Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa alkoholin käyttö?

Jonnaepänormaalii
24.04.2023 |

Juon aivan liikaan. Haaveilen päivisin siitä että illalla voin avata viinipullon.
Olen väsynyt ja ärsyyntynyt ja masentunut päivisin. Johtuu varmasti paljon juomisesta.
Olen päättänyt tuhat kertaa lopettaa. Mutta en vaan pysty. Neuvoja?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä onnistuin vasta kun olin vilpittömästi valmis heittämään edellisen elämän samalla menemään.

Vaihdoin kaverit, harrastukset ja muutin toiseen asuntoon. Työstin uutta identiteettiäni tervehenkisenä ja raittiina ihmisenä. Nykyään olen hoikka ja urheilullinen, terveyttä hehkuva ja onnellinen nainen.

En ollut mikään alkoholisti, mutta vapaa-aika ja sosiaaliset kuviot pyörivät lähinnä alkoholin ympärillä. Alkoholin lopettamisen jälkeen entiset harrastukset ja ihmiset menivät vaihtoon siksi, että ne osoittautuivat aika tylsiksi selvin päin. Löysin paljon uusia hienoja ihmisiä ja harrastuksia, joihin alko ei sovi.

Varaudu siihen että kk tai muutamakin joudut kärvistelemään. Koko elämän muuttaminen on valtava prosessi ja rehellinen itsetutkiskelu tekee usein kipeää. Harkitse ammattiavun piiriin hakeutumista. Anna itsellesi aikaa ja muista, että lopussa kiitos seisoo. Mikään arvokas ei tule helposti.

Sulla ei ollut ilmeisesti perhettä?

On perhettä, ei lapsia. Vanhemmat ja sisarukset jäivät entiselle paikkakunnalle enkä näe heitä enää kovin usein. Puolisoa en vaihtanut.

Juoko puoliso myös? Jos juo, niin molempien täytyy lopettaa, tai muuten luultavasti tulee ero.

Juo, muttei koskaan mun seurassa. Hänellä ei ole mikään ongelma jättää pullo avaamatta.

Miksi ei sinun seurassasi?

Onpa harvinaisen tyhmä kysymys.

Vierailija
22/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä onnistuin vasta kun olin vilpittömästi valmis heittämään edellisen elämän samalla menemään.

Vaihdoin kaverit, harrastukset ja muutin toiseen asuntoon. Työstin uutta identiteettiäni tervehenkisenä ja raittiina ihmisenä. Nykyään olen hoikka ja urheilullinen, terveyttä hehkuva ja onnellinen nainen.

En ollut mikään alkoholisti, mutta vapaa-aika ja sosiaaliset kuviot pyörivät lähinnä alkoholin ympärillä. Alkoholin lopettamisen jälkeen entiset harrastukset ja ihmiset menivät vaihtoon siksi, että ne osoittautuivat aika tylsiksi selvin päin. Löysin paljon uusia hienoja ihmisiä ja harrastuksia, joihin alko ei sovi.

Varaudu siihen että kk tai muutamakin joudut kärvistelemään. Koko elämän muuttaminen on valtava prosessi ja rehellinen itsetutkiskelu tekee usein kipeää. Harkitse ammattiavun piiriin hakeutumista. Anna itsellesi aikaa ja muista, että lopussa kiitos seisoo. Mikään arvokas ei tule helposti.

On perhettä, ei lapsia. Vanhemmat ja sisarukset jäivät entiselle paikkakunnalle enkä näe heitä enää kovin usein. Puolisoa en vaihtanut.

Hienoa. Minulla on perhe ja lapset eikä niin vaan muuteta muualle. Tiedän että on itsestä kiinni mutta jokainen addikti tietää kuinka vaikea on muuttua. Helppo sanoa että senkun lopetat mutta ei se niin mene. Teen päätöksen joka päivä, ja silti juon liikaa.

No aika heikko esitys. Haluat vaan jäädä juomaan sinne nykyiselle paikkakunnalle sillä tekosyyllä, että lapset muka ei selviäisi muutosta. Et oikeasti halua lopettaa. Toivottavasti et päädy pohjalle ennen kuin tulet järkiisi.

Haistapa kuule v i t tu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan. Mulla nyt 8. päivä menossa.

Vierailija
24/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tarina on kuin minun omani. En tiedä miksi juon, mutta yksinelävänä on vaan illat niin hiton tylsiä ja pitkiä. Haaveilen töissä kaiket päivät "jee enää muutama tunti niin pääsen kotisohvalle ja viini auki ja jesjesjes!" Saan siitä ajatuksesta oikein intoa työpäivään! Oikeastaan muuta elämää ei enää olekaan, olen tehnyt tätä jo yli 10 vuotta. Joskus ehkä viikon koittaa juomatta, mutta siihen se jää.

Vierailija
25/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 14 päivää. Ei mitään ongelmaa kun on motivoitunut. Toisaalta olen vain suurkuluttaja, ja omaksunut huonon tavan tissutteluun.

