Onko S-etukortista mitään hyötyä pienituloiselle?
Olen hieman pohdiskellut, hankkisinko Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajuuden. Plussakortti minulla on ollut viime kesästä lähtien, ja tähän mennessä bonusrahaa, vai mitä se onkaan, on kertynyt tilille 11,90 euroa. Enimmäkseen käytän kotiinkuljetusta, ja satunnaisesti tulee Cittareissa myös käydyksi.
Mutta onko S-etukortissa mitään järkeä pienituloisen sinkun kannalta? Ei kai siitä haittaaakaan sinänsä ole, kun jäsenyyden maksaminen ei ole mikään ongelma (satasen kertamaksu). Samalla saisi tuon S-pankkitilin, vaikkei sillekään kauheasti käyttöä olisi. Minkälaisia kokemuksia palstan pienituloisilla on aiheesta? Onko S-etukortti enimmäkseen täysin turha, jossain määrin tarpeellinen vai erittäin hyvä olla olemassa?
Kuulemma jotain bonusta kertyy, mutta eipä sitä näillä tuloilla varmaan sen enempää kerry kuin Cittarin plussapisteitä. Etuna tietysti on, että bonukset menevät S-pankin tilille rahana, jolle ja jolla voi tehdä mitä lystää.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Ap! Miksi käytät kotiinkuljetusta jos olet pienituloinen? Yksinasuvalle kotiinkuljetusmaksu on kohtuuttoman suuri kun ostoksetkin on pienemmät perheisiin verrattuna.
En ole Ap, mutta asun yksin ja minulla ainakin kotiinkuljetus tulee edullisemmaksi kuin käydä kaupassa säännöllisesti. Lisäksi ei ole autoa ja bussillakaan ei pääse kovin lähelle kotia. Ruokakassit painavat yllättävän paljon ja sopii monen kokeilla miten raskasta niiden raahaaminen on. En ole edes vanha enkä huonokuntoinen.
Vaikka kotiinkuljetus maksaakin, niin uskon, että säästän sen kuljetusmaksun, koska tulee tilattua vain tarpeeseen eikä tule heräteostoksia samalla lailla kuin kaupassa käydessä tulisi.
K-Kaupoissa on paljon hyviä tarjouksia. Ne hyödyntäen jää ostosten hinnat halvemmaksi kuin S-kaupoissa vaikka K:n normaalihinnat olisi kalliimmat.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kerry bonuksia ellei rohmi ostoskärryittäin kamaa kaupasta ja eipä sellasia sinkkuna. Itsellä tulee vain mitättömät maksutapaedut kun en edes satasta saa kuussa täyteen että tulisi se huima 1% bonus. No joskus taisi saada jotain osuusmaksun palautustakin.
Ei taidakaan kovin pienituloista väkeä olla alapeukuista päätellen...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne bonukset tuloista riipu vaan ostosten määrästä
Ei tullut mieleen että pienituloisella tuskin on pistää 500-700 euroa kuukaudessa ruokakauppaan? Jotkut meistä joutuvat tulemaan toimeen hyvin hyvin keveillä ostoksilla ja 25-30 euron budjetti on riitettävä koko viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap! Miksi käytät kotiinkuljetusta jos olet pienituloinen? Yksinasuvalle kotiinkuljetusmaksu on kohtuuttoman suuri kun ostoksetkin on pienemmät perheisiin verrattuna.
En ole Ap, mutta asun yksin ja minulla ainakin kotiinkuljetus tulee edullisemmaksi kuin käydä kaupassa säännöllisesti. Lisäksi ei ole autoa ja bussillakaan ei pääse kovin lähelle kotia. Ruokakassit painavat yllättävän paljon ja sopii monen kokeilla miten raskasta niiden raahaaminen on. En ole edes vanha enkä huonokuntoinen.
Vaikka kotiinkuljetus maksaakin, niin uskon, että säästän sen kuljetusmaksun, koska tulee tilattua vain tarpeeseen eikä tule heräteostoksia samalla lailla kuin kaupassa käydessä tulisi.
Ja voi ostaa kuivatavaraa pidemmäksikin tarpeeksi, sekä wc paperit tms.. Kyllä sen kuljetusmaksun säästää aika nopeasti kun ostaa Prisma, Cittari,Oda tavarat sen lähi Alepan tai K-marketin sijaan...
Kyllä sieltä jotain saa takaisin, ja nimenomaan pienituloisellehan jokainen euro on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan minimikansaneläkettä, ja saan silti S-bonuksia noin 100 euroa vuodessa. Lähikauppani on iso Prisma, joten ostan sieltä lähes kaiken.
Eläkeläinen minäkin olen. Kiitos kommentista, pidetään harkinnassa.
AP
Ei sitä kannata harkita, vaan hankit nyt sen kortin kun se ei mitään maksa. S-ryhmän kaupat on lähtökohtaisesti jo halvempia kuin K-ryhmän, joten sinne keskittäminen kannattaa ilman korttiakin, kortin kanssa toki paljon enemmän. Kerran vuodessa maksavat bonuksen lisäksi myös ylijäämän palautuksen, joka on ostosmäärästäsi riippuen kympeistä satoihin euroihin.
Esim Prisman tuplabonuspäiviä on muutamia kertoja vuodessa, yleensä keväällä ja joulun alla ainakin. Itse hamstraan tuolloin.
Ehdottomasti Sbonus kannattaa,varsinkin jos keskittää vakuutukset,kännykät,silmälasiostokset jne.
Itselläni on kertunut aina kesäksi noin 400 - 500 euroa. Ihan lapsiperheen pakollisista ostoksista.
Käydään lintsillä tai särkänimemessä näillä rahoilla, muuten ei olisi varaa rannekkeisiin ym.
Kyllä minä olen ainakin vuosien saatossa hyötynyt. S-tilille on muutaman vuoden aikana kertynyt bonuksista ja vuosittain maksetusta kertakorvauksesta lähes 3000e. Sillä summalla pääsen reppureissaamaan pitkäksi aikaa. Täällä meilläpäin ei ole kuin S-Market joten muuta ostosmahdollisuutta ei ole 80km säteellä. Lasken itseni pienituloiseksi sillä olen työmarkkinatuella.
Sille osuusmaksulle maksetaan korkoa, taitaa olla nyt 5 %. Joka vuosi saa satasesta viisi euroa. S-pankki on asiakasomistajille ilmainen, pankkimaksuissakin säästää joka kuukausi monta euroa.
Vierailija kirjoitti:
Monet ostaa kaiken S-ryhmältä kun saa bonusta eivätkä ymmärrä että maksavat kuitenkin kalliimman hinnan koska muualta saisi halvemmalla.
Mitä saa halvemmalla ja mistä?
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna ainakin sai 15% alennusta kaikista käyttötavaroista. Ja perus pankkipalvelut on ilmaisia. Pientuloiselle tosi tärkeää.
Pientuloinen on epäselvä termi. Isossa perheessa voidaan olla pientuloisia, mutta käyttää melko paljon rahaa. Bonukset voi olla merkittäviä.[<<<<Itse siiryin 13v. sitten S-pankiin ja todella pankki palvelut toimii.Kuin veloituksena suora maksut maksutta. Kotivakutuksestakin saan poonusta kuin joista Apteekki. Silti minula K-kaupan Plussaa kortti.Yksin asuvana en ostoksiani keskitä mihinkään kaupaan poonusten tähden.Seran tarjouksia ja lähes joka kaupat Helsingin lähiöt ,joku poonus kortti oltava saadakseen ne tarjoukset.Syy poonus tai plussa kortit ymm.
