Helsingin kaupungin henkilöstöjohtaja selvittämään uudistamaansa johtamisjärjestelmää
"Gros ryhtyy siis selvittämään kaupungin johtamisjärjestelmää, jota hän on itse ollut mukana uudistamassa. Hän on myös itse ollut osa ylintä virkajohtoa.
Eikö tässä ole se riski, että on niin sanotusti pukki kaalimaan vartijana (...)".
En kyllä tajua, miten tuollainen herättää luottamusta tai on rehtiä toimintaa. Hämärä kuva johdon toiminnasta vaan jatkuu edelleen. Eikö muka löytynyt pätevää, ulkopuolista selvityksen tekijää?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa tilanteissa pitäisi nimenomaan olla ulkopuolinen arvioija. Kun se selvitys on valmis, pitääkö sitten erikseen ruveta syynäämään, että onko tämä objektiivisesti tehty, koska tekijällä on oma lehmä ojassa? Pitääkö sitten palkata erikseen selvittäjä selvittämään objektiivisuutta, vai tekeekö sama henkilöstöjohtaja itse selvityksen siitäkin?
Vikoja tulee löytymään, mutta niiden arkkitehti on ansainnut palkankorotuksen.
kuinka monta vuotta kestää, että saavat systeemin toimimaan?
On tiedetty jo vuosia ettei Sote koske Helsinkiä, mutta sitä on silti käytetty tekosyynä ettei mitään tarvi tehdä.
Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Jos alemman tason työntekijä olisi ollut sössimässä asioita, tuskinpa hän saisi yksinään tehdä selvityksen, joka sitten olisi totuus asioista.
Tuon Nina Grosin oman moraalin olisi pitänyt sanoa, että ei pidä haluta eikä ottaa vastaan tehtävää, josta nousee jääviyskysymyksiä.
Mitä hyötyä siitä selvityspaperista sitten on, voi hyvää päivää noiden touhuja.
Seriously, johtaja itse kirjoittaa selvityksen johtamisesta? Kukahan tuonkin on sallinut.
eikö tuo ole vastoin hyvää hallintotapaa tai jotain sellaista
Tällaisissa tilanteissa pitäisi nimenomaan olla ulkopuolinen arvioija. Kun se selvitys on valmis, pitääkö sitten erikseen ruveta syynäämään, että onko tämä objektiivisesti tehty, koska tekijällä on oma lehmä ojassa? Pitääkö sitten palkata erikseen selvittäjä selvittämään objektiivisuutta, vai tekeekö sama henkilöstöjohtaja itse selvityksen siitäkin?