Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka yhä pelkäätte tai välttelette koronaa. Vieläkö uskotte, että tästä joku päivä vielä päästään kokonaan eroon?

Vierailija
23.04.2023 |

En tarkoita tuolla pelkäämisellä ja välttelyllä pelkästään esim. maski naamalla joka paikassa kulkemista. Vaan sitä, että heitäkin edeleen on, jotka eivät koronan pelon tai välttelyn vuoksi uskalla vieläkään elää sellaista normaalia elämää, mitä ennen koronaa. Eivät uskalla esim. mennä ravintoloihin syömään, massatapahtumiin, eivätkä uskalla matkustella. Ainakin jotkut heistä ovat pistäneet toivonsa sen varaan, että jo melko pian tulee jokin tartunnat estävä rokote, joka pystyy hävittämään koronan maailmasta.

Niin. Onhan nenäsumuterokote välillä uutisissa mainittu. Mutta kummasti sen tulo näyttää aina vain siirtyvän eteenpäin. Nyt ilmeisesti puhutaan jo vuodesta 2025 aikaisintaan. Mutta enpä ainakaan itse pitäisi sitäkään niin varmana. Jos myöhästyy yhtä paljon kuin Olkiluoto 3, niin onhan se sitten täällä joskus vuonna 2035 suunnilleen. Mutta siinäkin rokotteessa on se ongelma, että vaikka suojaisikin tartunnoilta, jopa muunnoksia vastaan, niin kesto ei ole välttämättä kovinkaan pitkä. Koska sairastettu tautikaan ei tuo pitkäkestoista immuniteettia, niin saa aikamoisia ihmeitä tapahtua, että rokote sellaisen toisi.

Jos sille odottamisen tielle lähtee, että se pelastava nenäsumuterokote joku päivä tulee, niin sanonpa vaan, että helvetin pitkä odottaminen on tiedossa. Jos se nyt oman elämän aikana sattuu jonain päivänä tulemaan, niin voihan sitä sitten toki sen jälkeen taas "elää". Sen, mitä sattuu vanhuudelta olemaan jäljellä ja mitä sattuu vanhuudelta jaksamaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähoitojen vuoksi pelkään perusflussaakin. Just kotiuduin sairaalasta, jossa olin keuhkokuumeen takia. Ei ollut koronaa, mutta kova tauti oli silti. Tulen olemaan riskiryhmää lopun elämääni, joten välttelen väkijoukkoja, vaikka olen saanut kaikki mahdolliset rokotteet ja sairastanut koronan kertaalleen.

Vierailija
22/23 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun nac:ia tai antiwiriä naamaan jos alkaa nenä vuotaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon ja toivon, että saadaan sellainen rokote aikaiseksi joka estää tartunnan saamisen. Ja jos ei tuollaista niin sitten ainakin sellainen suihke joka estää tartunnan edes muutaman tunnin ajan.

Itse olen riskiryhmää ja tartunnan sairastaminen ei houkuttele yhtään. Eikä etenkään kun sain suht läheltä seurata millaiseen kuntoon se perusterveen ihmisen vei.

Tuota, sellainen nenäsuihke, joak estää tartuntaa useamman tunnin on olemassa. Sitä ei vaan myydä Suomessa. Mut Euroopassa ja muualla maailmassa on ollut käytössä jo ainakin viime vuodesta ja sitä kautta itsekin olen käyttänyt. Voi kyllä kysyä, miksi tätä ei Suomessa mikään taho mainosta tai myy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi