kukaan että ne muutamat kerrat meni aika yksiin sään kanssa.

"Tarpoa" :D Minulla on tuon verran matkaa roskikselle, ja sen kipaisee (huom. kahteen suuntaan) niin nopeasti, ettei sitä varten kannata laittaa edes takkia päälle.

Niin minullakin. Roskakatos sijaitsee vaan täysin päinvastaisessa suunnassa. Eli jos vein roskat ennen töihin menoa, työmatkani lähes kolminkertaistui!

Sitten keksin viedä ne mennessäni työpaikan roskikseen siivoojien iloksi.

Vierailija
131/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pistää ärsyttämään nämä pätemishaluisten ihmisten lässytykset "kävelen 4km vaikka takaperin unissani vaikka jalkani on poikki". Onneksi ap on saanut tässä paljon hyvähenkisiä neuvoja fiksuilta ihmisiltä!

Minulla itselläni on sairauksia enkä itse kävele tuota 4km päivässä. En missään nimessä haluaisikaan kävellä enkä pyöräillä, sillä joutuisin roudaamaan mukanani isoa ja painavaa tietokonelaukkua, jolloin hiki tulisi varmasti. Olen toimistotöissä ja pukeudun siististi ja edustavasti. En voi pölähtää paikalle hikisenä, märkänä ja punaisena. Työpaikalla ei ole suihkua käytettävissä. Täällä missä asun ei aurata teitä niin tehokkaasti talvisin ja usein kävelytiet ovat poissa käytöstä kun ovat täysin lumipöykyn alla. Liukasta on myös usein.

Joten kyllä, menen autolla. En tiedä asumismuotoasi ap, mutta joissakin taloyhtiöissä on nykyään yhteiskäyttöauto, voisitteko sellaista harkita jos omaa ei ole?

Vierailija
132/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska katsoa, miten ap:tä pilkataan, vaikka oikeastihan suurin osa suomalaisista on ihan autoriippuvaisia, eikä liiku lyhyitäkään matkoja ilman autoa. Suomessa on ihan yleisesti hyväksyttävää mennä vaikka 1 km Prismakäynnille autolla tai juurikin tuo parin kilometrin työmatka autolla. Ja samalla julistaudutaan niin luonnonystäviksi, vaikka sitä luontoa juuri autoilulla tuhoavat.

Itse pyöräilen n. 100-200 km viikossa työ- ja vapaa-ajanmatkoja ja lisäksi teen muutamia kävelylenkkejä päälle.

Tämä palsta onkin täynnä pyörähulluja. Viime vuonna oli ketju, jossa kouluun oli matkaa 16km ja opiskelijalla ei ollut kyytiä. Pyöräähän tähänkin ehdotettiin.

Vierailija
133/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2km kävelee ihan huomaamatta, ei ehdi tulla edes hiki vaikka kävelisi reippaasti. Kuulokkeet vaan korviin ja musiikkia tai äänikirjaa ja sitä onkin jo perillä.

Vierailija
134/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina oletetaan, että kaikki asuvat kaupungissa, jossa palveluita on saatavilla? Monellakaan paikkakunnalla ei ole mahdollista tilata esim. ruokaa kotiin.

Vierailija
135/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella lyhyt matka. Taidat olla melko ylipainoinen.

Minäkin olen ylipainoinen ja pyöräilen joka päivä 17km töihin, satoi tai paistoi.

Vierailija
136/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama matka ja olen iloinen hyötyliikunnasta! Eikä mene rahaakaan työmatkoihin.

Vierailija
137/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaiset kaksi kilometriä! Eri asia olisi joku 10 km, mutta siis vain kaksi! Tuon kävelee vaikka unissaan!

Vierailija
138/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto kahden kilometrin työmatkaa varten?!? Muuta asumaan työpaikkasi viereen, niin et vahingossakaan liiku yhtään ylimääräistä askelta.

Vierailija
139/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siellä Prismassa kävellen käy, mutta neljän viiden painavan ostoskassin kantaminen kotiin on vähän liikaa. Esikoisen ollessa pieni tuli käytyä ruokakaupassa vähintään joka toinen päivä vaunujen kanssa, siinä sai helposti kuskattua ostokset. Mutta perheen (ja lastenkin) kasvettua on kyllä kätevämpi käydä hakemassa ne ostokset autolla.

Vierailija
140/177 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto kahden kilometrin työmatkaa varten?!? Muuta asumaan työpaikkasi viereen, niin et vahingossakaan liiku yhtään ylimääräistä askelta.

Etätöissä ei tarvitse kuin nousta sängystä tuolille tekemään töitä. Työpöytä on makkarin nurkassa.