Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun joku puhuu pahaa jostain ihmisestä sulle, mietitkö, että

Vierailija
23.04.2023 |

luultavasti puhuu samalla lailla sinusta muille? Minä ajattelen noin.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan luottamus pomoon on mennyt, saakohan sitä enää rakennettu takaisin.. 😬

Vierailija kirjoitti:

Joo mietin! Munkin pomo tuollainen, alkuun tosiaan olin vähän imarreltu, ku avautui mulle, mutta sitten tajusin kupletin juonen 😬

Vierailija
62/74 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ajatetteletko ja puhutko sinä pahaa kaikista ihmisistä vai vain heistä joista on negatiivisia kokemuksia?  Siinä vastaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain kuulla että minusta juoruiltiin. En ole koskaan nauttinut kahvipöytäkeskusteluista ja tämä ihminen väen vängällä halusi jutella ja tuntuikin siltä että löydettiin yhteisiä jutun aiheita ja hakeutuikin aina minun seuraan juttelemaan. Sain sitten kuulla toista kautta että tämä ihminen valitti että minulla on tylsät jutut. No *ittuako sitä pitää jutella ja vielä jatkaa jos ei jutut kiinnosta. Olisin ollut enemmän kuin tyytyväinen ettei tarvitse jutella. No, tämän jälkeen vähensin juttelua ja sain sitten kuulla että mikähän sitä vaivaa.

Vai kuka tässä tarinassa puhui pahaa ja kenestä loppujen lopuksi...?

Ah, juoruilu on elämän suola

Vierailija
64/74 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja samoin mietin, jos juoruilee muiden yksityisasioista minulle. Tiedän, että en kerro tällaisille ihmisille mitään henkilökohtaista.

Vierailija
65/74 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se juoruilu kertoo enemmän hänestä kuin kohteesta.

Myös useimmiten se mistä toisia syyttää, niin oikeasti se syypää on se joka syyttelee. Eli suu puhuu mitä sydän on täynnä. Jos vaikka haukkuu että jollakulla on huono itsetunto, niin todennäköisimmin sillä hlöllä on itsellään surkea itsetunto, nähty monet kerrat.

Vierailija
66/74 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenestä puhuu ja kuinka pahasti. Jos puhuu yhteisestä kaveristamme pahaa niin joo eihän se kovasti mieltä lämmitä. Jos kertoo että joku töissä on täysm*lkku niin se voi olla totuuskin. Varsinkin jos osaa perustella.

Vierailija
67/74 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitäkin juttuja kuullut itsestä. Juopoksi ja hulluksi haukuttu ja ties mitä muuta paskaa. Ensiksi itketti mutta itse tiedän miten omat asiat on.

Hauskinta on se, että haukkujalla on itsellä alkoholiongelma. Itse en juo laisinkaan kun ei huvita.

Pahat ihmiset tekee kaikkensa että saisi toisen murrettua ja tuhottua.

Vierailija
68/74 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida se,että mitä hän puhuu ja kenestä. Tästä voi sitten päätellä jo paljon mm.sen mikä on juoruamisen motiivi.

Vierailija
69/74 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yleensä niin. Kerron aika suoraan ihmisistä. En näe tarpeen salata.

Vierailija
70/74 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla yksisuuntainen tie moinen. Minullekin eräs kertoo välillä vähän negatiivisia juttuja muista läheisistä ystävistään, joten olettaa täytyy että minustakin sitten päätyy juttua heidän korviinsa ei-niin-mairittelevassa muodossa. Ja eipä siinä, kyllähän itsekin samaa harrastan ja siksi pidänkin sitä oletuksena. Mihin kuitenkin vedän rajan, etten nimellä yhdistä omia juttujani keneenkään, vaan puhun aina jostain "kaverista". En myöskään jaa kuvakaappauksia keskusteluistani muiden kanssa kenellekään ulkopuoliselle. Tätä tykkää tämä kaveri myös harrastaa. Toki sanoo, että voi luottaa eikä ole kohdallani samaa tehnyt, mutta suhtaudun varauksella.

Vierailija
71/74 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juorunnut viimeaikoina. Yksi sukulainen on ruvennut juomaan tolkuttomasti. Ajaa humalassa. Olen puhunut, kieltänyt, vedonnut tunteisiin ja järkeen mutta tiedän että ajaa humalassa. Käyn kylässä ja jää ihan sekavassa kunnossa melkein sammumis pisteessä kotiinsa. 15 minuutin kuluttua lähtee autolla. Soitan poliisit perään mutta ajaa niin lyhyen matkan että saa selitettyä itsensä kuiville. Tyylillä en ajanut itse vaan kaveri ajoi mutta lähti kävelylle niin ei ole tässä, ei kun join vasta tässä kun olin sammuttanut auton, katso nyt vänkärin penkillä viinapulloja.

Nyt soitin sukulaisen naapureille ja kerroin tilanteen. Tietävät varoa ja huolehtia lapsistaan. Ja soittaa poliisille. Olenko juoruämmä? Puhun pahaa sukulaisistani hänen selän takana.

Vierailija
72/74 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän koomista, kun tunnen erään ystävän kaverin Liisan jo aikamoisena juoppona, samalla kun tällä ystävälläni on facessa aivan ihana julkaisu jonka kuvassa laukkaavat yhdessä käsi kädessä onnellisina ystävyydestään.

Vierailija
73/74 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sitten valehdella ja puhua hyvää sellaisista ihmisistä, joita inhoaa?

Silloin ollaan hiljaa. Koska inho harvoin on yksipuolista. Ja Inhon syy voi olla myös myrkyllinen kuten kateus tai inhoaja voi olla narsistinen. Narsisti pyrkii mustamaalaamaan uhriaan ja hänen totuus on sellainen aina, että hän on hyvä ja se toinen paha. Selän takana puhuja on aina arveluttava. Hän puhuu vain yksipuolista yhden ihmisen totuutta. Myös narsisti yrittää viedä kaikki henkilöt toisen puolelta, jotta uhri jäisi yksin. Pahan puhuja tulee aina kyseenalaistaa.

Mitä jos uhri on Jumalan kanssa samalla puolella?🙏 Ei hän silloin ole koskaan yksin.

Vierailija
74/74 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha puhe voi olla täyttä totta. Jos se on totta - ja kertoo väärin toimimisesta työyhteisössä, joka ahdistaa työkaveria, sen vääryyden lopettamiseen on syytä muidenkin liittyä. Eikä jättää taakkaa asiaa murehtivan hartioille. Jos joku lähtee, väärintekijä. Ei enää jatkossa ne, joita on alistettu!

Jos olet työkaveri, ohjaa tekemään "pahalle ja epätoivotulle" toiminnalle toimenpiteitä, jolla ongelmaan haetaan ratkaisua. Jos muitakin "uhreja", ilmoitus kirjallisena esimiehelle, ja esille otto keskusteluissa ja palavereissa.

Jos olet esimies, vastuusi on selvittää totuus ja neuvotella työntekijöiden välillä kiistaan ratkaisu ja sanoa pelisäännöt, jolla asia ei ole uudestaan edessä. Ongelmat johtuu yleensä liian vähästä ohjeistuksesta tai valvonnan puutteesta, että ihmiset sooloilevat.

Jos puhe muista on pahanilkistä ja asiassa ei ole perää, se olisi myös saatava lakkaamaan sanomalla esimerkiksi niin, että näen, että olet hyvin tuohtunut ja saat tuntea vapaasti tunteet, mitä siitä aiheutuu. Ei ole hyvä juuttua huonoon fiilikseen. Pyritään itse olemaan valoisia ja fiksuja, katsotaan eteenpäin ja yritetään tulla toimeen keskenämme ja sietää sitä, että olemme erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi