Naisen orgasmi.
Seksiasiantuntija Tracey Cox kirjoittaa puolestaan Daily Mailin artikkelissaan, että niistä naisista, jotka onnistuvat saamaan orgasmin itsekseen, iso osa ei kuitenkaan onnistu kipuamaan hekuman huipulle kumppaninsa kanssa. Mutta miksi?
Monilla miehillä ei ole aavistustakaan siitä, että naiset tarvitsevat klitoriksen stimulaatiota orgasmin saadakseen, ja lankeavat edelleen samoihin, vanhoihin myytteihin (eli että naiset saavat orgasmin helpommin yhdynnässä). Yleensä kyseessä on kommunikaation puute siitä, mitä naiset todella tarvitsevat, Cox pohtii.
Paine ja häpeä vaikeuttavat orgasmin saamista.
Naiset häpeävät, kun eivät saa orgasmia yhdellä nuolaisulla tai lantion työnnöllä. Miehet tuntevat itsensä riittämättömiksi ja epäonnistujiksi, jos he eivät "saa" naista laukeamaan. Kaikki tämä lisää naisten painetta täyttää odotukset.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli en ymmärrä mitään alemmuuskompleksia tässä. Olisiko se muka parempi, että yhdyntäorkku olisi mahdollinen vain miehille?
Ei alemmuuskompleksia, vaan tuntuu, että niillä naisilla jotka saavat pelkällä panolla, onkin ylemmyyskompleksi.
Tyyliin, "kyllä minä ainakin saa" ja sitten miljoona yläpeukkua tälle.
Ja miehet samoin "kyllä minun vaimoni saa"...jne
Ja eihän sitä kukaan halua olla kieltämässä tietenkään missään.
Onhan täällä selvästi jotkut miehet kirjoittaneet, että haluavat sellaisen naisen, eli sellainen on "parempi", pitäiskö siis tuntea itsensä huonommaksi, tästä on kyse.
Jokainen valitsee sellaisen kuppanin itselleen, kuin haluaa.
Esim. minä en valinnut kumppanikseni naista, joka ei saa millään tavalla. Ei ole mun juttuni. Mutta mitä sitten. Ei muille kai kuulukaan?
"Kun kysyimme Me Naisten lukijoilta, mikä auttaa saamaan orgasmin, Leenan lisäksi moni muukin nainen kertoi kokemuksistaan. Yksi asia nousee yli muiden.
1. Klitoriksen hyväily
Moni tietää, että oleellista orgasmin saamisessa on klitoriksen stimulointi. Klitoriksen merkitys käy ilmi myös Me Naisten kyselyssä, sillä vastaajat korostavat kaikista eniten klitoriksen tärkeyttä.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA) MAINOS PÄÄTTYY
– Periaatteessa tarvitsen pelkkää klitoriksen stimulointia. Mieheni hellyys ja sormet antavat moninkertaisen laakin omiin sormiin verrattuna, Taina, 47, kertoo.
Myös Sandi, 40, ylistää klitorisorgasmeja.
– Lisäksi tarvitsen luottamuksellisen suhteen. En useinkaan saa orgasmia uuden kumppanin kanssa, Sandi sanoo.
Tarvitsen klitoriksen nuolemista tai hyväilyä.
Orgasmin saaminen pelkässä yhdynnässä on melko harvinaista, kertoo moni kyselyyn vastannut."
Jälleen päivän iltiksestä.
– Uskoin pitkään, että kukaan mies ei saisi minua laukeamaan sormin, koska se ei ollut onnistunut pitkään aikaan aiemmin. Vaikka nautin käsin hyväilyistä, olin varma, että toiselta ihmiseltä puuttuisi kyky aistia sormilla ne pienet nyanssit, joita klitoriksen käsittely vaatii että voisin laueta, kertoo 38-vuotias nainen.
Mieskin oli epävarma. Osaisiko hän koskettaa oikealla tavalla orgasmiin asti?
– Pyysin kerran hetken mielijohteesta kuitenkin miestä yrittämään, eikä se lopulta ollut edes vaikeaa. Vähän hassua, että meiltä meni monta vuotta löytää tämä tapa nauttia seksistä – ihan typerien ennakkoluulojen vuoksi.
Sain taas aamulla mieheltäni tyikkausen huutoorgasmin sormilla, ja hän sai mys. Lupaili sitten myehemmin vielä kielihoidon, sen saa myös hän! Nautuntapäivä.
Luulisi, että jokainen nainen on äärimmäisen kiinnostunut näihin päiviin asti laiminlyödystä, todella suuresta naisen nautinnosta!