Paljonko Vappuun rahaa laitatte?
Ajattelin satasen laittaa, eikä siinä ole ravintola kuluja.
Kommentit (115)
Ilmapalloja, serpentiiniä, saippuakuplia, muutamat munkit ja yksi pullo simaa. Vähän käyttörahaa koko perheen vapputapahtumaan. Syötävää, ehkä grillaillaan. Kuohuvaa löytyy valmiina. Yritän välttyä foliopallojen ostamiselta, mutta ehkä lapset alkavat vinkua. Foliopallojenkin kanssa budjetti jää selvästi alle 50 euroon.
10 tonni menee vähintään jos hauskaa halutaan pitää :D
Sen mitä mies pyytää. Ehkä sokeritonta limua saatan ostaa. 🥳
No sehän riippuu ihan siitä kuinka paljon Vappuun mahtuu rahaa laittamaan. Ja siitä laittaako isoja seteleitä stringeihin vai tunkeeko kolikkopötköjä joka rööriin.
1500-2000,- kahdelta, muutaman yön pikapyrähdys Lontooseen.
Ei mene varmasti kymmentä euroakaan ja tuokin vain, jos ostan jotain herkkuja ja limua. En tiedä vielä jaksanko tai tekeekö edes mieli.
Yksinäisenä ei pahemmin tarvitse tätä(kään) juhlistaa eikä viettää, vaikka olen mä kyllä välillä laittanut serpentiiniä ja ilmapalloja sekä ostanut tippaleipiä ja ihan tehnytkin simaa. Kaupan valmiista en niin välitä, mutta en ole simaakaan juonut enää vuosiin.
Tuntuu että mitä pidempään on yksin niin sitä pahemmalta nämä kaikki juhlapyhät sun muut tuntuu vaikka luulisi, että tähän tottuu. Tänä vuonna pääsiäinenkin oli jotenkin todella hankala sietää ja samoin on näiden aurinkoisten säiden suhteen. Ärsyttää että kaikkialla on kauheasti ihmisiä ja kaikilla on seuraa ja kivaa.
Ei euroakaan. Pelkkää tuloa, oon töissä kaikki päivät!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen simaa ja leivon munkkeja. Tästä ei koidu yhtään lisäkuluja. Maalla ei kiinnitetä huomiota vappuun sen enempää ja 1.5 on normaali työpäivä.
Munkit paistetaan - ei leivota.
Tarkennan vielä. Paistetaan siis sähköllä ja sähkö tulee seinän pienistä reijistä. Munkkiaihiot tulee pakastimesta.
Ei vaan taikina valmistetaan itse, munkit leivotaan ja jokainen kypsentää munkit valitsemallaan tavalla. Kaikki eivät uppopaista. Kaikki ei kypsrntämiseen sähköä.
Retkeilen vappuna luonnonpuistoon eli retkisapuskat plus yksi
olut vapun kunniaksi. Ehkä 10 euroa menee.
Heti laitan vappusatasen kun sen saan.
Ei vappuun mene sen enempää rahaa kuin normaaliin viikonloppuun. Joka tapauksessa pitäisi syödä, eikä vappuruoat ole sen kalliimpia kuin tavallinen viikonloppuruoka. Varmaankin tehdään salaatteja ja aloitetaan grillikausi.
Lapselle ollaan tähän asti aina ostettu ilmapallo, mutta on nyt 11 v. ja ei kuulemma enää halua. Tavallaan haikeaa, mutta oikeasti hyvä juttu. Yhden lapsen yhdessä vappupallossa ei ole ollut ongelmana se hinta, vaan se ettei pallosta ole maltettu luopua, ja se on aavemmaisesti lipunut pitkin taloa vielä juhannuksenakin.
Ilmapalloja ja serpentiiniä on vielä aiemmilta vuosilta. Vappuaaton ruokiin menee ehkä sellaiset 30€ (sisältää kissan katkaravut). Vappupäivänä tarjoan ystävilleni vappulounaan ravintolassa. Meitä tulee olemaan siellä 7 enkä vielä tiedä, paljonko ruuat ja juomat tulevat maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan simat ei ole hyviä.Parempi tehdä itse.
SIMATESTI
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000009529140.html
Tarkennan vielä. Paistetaan siis sähköllä ja sähkö tulee seinän pienistä reijistä. Munkkiaihiot tulee pakastimesta.