Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Työllä ei tarvitse tulla toimeen"= Tulonsiirto veronmaksajilta ökyrikkaiden taskuihin ja veroparatiiseihin

Vierailija
23.04.2023 |

Miten joku ei vielä tajua tätä vemputusta? Jos työntekijä ei tule työllä toimeen, hän joutuu hakemaan sosiaaliturvaa, koska Suomen kaltaisessa maassa ei ole mahdollista asua ulkosalla ympäri vuoden, tai syödä kaarnaa puista. Nyt jo moni työssäkäyvä joutuu turvautumaan tukiin, kuten asumistukeen, eli veronmaksajat kustantavat elämisen.

Työelämän pirstaloituminen, 9e työt, nollasopimukset, vuokratyöt, pätkätyöt, palkattomat harjoittelut jne. on saaneet aikaan sen, että moni työssäkäyvä on köyhä eikä kykene työllä elättämään itseään.

Jos tämä kehitys sallitaan ja sitä halutaan vielä lisää, se tarkoittaa sitä, että lisää rahaa pitää pumpata kaikenlaisiin sosiaalietuuksiin, kun taas yritykset saavat ilmaista työvoimaa, jonka laskun maksaa valtio.

Tietenkin yritys tekee enemmän voittoa, kun sen palkkakulut pysyvät hyvin pieninä, tai olemattomina. Voitot voi sitten pumpata johtajien bonuksiin, tai veroparatiiseihin ulkomaille. Näin köyhdytetään Suomen kansa ja romutetaan kansan hyvinvointi sekä ostovoima. Jos joku ei vielä näe ongelmaa tässä kehityksessä, niin on joko hyötymäpuolella, tai naivi.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sitten pitäisi tulla toimeen, pikkurikoksilla?

Mitä ne kehitysmaista tuodut "huippuosaajat" sitten tekee, kun heidät on houkuteltu tänne palkoilla, jotka kehitysmaan hintatasoon nähden vaikuttaa hulppeilta, mutta tänne tultuaan tajuavat, että eläminen Suomessa myös maksaa mansikoita ja se koko halpapalkka menee elämiseen, jos edes siihen riittää.

Kun katsoo Ruotsin suuntaan, niin näkee, mitä huippuosaajat tekevät. Siellä on kaduilla meno kuin toimintaelokuvissa. Poliisi pelkää, autot palavat, joka päivä ammutaan joku hengiltä.

Kokoomusta ei kiinnosta, koska he voivat ostaa itselleen ja perheelleen kodit alueita, joita nämä ilmiöt eivät kosketa. Samoin heillä on varaa yksityisiin turvapalveluihin, joiden määrä ja suosio on viime vuosina kasvanut. Esim. Verisure, jota mainostetaan ihan telkkarissakin.

Vierailija
22/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä töihin.

Töistä huolimatta joutuu hakemaan tukia.

Töihin käskijä itkee tuista ja veroista.

Kukaan ei ole vielä osannut selittää, miten palkalla, jolla ei tule toimeen, tuilla ja veroilla ei ole mitään yhteyttä. Minusta tuossa on aika selkeitä syitä ja seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hiukan korkealentoiselta tarinalta. Jos haluatte yleensä pitää työpaikkanne on yritysten kustannusten oltava kohtuullisia ja omistajien ja johdon palkitseminen avokätistä ja motivoivaa. En minä ala rahoittamaan työmuurahaisten porsastelua. Palkka on se mitä pystytään maksamaan ja jos ei tiitä niin saahan sitä hankkia vaikka toisen työn. Minun rahani ovat minun, eivät jonkun mitättömän rengin.

Se "renki" tekee työllään sinun bonuksesi ja sinun osinkosi samalla kun istut nahkatuolissa, siemailet viskiä ja polttelet sikaria. Mitäpä sitä työllä käsiään likaamaan, ajatteli porvari.

Vierailija
24/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos firma ei kykene itse hoitamaan liiketoiminnan kuluja ja pysy kannattavana ilman tukia, sen pitäisi antaa vaan mennä konkurssiin. Joko liikeidea on huono, tai johto epäpätevää. Uskomatonta, että firmoja keinotekoisesti pidetään pystyssä valtion rahoilla. Ei veronmaksajia voi pitää vastuussa jonkun liiketoiminnasta.

Sehän on täysin vastoin kapitalismin ideologiaa.

Ei saa antaa mennä konkurssiin!

Poistetaan osakeyhtiöiden vastuuvapaus ja tehdään kaikesta omistuksesta toiminimiyrittämistä.

Omistajien kuuluu rahoittaa kunnes ovat itse konkurssissa.

Vierailija
25/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanha sana, joka on unohtunut: prekariaatti.

Prekariaatti on kuin se uusi yhteiskuntaluokka, johon kuuluu nämä epätyypillisissä työsuhteissa kulkevat, kuten myöskin näennäis- ja pakkoyrittäjätkin.

Prekariaattia syyteltiin silloinkin, kun Suomella oli Nokia matkapuhelinvalmistajien ykkösenä; pendelöinti ts. 'sukkulointi' työpaikan ja kodin välillä oli silloinkin yksi iso ongelma prekariaatin keskuudessa.

Ja se sama työnantajien palkanmaksuhaluttomuus.

Vierailija
26/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus aikookin tuoda Suomeen kehitysmaista huippuosaajia, joille ei tarvitse maksaa kunnon palkkaa. Nämä huippuosaajat eivät sitten pärjää palkallaan ja päätyvät sosiaalitukien varaan.

Näin Kokoomus haluaa säästää yrittäjien henkilöstökustannuksia mutta tekee samalla verorahoihin suuren luokan puhalluksen. Lisäksi Kokoomus pyrkii muuttamaan lainsäädäntöä sellaiseksi, että yrittäjät voivat siirtää varansa paratiisisaarille Suomen verottajan ulottumattomiin.

Vain totaalisen epäisänmaallinen äänestää Kokoomusta. Se on huijarien puolue.

Tää yks idiootti se vaan jaksaa, hohhoija.

Vierailija
27/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hiukan korkealentoiselta tarinalta. Jos haluatte yleensä pitää työpaikkanne on yritysten kustannusten oltava kohtuullisia ja omistajien ja johdon palkitseminen avokätistä ja motivoivaa. En minä ala rahoittamaan työmuurahaisten porsastelua. Palkka on se mitä pystytään maksamaan ja jos ei tiitä niin saahan sitä hankkia vaikka toisen työn. Minun rahani ovat minun, eivät jonkun mitättömän rengin.

Se "renki" tekee työllään sinun bonuksesi ja sinun osinkosi samalla kun istut nahkatuolissa, siemailet viskiä ja polttelet sikaria. Mitäpä sitä työllä käsiään likaamaan, ajatteli porvari.

Lässytystä. Ilman minua makaat sillan alla. Pitäisi olla vähän kiitollisempi. Luksusetuudet kuten lomarahat ja turhat vapaat pitäisi ensimmäiseksi poistaa. Muurahaisilla on asiat liian hyvin. Onneksi saatiin kokoomus ykköseksi. Moni renkikin äänesti kun ymmärsi, että johtajalle kuuluu johtajan palkka ja omistajalle vielä enemmän. Minä omistan.

Vierailija
28/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen mielelläni vuokratyötä ja muuta epämääräistä työtä. Enemmän vapaa-aikaa eikä ole kenenkään köyden päässä. Aina voi vaihtaa hommia jos haluaa. Työllä ei tarvitse tulla toimeen koska lisäksi voi nostaa tukia. Tuet rahoitetaan veroilla jotka saadaan niiltä joilla on ylimääräistä rahaa. Jos ongelma on että ökyrikkaat saa enemmän (eivät oikeasti hyödy tästä) niin sehän on helppo korjata verottamalla ökyrikkaita enemmän ja estämällä varojen siirrot veroparatiiseihin.

Vierailija
29/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässytystä. Ilman minua makaat sillan alla. Pitäisi olla vähän kiitollisempi. Luksusetuudet kuten lomarahat ja turhat vapaat pitäisi ensimmäiseksi poistaa. Muurahaisilla on asiat liian hyvin. Onneksi saatiin kokoomus ykköseksi. Moni renkikin äänesti kun ymmärsi, että johtajalle kuuluu johtajan palkka ja omistajalle vielä enemmän. Minä omistan.

Okei, olet trolli. Se selittää paljon. Eihän kukaan voi oikeasti nimitellä työntekijöitään "muurahaisiksi" ja "rengeiksi", vai voiko?

Vierailija
30/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen mielelläni vuokratyötä ja muuta epämääräistä työtä. Enemmän vapaa-aikaa eikä ole kenenkään köyden päässä. Aina voi vaihtaa hommia jos haluaa. Työllä ei tarvitse tulla toimeen koska lisäksi voi nostaa tukia. Tuet rahoitetaan veroilla jotka saadaan niiltä joilla on ylimääräistä rahaa. Jos ongelma on että ökyrikkaat saa enemmän (eivät oikeasti hyödy tästä) niin sehän on helppo korjata verottamalla ökyrikkaita enemmän ja estämällä varojen siirrot veroparatiiseihin.

Maksatko sinä veroja lainkaan, kun kirjoitat, että veroja maksaa vain ne, joilla on "ylimääräistä" rahaa?

Vierailija
31/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallista sopimista tulee lisätä. Ei voi olla niin, että k o m m u n i s t i t määrittävät mitä minun kuuluu maksaa. Kyllä se on minun ja työntekijän välinen asia. Jos ei palkka kelpaa, niin löytyy joku kovempi tekijä. Suomi pitää saada nousuun!

Vierailija
32/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallista sopimista tulee lisätä. Ei voi olla niin, että k o m m u n i s t i t määrittävät mitä minun kuuluu maksaa. Kyllä se on minun ja työntekijän välinen asia. Jos ei palkka kelpaa, niin löytyy joku kovempi tekijä. Suomi pitää saada nousuun!

Miksi sinun pitää saada yhtään ketään tekemään hommat puolestasi? Tee itse, kun et työstä halua maksaa.

Vierailija
33/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, olet trolli. Se selittää paljon. Eihän kukaan voi oikeasti nimitellä työntekijöitään "muurahaisiksi" ja "rengeiksi", vai voiko?

Sanon niin kuin asiat on. Renkien tulee palvella omistajia. Se on luonnonlaki.

Vierailija
34/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kapeakatseinen.

Vierailija
35/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sitten pitäisi tulla toimeen, pikkurikoksilla?

Mitä ne kehitysmaista tuodut "huippuosaajat" sitten tekee, kun heidät on houkuteltu tänne palkoilla, jotka kehitysmaan hintatasoon nähden vaikuttaa hulppeilta, mutta tänne tultuaan tajuavat, että eläminen Suomessa myös maksaa mansikoita ja se koko halpapalkka menee elämiseen, jos edes siihen riittää.

Kun katsoo Ruotsin suuntaan, niin näkee, mitä huippuosaajat tekevät. Siellä on kaduilla meno kuin toimintaelokuvissa. Poliisi pelkää, autot palavat, joka päivä ammutaan joku hengiltä.

Kokoomusta ei kiinnosta, koska he voivat ostaa itselleen ja perheelleen kodit alueita, joita nämä ilmiöt eivät kosketa. Samoin heillä on varaa yksityisiin turvapalveluihin, joiden määrä ja suosio on viime vuosina kasvanut. Esim. Verisure, jota mainostetaan ihan telkkarissakin.

Tuo kehitys johtaa ghettoutumiseen - eli Ruotsin tilanteeseen. Syntyy hyväosaisten ja huono-osaisten asumalähiöitä ja kaupunginosia.

Hyväosaiset asuvat muurien ja vartiotornien sisäpuolella katsomassa valvontamonitoreista, kenelle uskaltaa portin avata. Samaan aikaan ghettoalueille poliisikaan ei uskalla mennä edes keskellä päivää.

Vierailija
36/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää saada yhtään ketään tekemään hommat puolestasi? Tee itse, kun et työstä halua maksaa.

En halua maksaa työstä liikaa kuten nyt joudun maksamaan. Tarkoitus on tehdä minulle rahaa. Yritys on minun.

Vierailija
37/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs ja millä edellytyksillä sinä ne "omat" rahasi olet saanut? Et ainakaan ahkeruudellasi ja taitavuudellasi. 

Vierailija
38/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No trollataanpas sitä taas.

Vastatrolli: Reikä päässäsi on luonnonlaki.

Vierailija
39/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sitä orjakauppaa myös aikoinaan perusteltiin, kun orjia roudattiin Afrikasta Amerikkaan puuvillapelloille. Mutta hienoa, että vaikka orjuus on periaatteessa lakkautettu, Kokoomus pitää perinteitä yllä ja haluaa niitä jatkaa modernin ihmiskaupan ja orjuuden muodossa.

Vierailija
40/108 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta sellaiselta mitä voisi kuvitella esim lasten kanssa eläessä. Silloin pitäisi olla vähän vakaampaa, tuo ei sitä ole kun ei ole mitään vakituista. Eli ei omasta mielestäni hyvä systeemi. Sopii ehkä perheettömille mutta pitää ajatella muitakin.