Vierailija kirjoitti:
Se on minun kannaltani kätevä systeemi, vaikka kuljetusmaksut ovat aikamoiset. Olen sokea, joten jos – ja kun – verkkokauppa toimii tarpeeksi hyvin, on saavutettava ruudunlukuohjelmistojen käytön kannalta, ja tavara toimitetaan kotiin saakka, saan tällä tavalla laajennettua asiointiani todella merkittävästi. Aina ei ole mahdollista mennä avustajan kanssa kauppaan, ja silloin kun on, ei siellä tule kuitenkaan rauhassa tutkituksi tuotteita vaan on aina ne samat vakiot, jotka ladotaan kärryyn ja ostetaan. Toisin sanoen verkkokauppa ja kotiinkuljetus mahdollistavat itsenäisen kaupassa asioinnin, johon kuuluu myös joskus ns. heräteostosten tekeminen.
Kyllä minä sen verran taidan tilailla, että S-kortti saattaisi olla paikallaan – ainakin päätellen siitä, mitä täällä on keskusteltu. Esim. viime viikon tilaukseni k-ruoka.fi:stä ilman kuljetusmaksua oli suunnilleen 115 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on minimieläke, saan bonusta ehkä euron kuussa jos sitäkään.
Eipä sitä jää paljoa rahaa asumiskulujen jälkeen pistää sinne kauppaan, vaikka siis ässässä käynkin lähes aina.Asut ilmeisesti tosi kalliisti. Kyllä minulla jää asumiskulujen jälkeen minimieläkkeestä vielä yli 700 euroa.
Ai asumiskulut sulla reilut 200? No se on halpaa.
Niin, minulla on oma mörskä, että eihän se ilmaista ole. Jo lämmitys on enemmän kuin sinun asumiskulusi.Kommentoimasi eläkeläinen saa todennäköisesti eläkeläisen asumistukea. Oletko tarkistanut, olisitko itse oikeutettu siihen?
Noin minäkin toki oletin, mutta oudosti sanottu että jää minimieläkkeestä yli 700...
En saa asumistukea, viimeiset pari vuotta sain kympin kuussa, mutta viime tarkistuksessa loppui sekin, kun on tuo minimieläke noussut niin suureksi.
Mikä tuossa on oudosti sanottu? Jos asumistuki kattaa muun osan vuokrasta, niin ei siitä itse eläkkeestä mene asumiskuluja enää kuin se jäljelle jäävä osa.
S-bonuksia kertyy enemmän kuin K-plussaa. Joskus ostettiin paljonkin K-ryhmistä ja plussaa kertyi kämänen 5e silloin tällöin.
Nyt on kaikki keskitetty S-kauppoihin, toki välillä Cittareista ym.ostellaan jotain.
Mekin ollaan pienituloisia tulojen suhteen, kun perheessä vielä useampi lapsi/nuori.
Kun ruoka-ym.käyttötarvikemenot huitelee tonnissa ja polttoainekulut päälle, niin meillä kertyy minimissään 70e bonusta per kuukausi.
Omalla lapsellani, joka asuu yksin, kertyy myös bonuksia ihan kivasti.
Ja mitä hintoihin tulee, niin meilläpäin on kyllä K-ryhmän kaupat selkeästi S-ryhmää kalliimpia.
Bonuksia kertyy myös kun tankkaat ABC-asemilla.
Vierailija kirjoitti:
Sille osuusmaksulle maksetaan korkoa, taitaa olla nyt 5 %. Joka vuosi saa satasesta viisi euroa. S-pankki on asiakasomistajille ilmainen, pankkimaksuissakin säästää joka kuukausi monta euroa.
Riippuu osuuskunnasta. Ei meillä ole maksettu osuusmaksun korkoa moneen vuoteen.
50€ kuukausiostolla saa 1% bonuksen kaikissa muissa osuuskaupoissa paitsi KPO:ssa ja Koillismaalla
https://www.s-kanava.fi/bonus/bonustaulukot/