Vierailija
26/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Minulla on perhe ja lapset eikä niin vaan muuteta muualle. Tiedän että on itsestä kiinni mutta jokainen addikti tietää kuinka vaikea on muuttua. Helppo sanoa että senkun lopetat mutta ei se niin mene. Teen päätöksen joka päivä, ja silti juon liikaa.

No aika heikko esitys. Haluat vaan jäädä juomaan sinne nykyiselle paikkakunnalle sillä tekosyyllä, että lapset muka ei selviäisi muutosta. Et oikeasti halua lopettaa. Toivottavasti et päädy pohjalle ennen kuin tulet järkiisi.

Haistapa kuule v i t tu.

Niin kannattaa varmaan miettiä miten vastaat kun toinen avaa sydäntään sinulle. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Vierailija
27/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarvii mennä yleensä todella pohjalle ennenkuin on valmis tekemään jotain jos silloinkaan, siitä aika viddumainen vaiva

Vierailija
28/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi tänään itsesi kanssa, että tänään et juo. Päivä kerrallaan...

Vierailija
29/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovi tänään itsesi kanssa, että tänään et juo. Päivä kerrallaan...

Eiköhän ap ole tuon sopimuksen tehnyt jo aika monta kertaa?

Vierailija
30/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 14 päivää. Ei mitään ongelmaa kun on motivoitunut. Toisaalta olen vain suurkuluttaja, ja omaksunut huonon tavan tissutteluun.

Päivä nro 51. Olin kyllä kanssa suurkuluttaja, en muuta alkoholia juonut kuin olutta. Tuli kyllästyminen ja näköjään se jäi.

Vierailija
31/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnaepänormaali2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kerro tilanteestaan tarkemmin

Mitä haluat tietää? Käyn töissä ja elämässä periaatteessa kaikki hyvin. Suvussa paljon alkoholisteja. Kukaan ei tiedä juomisesta.

Ulkoisesti voi olla asiat hyvin mutta sisäsesti onkin toinen homma.

Vierailija
32/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vähentää määriä ensin? Minulla on sääntä, että ei saa juoda mitään ennen kello kymmentä illalla. Sitten sitä ehtii juoda vain yhden oluen, ennenkuin nukkumatti kutsuu.

Vierailija
33/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivä nro 51. Olin kyllä kanssa suurkuluttaja, en muuta alkoholia juonut kuin olutta. Tuli kyllästyminen ja näköjään se jäi.

Sama. En juonut esim. kahta päivää ikinä putkeen, enkä aloitellut päivällä vielä, mitään ei jäänyt tekemättä niin etten olisi töihin tai muuhun sopimaani aktiviteettiin juomisen takia päässyt, joten varmasti minulla on helpompaa lopettaa kuin alkoholistilla.

Vierailija
34/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry miedompiin juomiin. Tai odota, että päässäsi naksahtaa se asia, että ei enää kiinnosta juoda vaan se tuntuu tyhmältä ja ihan turhalta.

Vierailija
35/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huvittaa kun jotkut hehkuttaa että raittiina ollaan ja tosiaan 14, 51 päivää mennyt... Sitten kertomaan niitä vinkkejä raittiuteen kun on vuosia eikä päiviä alla.

Vierailija
36/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman alkoholia 17 viikkoa.

Pohdin päätöstä pitkään. En kokenut voivani hakea apua, koska olen yh ja kukaan ei tiennyt että juon kun lapset nukkuu.

Alussa jouduin tekemään päätöksen monta kertaa päivässä aina uudelleen. Välttelin kaupoja ja alkoa ja keksin muuta ohjelmaa.

Nyt alkaa helpottamaan. Välillä kyllä käy mielessä... esim viime viikolla ajattelin kun katsoin kelloa autossa "ehdin vielä alkoon ennen kun haen lapsen". Sitten pelästyin. Minähän en enää juo, miksi ajattelin noin. Se on tapa, ja kestää ilmeisesti kauan päästä kokonaan eroon siitä.

Tee päätös tänään. Sitten teet huomenna saman päätöksen.

Vierailija
37/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huvittaa kun jotkut hehkuttaa että raittiina ollaan ja tosiaan 14, 51 päivää mennyt... Sitten kertomaan niitä vinkkejä raittiuteen kun on vuosia eikä päiviä alla.

Minua huvittaa paljon enemmän ne, jotka neuvoo vaikka eivät ole koskaan olleet alkoholisteja.

Vierailija
38/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lässytä, tule sitten pätemään kun on yli 40v raittiutta takana.

Vierailija
39/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että te olette alaluokkaista sakkia. Tämä ei ole kilpailu tai pätijöiden kokoontumisajot. Menkää töihin

Vierailija
40/42 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että te olette alaluokkaista sakkia. Tämä ei ole kilpailu tai pätijöiden kokoontumisajot. Menkää töihin

Menkää töihin? Työpäiväni alkavat klo 08, mitä minä illalla töissä tekisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä