Paljonko Vappuun rahaa laitatte?
Ajattelin satasen laittaa, eikä siinä ole ravintola kuluja.
Kommentit (115)
En yhtään, koska en vietä vappua. Olen yksin kotona ja syön jotain ihan normi ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Nakkeja ja perunasalaattia? Onpa siinä varsinainen juhlaruoka. Kukahan tuonkin yhdistelmän on keksinyt ja tehnyt siitä perinteen?
Jouluna syödään kinkkua ja perinteisiä laatikoita.Vappuna ja uutena vuotena nakkeja & perunasalaattia. Ei ole tietenkään pakko syödä.
Ostan just vappuna uuden asunnon itselleni ja sen hinta on 200 000 euroo eli sen verran mennöö rahnoo vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vappuna oikein syödään?
Sitä syödään, mitä mieli tekee. Itse savustan ahvenia.
Tälläsen introvertin,ikisinkun ja yksinäisen hyviä puolia on se ettei tarvitse viettää juhlapäiviä joten rahaa niihin ei uppoa normaalia arkea enempää.
M30
Polttoaineeseen menee n. 600e vappuajelulla, tosin vappureissu kestää 7-10 päivää. Ruokaan sama raha kun muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tälläsen introvertin,ikisinkun ja yksinäisen hyviä puolia on se ettei tarvitse viettää juhlapäiviä joten rahaa niihin ei uppoa normaalia arkea enempää.
M30
Itsekin olen introvertti enkä siedä ihmisiä. Onneksi saan olla sellainen ja koti on paras paikka.
Puhelimenkin laitan äänettömälle että ei tarvitse kuunnella kenenkään höpinöitä.
Junalippu kentältä kotiin n.10€ ja sitten varmaan mäkkiateria n.6€. Yhteensä siis 16€.
Tänä vuonna meillä Vappumenu on simaa, hot dogeja, perunasalaattia, ranskanperunoita, vihersalaattia ja donitseja. Sima on tehty, sämpylät leivon itse, salaattitarvikkeita on aina, joten ostetaan vielä sopivat nakit ja lapsille vappupallot. Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineeseen menee n. 600e vappuajelulla, tosin vappureissu kestää 7-10 päivää. Ruokaan sama raha kun muutenkin.
Miksi pitää ajella vappuna?
Noin 200 €, ajattelin kavereille ostaa tarjottavat ja muutaman viinilasin juoda viihteellä.
En ole itsekään mikään gourmet-ihminen, taisin jouluaattona syödä hampurilaisen, mutta ihmetyttää tuo nakki ja perunasalaatti-homma. Siinä suomalainen juhlaruoka vappuun ja uuteen vuoteen! Jokainen saa syödä mitä mieli tekee mutta tuo yhdistelmä vaan pysyy vuodesta toiseen suosikkina. Jos helppoutta haetaan niin muitakin vaihtoehtoja olisi. Ja jos hyviä makuja haetaan mahdollisuuksia olisi vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Meillä laitan (ostan) munkkeja ja simaa ja perinteiset keitetyt nakit ja perunasalaatti.
Juomaksi siman lisäksi kuohuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä laitan (ostan) munkkeja ja simaa ja perinteiset keitetyt nakit ja perunasalaatti.
Juomaksi siman lisäksi kuohuvaa.
Kahvit keitän päälle!
Simatarvikkeet ostin. Taisivat maksaa noin kympin.
En ajatellut panostaa mitenkään, mutta tämän ketjun innoittamana voisinkin tehdä itse tippaleipiä.
Pitää vain katsoa resepti ja hankkia raaka-aineet.
- Sammutuspeitto keittiössä jo onkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole itsekään mikään gourmet-ihminen, taisin jouluaattona syödä hampurilaisen, mutta ihmetyttää tuo nakki ja perunasalaatti-homma. Siinä suomalainen juhlaruoka vappuun ja uuteen vuoteen! Jokainen saa syödä mitä mieli tekee mutta tuo yhdistelmä vaan pysyy vuodesta toiseen suosikkina. Jos helppoutta haetaan niin muitakin vaihtoehtoja olisi. Ja jos hyviä makuja haetaan mahdollisuuksia olisi vielä enemmän.
Perinteet velvoittaa. Nakit ja perunasalaatti ovat nopea , maistuva ja helppo ateria, jota jokainen voi syödä silloinkun siltä tuntuu. Ei ole niin tarkkaa mihin aikaan ruokailee. Vappuun ja uuteen vuoteen kuuluu perinteisesti ihan muut aktiviteetit kuin hyvien makujen hakeminen.
Munkit haetaan Lidlin paistopisteeltä ja joku perus, lapsille maistuva kotiruoka. Halvimmat ilmapallot. Max 12 € ehkä.
Skumppapullon verran enemmän kuin normiviikonloppuun - tai, miten sekin lasketaan, kun silloin tällöin tulee juotua skumppaa myös normiviikonloppuna.