Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kuulkaa se korona ole ohi, vaikka miten haluttaisiin! Koronaviruspotilaiden määrä on selvässä kasvussa teho-osastoilla (HS)

Vierailija
23.04.2023 |

Koronaviruspotilaiden määrä on selvässä kasvussa teho-osastoilla
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009537283.html

Huolestuttava kasvukäyrä parin viikon aikana, tehohoitopotilaiden määrä pompannut. Mitä luulette - jos tilanne kehittyy tarpeeksi pahaksi, tuleeko uusia varotoimenpiteitä?

Kommentit (523)

Vierailija
141/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

En usko, että ainakaan mitään rajoituksia enää tulee. Maskisuositus ehkä, mutta sekin vain suositus kuten aiemminkin. Koronavirus on levinnyt jo niin laajalle ja ihmiset pitävät siihen sairastumista ihan normaalina asiana, että suosituksella saattaisi olla vaikutusta lähinnnä vain vanhusten maskin käyttöön. Tarkoitan, että vanhukset saattaisivat alkaa taas käyttää maskia, jos olisi virallinen maskisuositus. Nyt eivät käytä, koska ei ole suositustakaan.

Ennemminkin pitäisi jälleen korostaa, että vähänkään oireisena ei pidä mennä minnekään.

5 päivää salkkua koronan alkamisesta on liian vähän. Se pitää nostaa 10 päivään.

Entä jos ei saa saikkua pelkän nuhan takia?

Vierailija
142/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tutkijat pyri kokoajan löytämään toimivan lääkkeen/rokotteen koronaa vastaan mutta ei sellaisen teko ihan hetkessä onnistu.

Onko vielä tutkijat edes onnistuneet eristämään koronavirusta labatoriossa? Tai onko tutkijoilla vieläkään edes mitään kunnollista tietoa koronaviruksesta?

Sairastin itse rokottamattomana koronan noin 6kk sitten ja minulla se kesti noin 3 päivää. Yhtenä iltana kuume nousi 38 asteeseen ja pari päivää meni sitten vähän normaalia väsyneempänä. Minulle tuo oli varsin lievä tauti.

Jos koronaan kehitetään toimiva ja turvallinen rokote niin meinaan ottaa sellaisen koska silloin pääsemme koronasta eroon.

Tuossa voisi olla ideaa. Ei ole varmaan kenelläkään vielä käynyt mielessä tutkia tuota virusta.

Häh? Kyllähän tuota virusta tutkitaan kokoajan mutta mitään läpimurtoa ei olla tehty koska eihän siihen olla edes kehitetty vielä toimivaa rokotetta.

Who haluaa kiinalta tietoa korona viruksesta mutta kiina salaa tietoa. Onko kiinalla varmasti tietoa koronaviruksesta ja onko kiinan labatoriossa koronavirus eristettynä? Sitä emme tiedä.

Miksei Kiina sitten ole kehittänyt toimivaa rokotetta itselleen, jos selityksesi on jotenkin jollain kartalla? Tiedämmekö siitä jotain?

Ehkä toimivaa rokotetta ei kukaan osaa vielä valmistaa? Eikö usein mene vuosia siihen että johonkin tautiin saadaan kehitettyä rokote?

Vaikka tiede kehittyy jatkuvasti niin rajat tulee vastaan aina joskus.

Toimivalla viitannet siihen, että rokote estäisi tartunnat? Onneksi meillä on edes vakavat tautimuodot estävät rokotteet terveille. Vanhuksille ja immuunipuolustukseltaan heikentyneille pitäisi ehkä kehittää toimivia lääkkeitä? Ettei olla minkään valkaisuaineiden, infrapunavalojen ja hevoslääkkeiden varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi ahdistaa silloin kolme vuotta ja risat sitten, joten kävelin itseni ulos riskiryhmästä. Kävelin vaan. Parani moni muu vaiva siinä samalla ja tuli hyvä olo, suosittelen kovasti.

On se nyt tietysti vaikeampaa kuin vaatia ratkaisua muilta, mutta myös toimii hirmu paljon paremmin.

Vierailija
144/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tutkijat pyri kokoajan löytämään toimivan lääkkeen/rokotteen koronaa vastaan mutta ei sellaisen teko ihan hetkessä onnistu.

Onko vielä tutkijat edes onnistuneet eristämään koronavirusta labatoriossa? Tai onko tutkijoilla vieläkään edes mitään kunnollista tietoa koronaviruksesta?

Sairastin itse rokottamattomana koronan noin 6kk sitten ja minulla se kesti noin 3 päivää. Yhtenä iltana kuume nousi 38 asteeseen ja pari päivää meni sitten vähän normaalia väsyneempänä. Minulle tuo oli varsin lievä tauti.

Jos koronaan kehitetään toimiva ja turvallinen rokote niin meinaan ottaa sellaisen koska silloin pääsemme koronasta eroon.

Tuossa voisi olla ideaa. Ei ole varmaan kenelläkään vielä käynyt mielessä tutkia tuota virusta.

Häh? Kyllähän tuota virusta tutkitaan kokoajan mutta mitään läpimurtoa ei olla tehty koska eihän siihen olla edes kehitetty vielä toimivaa rokotetta.

Who haluaa kiinalta tietoa korona viruksesta mutta kiina salaa tietoa. Onko kiinalla varmasti tietoa koronaviruksesta ja onko kiinan labatoriossa koronavirus eristettynä? Sitä emme tiedä.

Eiköhän se nyt molekyylin tarkkudella jo tiedetä millaisia nämä virukset ovat. Kiinalla ei ole mitään lisää. Jotain leviämistietoja korkeintaan, mutta ei niillä ole mitään merkitystä rokotteiden tai lääkkeiden kannalta.

Vierailija
145/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon Suomessa on kuollut koronaan sen erään lausunnon jälkeen, että on aika taas elää ja nauttia vapaudesta jne. Minusta se oli ennenaikainen ja varomaton ulostulo ja tuli monelle kalliiksi.

Vierailija
146/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ainakaan mitään rajoituksia enää tulee. Maskisuositus ehkä, mutta sekin vain suositus kuten aiemminkin. Koronavirus on levinnyt jo niin laajalle ja ihmiset pitävät siihen sairastumista ihan normaalina asiana, että suosituksella saattaisi olla vaikutusta lähinnnä vain vanhusten maskin käyttöön. Tarkoitan, että vanhukset saattaisivat alkaa taas käyttää maskia, jos olisi virallinen maskisuositus. Nyt eivät käytä, koska ei ole suositustakaan.

Ennemminkin pitäisi jälleen korostaa, että vähänkään oireisena ei pidä mennä minnekään.

5 päivää salkkua koronan alkamisesta on liian vähän. Se pitää nostaa 10 päivään.

Entä jos ei saa saikkua pelkän nuhan takia?

Pitää vaatia. Ja painostaa työnantajaa ja käymällä virallisessa testissä.

Vierailija
147/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Kiina sitten ole kehittänyt toimivaa rokotetta itselleen, jos selityksesi on jotenkin jollain kartalla? Tiedämmekö siitä jotain?

Ehkä toimivaa rokotetta ei kukaan osaa vielä valmistaa? Eikö usein mene vuosia siihen että johonkin tautiin saadaan kehitettyä rokote?

Toimivalla viitannet siihen, että rokote estäisi tartunnat? Onneksi meillä on edes vakavat tautimuodot estävät rokotteet terveille. Vanhuksille ja immuunipuolustukseltaan heikentyneille pitäisi ehkä kehittää toimivia lääkkeitä? Ettei olla minkään valkaisuaineiden, infrapunavalojen ja hevoslääkkeiden varassa.

Todella toimiva rokote kun ihmisiä menehtyy yhä koronaan ja ihmisiä joutuu yhä sairaalaan koronan takia vaikka koronavirus on jatkuvasti muuntunut lieväoireisemmaksi. Minä vähän epäilen että päättäjät sekä lääketieteen asiantujitan tajusivat vihdoin sen että rokote oli varsin turha joten siksi sitä ei enää jaeta ihmisille.

Vierailija
148/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasi ahdistaa silloin kolme vuotta ja risat sitten, joten kävelin itseni ulos riskiryhmästä. Kävelin vaan. Parani moni muu vaiva siinä samalla ja tuli hyvä olo, suosittelen kovasti.

On se nyt tietysti vaikeampaa kuin vaatia ratkaisua muilta, mutta myös toimii hirmu paljon paremmin.

Mä en pysty liikkumaan kovin paljon, kun on synnynnäinen sidekudostauti.

Vierailija
149/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen huono rokote.

Pelottaa, vaikka olen ottanut kaikki saatavilla olevat rokoteannokset.

Vierailija
150/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ne rokotteet toimii kun koronaa on yhä verrattain paljon liikenteessä ja ihmisiä menehtyy yhä koronaan melko paljon. En ole todellakaan rokotevastainen mutta tämä koronarokote vaikutti olevan täysin turha rokote.

Eiköhän tämä korona ole niin kauan meillä riesana täällä kunnes siihen keksitään joku rokote/lääke joka tekee koronasta oireettoman ja/tai antaa immuniteetin koronaa vastaan.

On outoa, että koronaa vastaan ei ole jo kyetty kehittämään parempia rokotteita. Tosin talvella uutisoitiin suojaavasta nenäsuihkeesta, vaan eipä siitäkään ole sitten kuultu mitään. Minä käytän edelleen FFP2-maskia julkisissa sisätiloissa ja liikennevälineissä. Eipä tarvitse sairastaa influenssaakaan. Pidän kyllä huonona sitä, että viranomaiset ja päättäjät ovat antaneet sen kuvan, että pandemia olisi jo ohi. Tuntuu siltä, että sairastuneista ja kuolleista ei välitetä yhtään, vaikka pandemian alussa haluttiin suojella kaikkein heikoimpia. Iltalehdessä oli juttu jostain palvelukodista, jossa edelleen on maskipakko ihan kaikille, mikä on ihan perusteltua. Jostain syystä jutun loppuun oli annettu ohjeet siitä, mihin voi valittaa, jos kokee, että jossain on perusteettoman tiukat rajoitukset. Minä kaipaisin enemmän ohjeita siitä, mihin voi valittaa, jos kokee, että viranomaiset eivät noudata lakia ja laiminlyövät tarttuvan taudin torjumisen.

Tehottomilla ja toistuvasti annettavilla rokotteilla tienataan paljon enemmän, ihmisten terveys on toissijaista.

Lääkeyhtiöitten tulos ei parane terveillä ihmisillä.

Vierailija
151/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lähes miljoona ihmistä jätti koronarokotteet ottamatta. Sairaalat eivät ole täynnä rokottamattomia koronapotilaita ja miksi koronaan ei kuole valtavasti rokottamattomia?

Vierailija
152/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon Suomessa on kuollut koronaan sen erään lausunnon jälkeen, että on aika taas elää ja nauttia vapaudesta jne. Minusta se oli ennenaikainen ja varomaton ulostulo ja tuli monelle kalliiksi.

Mitä tarkoitat kalliilla? Onko lausunto peräisin Terveyden- ja hyvinvoinninlaitoksen asiantuntijoilta vai mistä?

Vierailija
153/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella toimiva rokote kun ihmisiä menehtyy yhä koronaan ja ihmisiä joutuu yhä sairaalaan koronan takia vaikka koronavirus on jatkuvasti muuntunut lieväoireisemmaksi. Minä vähän epäilen että päättäjät sekä lääketieteen asiantujitan tajusivat vihdoin sen että rokote oli varsin turha joten siksi sitä ei enää jaeta ihmisille.

Jaetaan sitä edelleen riskiryhmäläisille.

Vierailija
154/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää. Kiinnostaa kuulla miten kävellään syöpöhoitojen tuhoamasta immuniteetista ulos.

Vierailija
155/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli tuo vuoden 2022 ylikuolleisuus, peräti 5000 kuollutta enemmän. Tutkitaankohan asiaa edes. Onkohan muissa maissa todettu vastaavaa.

Vierailija
156/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

´Korona uskovaiset jaksaa ulista, kohta Krista K avaa taas suunsa ja kuullaan "viisaita" sanoja.

Vaalit. Hallitus muuttuu.

Vierailija
157/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 potilasta tehohoidossa, Suomessa on 270 tehohoitopaikkaa.

Jos tuo määrä tuosta vielä paljoa kasvaa, on toimenpiteitä pohdittava.

Kaikkia tehohoitopaikkoja ei ole tarkoitettu koronan hoitoon.

Niinpä, kyllä me yli setenkymppiset riskiryhmäläiset olemme vaarassa taas sairastua. Pidän maskia ihmisjoukossa, eipä tuo ketään näy häiritsevän- ei myöskään itseäni.

Olen itsekin vanha, mutta tässä uusimmassa leviävässä viruksessa on huolestuttavampaa se, että se tuntuu myös lapsia sairastuttavan, lapsethan ovat aika hyvin tähän asti selvinneet koronasta.

Ei tämäkään ole niin tappava, että mitään sulkutoimenpiteitä ruvetaan asettamaan. Jokainen, jonka ei ole pakko mennä töihin, voi itse käyttää hyvää maskia  ja olla menemättä riskipaikkoihin.

Itse en jaksa surra pätkänvertaa sitä, että tämä uusin sairastuttaa lapsia ja nuoriakin kunnolla, koska nämä on omalla toiminnallaan pitäneet pandemiaa elossa ja levittävät niin tätä kun kaikkia muitakin tauteja ympäriinsä, kun oireisena ei pysytä kotona. Nämä aivastelevat ja yskivät lapset/nuoret parveilee julkisissa kulkuvälineissä, ulkona ja ruokakaupoissa ja vanhemmat roudaa kipeät lapset niin päiväkotiin kuin ruokaostoksillekin sekä harrastuksiin viis veisaamatta yhtään mistään. Kovasti kyllä taivastellaan että taas on joku tauti päällä ja just viime viikolla oli edellinen, mutta mikään lamppu ei syty korvien välissä että niin, pitäisikö sitä ihan sairastaa rauhassa ja toipuakin rauhassa.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
158/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaetaan sitä edelleen riskiryhmäläisille.

No eipä saa Suomessa riskiryhmäläinen tehostetta kuin vasta marraskuussa eli kun on vuosi edellisestä. Muualla maailmassa annetaan myös nyt keväällä riskiryhmille tehosteita koska tiedetään että syksyllä annettu suoja ei enää riitä.

Vierailija
159/523 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä juuri ketään. Kuolintilastoissa ei näy mitään ihmeellistä, eikä keskimääräinen elinikä ole laskenut. Se on loppupeleissä aika sama, kuoleeko kuolettavan ylipainoinen nimellisesti diabetekseen vai sydänkohtaukseen, tai mikä on kohtaloksi koituneen flunssan numerosarja.

Kannattaa hakea apua noihin sun harhoihin ja läskivihaan. Ja alkuperäiselle kysyjälle, kaikki nuo tiedot löytyvät THL:n sivuilta ja vastaus on useita tuhansia.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tuossa sun ehdotuksessasi on, että suurinta osaa tartunnan saaneista ei enää edes testata. Joten ei voi tietää, onko kyseessä korona vai jokin muu. Toinen ongelma on siinä, että jos nyt reiluun vuoteen korona ei ole ollut enää sellainen sairaus, jonka vuoksi tarvitsisi varoa yhtään mitään, miten saataisiin kansalaiset vakuuteltua siitä, että nyt se taas onkin? Jollain uudella variantilla?  Kolmas ongelma on, että jos jokainen - varsinkin näin siitepölyaikaan - jäisi jokaisesta flunssan oireesta 10:ksi päiväksi kotiin, ei työpaikoilla pahemmin näkyisi porukkaa. Sairasloma edellyttäisi koronatestiä ja lisäksi sitä, että lääkäri määräisi 10 päivän sairasloman. Terveydenhuollolla ei ole nytkään resursseja tarpeeksi ja vielä vähemmän olisi, jos yskijät ja aivastelijat ravaisivat päivystyksissä koronatesteissä ja hakemassa sairaslomaa.