Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko S-etukortista mitään hyötyä pienituloiselle?

Vierailija
24.04.2023 |

Olen hieman pohdiskellut, hankkisinko Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajuuden. Plussakortti minulla on ollut viime kesästä lähtien, ja tähän mennessä bonusrahaa, vai mitä se onkaan, on kertynyt tilille 11,90 euroa. Enimmäkseen käytän kotiinkuljetusta, ja satunnaisesti tulee Cittareissa myös käydyksi.

Mutta onko S-etukortissa mitään järkeä pienituloisen sinkun kannalta? Ei kai siitä haittaaakaan sinänsä ole, kun jäsenyyden maksaminen ei ole mikään ongelma (satasen kertamaksu). Samalla saisi tuon S-pankkitilin, vaikkei sillekään kauheasti käyttöä olisi. Minkälaisia kokemuksia palstan pienituloisilla on aiheesta? Onko S-etukortti enimmäkseen täysin turha, jossain määrin tarpeellinen vai erittäin hyvä olla olemassa?

Kuulemma jotain bonusta kertyy, mutta eipä sitä näillä tuloilla varmaan sen enempää kerry kuin Cittarin plussapisteitä. Etuna tietysti on, että bonukset menevät S-pankin tilille rahana, jolle ja jolla voi tehdä mitä lystää.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Osta mielummin jostain halvemmasta kaupasta.

Vierailija
2/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan minimikansaneläkettä, ja saan silti S-bonuksia noin 100 euroa vuodessa. Lähikauppani on iso Prisma, joten ostan sieltä lähes kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä S-bonus kertyy paremmin kuin Plussapisteet. Tällä paikkakunnalla on kaksi ruokakauppaa joista S-Market on halvempi ja siellä on parempi valikoima.

Vierailija
4/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne bonukset tuloista riipu vaan ostosten määrästä

Vierailija
5/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkastaa mistä kaikkialta sinun olisi mahdollista saada bonusta kauppaostosten lisäksi. Esim. LähiTapiolasta saa s-bonusta.

Vierailija
6/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna ainakin sai 15% alennusta kaikista käyttötavaroista. Ja perus pankkipalvelut on ilmaisia. Pientuloiselle tosi tärkeää.

Pientuloinen on epäselvä termi. Isossa perheessa voidaan olla pientuloisia, mutta käyttää melko paljon rahaa. Bonukset voi olla merkittäviä.

Vierailija
7/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä satastakin voi maksaa osissa, eli oliko 20e+ sitten loput menee bonuksista. Joten jos käyttää niin kyllähän tuo on jo maksettu pian pois ja jos ei käytä niin maksussa kestää kauemmin. S- bonusta saa mm. Elisan puhelin ja nettiliittymistä yms, joten kyllähän tuo kannattaa. 

Vierailija
8/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman euron sieltä saa takaisin.

Käytännössähän kaikki bonusjutut on tulonsiirtoja sinkuilta (suur-)perheellisille, kun bonus % kasvaa mitä enemmän ostaa vrt. että vero % pienenisi mitä enemmän tienaat.

Vierailija
9/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on minimieläke, saan bonusta ehkä euron kuussa jos sitäkään.

Eipä sitä jää paljoa rahaa asumiskulujen jälkeen pistää sinne kauppaan, vaikka siis ässässä käynkin lähes aina.

Vierailija
10/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukortti on kannattava ainoastaan sitä tyrkyttävälle kauppaketjulle.

Vierailija
11/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä jää paljoa rahaa asumiskulujen jälkeen pistää sinne kauppaan, vaikka siis ässässä käynkin lähes aina.

Asut ilmeisesti tosi kalliisti. Kyllä minulla jää asumiskulujen jälkeen minimieläkkeestä vielä yli 700 euroa.

Vierailija
12/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarkoitat pienituloisella ja paljonko keskittäisit ostoksia.

Itse elän Kelan tuilla ja otin kerran kokeeksi, mutta mulle se oli täysin turha, joten luovuin siitä.

Vierailija
13/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kerry bonuksia ellei rohmi ostoskärryittäin kamaa kaupasta ja eipä sellasia sinkkuna. Itsellä tulee vain mitättömät maksutapaedut kun en edes satasta saa kuussa täyteen että tulisi se huima 1% bonus. No joskus taisi saada jotain osuusmaksun palautustakin.

Vierailija
14/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonusta kertyy enemmän kuin plussarahaa. Ylimääräinen S-tili on kätevä, pidän mielelläni rahoja eri tarkoituksiin eri tileillä, ei tule tuhlattua niin helposti. 

Vierailija
15/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusruokaostoksista kertyy huomattavasti enemmän bonusta, kuin plussakortista. Lisäksi bonusta kertyy S-ketjun palveluista ja yhteistyökumppaneilta. Ei sinkkutaloudessa muutenkaan bonuksia kerry valtavan paljon, mutta keskittämällä ostot hyötyä kyllä saa. Lisäksi Sokoksissa on asiakasomistajille muutaman kerran vuodessa -20% koko valikoimasta, jolloin kannattaa hankkia hygieniatarvikkeita, kosmetiikkaa, sukkia ja mitä sitä nyt tarvitseekaan.

Kun päättää, ettei osta muulloin, kuin noiden tarjouspäivien aikana, ei tule hankkittua mitää heräteostoja meikeistä tms.

Vierailija
16/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ei pitäisi suostua näihin kortti-hommiin.

Nythän jokainen, jolla ei ole korttia, maksaa enemmän, eli sen ylimääräisen tyhjän, joka on valmiiksi lisätty hintoihin.

Ainoa reilu tapa, olisi laittaa hinnast valmiiksi oikealle tasolle, niin ettei siinä ole mitään "kortti-ale-varaa".

Vierailija
17/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten ei pitäisi suostua näihin kortti-hommiin.

Nythän jokainen, jolla ei ole korttia, maksaa enemmän, eli sen ylimääräisen tyhjän, joka on valmiiksi lisätty hintoihin.

Ainoa reilu tapa, olisi laittaa hinnast valmiiksi oikealle tasolle, niin ettei siinä ole mitään "kortti-ale-varaa".

Starkissa annettiin aikoinaan yrittäjille jopa 30-35% alennusta ja yksityistaloudet osti normaalilla hinnalla, eli tavalliset kotitaloudet maksoivat nuo yrittäjien alennukset.

Näissä kauppojen korttihommissa on ihan sama kusetus, yhtään korttia ei oikeasti tarvittaisi ja silloin säästyisi paljon ylimääräistä työtä ja muovia ja vaikka mitä.

Vierailija
18/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne bonukset tuloista riipu vaan ostosten määrästä

...joka riippuu tuloista. :)

Vierailija
19/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan minimikansaneläkettä, ja saan silti S-bonuksia noin 100 euroa vuodessa. Lähikauppani on iso Prisma, joten ostan sieltä lähes kaiken.

Eläkeläinen minäkin olen. Kiitos kommentista, pidetään harkinnassa.

AP

Vierailija
20/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut ilmeisesti tosi kalliisti. Kyllä minulla jää asumiskulujen jälkeen minimieläkkeestä vielä yli 700 euroa.

Ai asumiskulut sulla reilut 200? No se on halpaa.

Niin, minulla on oma mörskä, että eihän se ilmaista ole. Jo lämmitys on enemmän kuin sinun asumiskulusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä