Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko S-etukortista mitään hyötyä pienituloiselle?

Vierailija
24.04.2023 |

Olen hieman pohdiskellut, hankkisinko Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajuuden. Plussakortti minulla on ollut viime kesästä lähtien, ja tähän mennessä bonusrahaa, vai mitä se onkaan, on kertynyt tilille 11,90 euroa. Enimmäkseen käytän kotiinkuljetusta, ja satunnaisesti tulee Cittareissa myös käydyksi.

Mutta onko S-etukortissa mitään järkeä pienituloisen sinkun kannalta? Ei kai siitä haittaaakaan sinänsä ole, kun jäsenyyden maksaminen ei ole mikään ongelma (satasen kertamaksu). Samalla saisi tuon S-pankkitilin, vaikkei sillekään kauheasti käyttöä olisi. Minkälaisia kokemuksia palstan pienituloisilla on aiheesta? Onko S-etukortti enimmäkseen täysin turha, jossain määrin tarpeellinen vai erittäin hyvä olla olemassa?

Kuulemma jotain bonusta kertyy, mutta eipä sitä näillä tuloilla varmaan sen enempää kerry kuin Cittarin plussapisteitä. Etuna tietysti on, että bonukset menevät S-pankin tilille rahana, jolle ja jolla voi tehdä mitä lystää.

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole liittynyt, koska en halua toimittaa toimeentulotukea varten yhtään enempää liitteitä kuin on ihan pakko. Mitä enemmän liitteitä, sitä enemmän virheitä.

Vierailija
22/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ostaa kaiken S-ryhmältä kun saa bonusta eivätkä ymmärrä että maksavat kuitenkin kalliimman hinnan koska muualta saisi halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on minimieläke, saan bonusta ehkä euron kuussa jos sitäkään.

Eipä sitä jää paljoa rahaa asumiskulujen jälkeen pistää sinne kauppaan, vaikka siis ässässä käynkin lähes aina.

Asut ilmeisesti tosi kalliisti. Kyllä minulla jää asumiskulujen jälkeen minimieläkkeestä vielä yli 700 euroa.

Ai asumiskulut sulla reilut 200? No se on halpaa.

Niin, minulla on oma mörskä, että eihän se ilmaista ole. Jo lämmitys on enemmän kuin sinun asumiskulusi.

Vuokrani on vähän päälle 600 euroa. Etkö saa asumistukea?

Vierailija
24/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniähän nuo bonukset ovat kaikilla korteilla suhteessa tehtyjen ostosten määrään jos olet pienituloinen... hyvin vähän hyötyä käytännössä, paljon paremman tuoton saa vertailemalla eri liikkeiden tarjouksia ja hintoja ja ostamalla halvimmalla hinnalla... toki kaikki on nykyään kovin kallista...

Vierailija
25/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
26/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sielläkin on, että pitää ostaa vähintään 50€:lla kuukaudessa, että jotain bonuksia saisi. Aikaisemmin sille maksetulle sataselle maksettiin hyvin korkoa, nykyään ei mitään muutamaa osuuskauppaa lukuunottamatta. Vuosia sitten se oli hyvä sijoitus, mille sai 10% vuotuisen koron.

Jos kortin lisäksi hankkii sovelluksen, niin sillä saa kunnon alennuksia jostain tuotteista. Niiden lunastaminen on kyllä tehty mahdollisimman kököksi, kupongit pitää jokainen erikseen lunastaa kassalla ja näyttää se sitten kassahenkilölle eli sitä ei voi käyttää itsepalvelukassalla tai tilausta tehdessä. Niin Lidlin kuin Tokmannin kupongit aktivoidaan toimimaan omalla "mobiilikortilla" ja K:n aktivoitava mobiilietu aktivoituu fyysiselle plussa-kortille, muut omat edut ovat siellä kortilla automaattisesti käytössä ilman mitään aktivointeja, tuo S:n systeemi on jostain antiikin ajoilta.

Jos sen kortin hankit, niin kannattaa seurailla liittymisetu-juttuja. Täällä saa esimerkiksi sen satasen verran lahjakorttina.

Vierailija
27/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä jää paljoa rahaa asumiskulujen jälkeen pistää sinne kauppaan, vaikka siis ässässä käynkin lähes aina.

Asut ilmeisesti tosi kalliisti. Kyllä minulla jää asumiskulujen jälkeen minimieläkkeestä vielä yli 700 euroa.

Niin, minulla on oma mörskä, että eihän se ilmaista ole. Jo lämmitys on enemmän kuin sinun asumiskulusi.

Kommentoimasi eläkeläinen saa todennäköisesti eläkeläisen asumistukea. Oletko tarkistanut, olisitko itse oikeutettu siihen?

Vierailija
28/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ostaa kaiken S-ryhmältä kun saa bonusta eivätkä ymmärrä että maksavat kuitenkin kalliimman hinnan koska muualta saisi halvemmalla.

Eli mistä?

Vierailija
29/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Miksi käytät kotiinkuljetusta jos olet pienituloinen? Yksinasuvalle kotiinkuljetusmaksu on kohtuuttoman suuri kun ostoksetkin on pienemmät perheisiin verrattuna.

Vierailija
30/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusruokaostoksista kertyy huomattavasti enemmän bonusta, kuin plussakortista. Lisäksi bonusta kertyy S-ketjun palveluista ja yhteistyökumppaneilta. Ei sinkkutaloudessa muutenkaan bonuksia kerry valtavan paljon, mutta keskittämällä ostot hyötyä kyllä saa. Lisäksi Sokoksissa on asiakasomistajille muutaman kerran vuodessa -20% koko valikoimasta, jolloin kannattaa hankkia hygieniatarvikkeita, kosmetiikkaa, sukkia ja mitä sitä nyt tarvitseekaan.

Kun päättää, ettei osta muulloin, kuin noiden tarjouspäivien aikana, ei tule hankkittua mitää heräteostoja meikeistä tms.

Tämä. Kanta-asiakaspäivstä tulee hyvät alet kun jaksaa odottaa pari kuukautta.

Vierailija
31/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tarkoituksellisesti ympäripyöreästi pienituloisista, jotta saisin vähän paremmin osviittaa siitä, miten homma toimii. Ja kommentteja tuli, kiitos niistä. Täytynee kai hommata tuo kortti, ei siitä haittaakaan ole.

Kirjastokortti on todella hyödyllinen ja ainakin minulla ahkerassa käytössä, joten eivät kaikki kortit niin turhia ole. :)

AP

Vierailija
32/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suurin etu on maksuton S-Pankin tili, minulla ei siis enää muualla ole tiliä. Aiemmin Danske Bankissa tilinhoitomaksu oli yli 7 euroa/kk ja nyt saa kuitenkin tuon tilin maksutta.

Liityin toukokuussa 2019 ja maksoin vaan sen 20 euroa ja loput 80 tulee ostoksista. Vieläkin on jäsenmaksua maksamatta 40 euroa eli olen saanut noin 10 euroa vuodessa bonusta.

Pienillä ostoksilla ei todellakaan siis kerry bonukset nopeasti, itse ainakin joudun vertailemaan hintoja eikä kaiken keskittäminen Ässään kannata. Toki ei kortista juuri haittaakaan ole, koska tuo 20 euron maksukin kuittaantui 3 kk:n pankin tilinhoitomaksuilla.

Teen yleensä S-kaupoissa ostoksia noin 50-80 euroa kuukaudessa.

Vierailija
33/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailin omia ostoksiani ja Lidl oli kalliimpi kuin Prisma. Lidl on halpa vain jos haluaa ostaa sokerirasvapaskaa.

Vierailija
34/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkastaa mistä kaikkialta sinun olisi mahdollista saada bonusta kauppaostosten lisäksi. Esim. LähiTapiolasta saa s-bonusta.

Moni tekee virheen että ottaa vakuutukset, puhelinliittymät yms. sieltä mistä saa bonusta eikä edes vertaile hintoja.

Esimerkiksi niistä Elisan puhelinliittymistä vain kalliimmista saa bonusta!

Vierailija
35/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniähän nuo bonukset ovat kaikilla korteilla suhteessa tehtyjen ostosten määrään jos olet pienituloinen... hyvin vähän hyötyä käytännössä, paljon paremman tuoton saa vertailemalla eri liikkeiden tarjouksia ja hintoja ja ostamalla halvimmalla hinnalla... toki kaikki on nykyään kovin kallista...

Minäkään en niin niiden bonuksien summia tuijottelisi, vaan korteilla saatuja alennuksia ja mikä jää tuotteen hinnaksi niiden jälkeen. Bonukset on sitten jotain pientä päälle.

Vierailija
36/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen tilaa ruuat kotiin?

Vierailija
37/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne bonukset tuloista riipu vaan ostosten määrästä

Juurikin noin. Bonuksia saa mukavasti kun keskittää ostot s- ryhmään.

Eläkeläisenä olen saanut vuosittain satoja euroja bonusta ja lisäksi ylijäämäpalautusta.

Kuukausittain tulee bonusta 3- 30e keskimäärin ja saan vakuutuksista, hammaslääkäristä( oral) ym lisää bonusta.

Odotan, että toukokuussa tulee ylijäämäpalautusta n 150e ainakin. S- asiakkuus kannattaa.

K- plussan bonusta vuodessa n 5e.

Vierailija
38/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-bonusta kertyy ostoksista huomattavasti enemmän kuin pluspisteitä, koska niissä on aivan erilaiset toimintaperiaatteet. Bonusta saat ostosten määrän mukaan nousevan prosenttiosuuden, mutta plussakortilla taas saat joitakin tarjoustavaroita halvemmalla.

Vierailija
39/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoimasi eläkeläinen saa todennäköisesti eläkeläisen asumistukea. Oletko tarkistanut, olisitko itse oikeutettu siihen?

Noin minäkin toki oletin, mutta oudosti sanottu että jää minimieläkkeestä yli 700...

En saa asumistukea, viimeiset pari vuotta sain kympin kuussa, mutta viime tarkistuksessa loppui sekin, kun on tuo minimieläke noussut niin suureksi.

Vierailija
40/163 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman bonus kortit ja klubi jäsenyydet on aivan turhia ja ärsyttäviä. Joka paikassa kysellään onko bonuskorttia tai jäsenyyttä.

Erityisesti ärsyttää Tokmannin kassalla, kun kyselevät puhelinnumeroa, eihän tokmannilla saa edes mitään alennusta jäsenyydestä ellei satu olemaan klubitarjouksessa kyseinen tuote.

Ja eiköhän ihminen joka ostaa klubituotteen osaa itse sanoa olevansa jäsen...

Pitäisi kieltää lailla jäsenyyden muistuttaminen, jos ei muista näyttää korttia niin oma moka..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan