Loukkaantuisitko jos joku sanoisi sinulle ettet ole laiha?
Kommentit (60)
Riippuu miten asia ilmaistaan.
Millä äänensävyllä jne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ihmettelisin jos joku tuollaista sanoisi mulle ja miettisin, että onko tuo ihminen oikeasti noin t**mä. Olen reippaasti ylipainoinen eikä mulle sitä tarvitse erikseen mainita. Enkä kyllä haluaisi edes olla laiha vaan haluaisin olla normaalipainoinen.
Tuo olisi tosiaan aika mielenkiintoinen kommentti kuulla jos kerran on selkeästi ylipainoinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Millä äänensävyllä jne.
Pöh, tuollaisia asioitako mietit, jotain toisten äänensävyjä ja ilmeitä?
Tilanteesta riippuu olisiko kohteliaisuus vai päinvastoin. Onneksi kehonkuvani ei ole riippuvainen yhden ihmisen sanomisista.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntematon aikuinen ihminen tulisi pyytämättä ja yllättäen kommentoimaan ulkonäköäni, loukkaantuisin. Ihan vain siksi, koska minulle on opetettu, ettei niin saa tehdä, koska se on epäkohteliasta. Eli loukkaantuisin siitä, että minulle puhutaan epäkohteliaasti.
Joku alapeukutti, joten ei ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitin, joten:
Koska minä en saa kommentoida muiden ulkonäköä (vaikka joskus haluaisinkin), on epäreilua, jos joku katsoo oikeudekseen kommentoida minun ulkonäköäni. Ihan riippumatta siitä, onko kommentti totta vai epätotta, joka tapauksessa se on epäreilua ja epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä äänensävyllä jne.Pöh, tuollaisia asioitako mietit, jotain toisten äänensävyjä ja ilmeitä?
Joillekin äänensävyt ja ilmeet ovat tärkeämpiä kuin sanat, koska sanoilla on helpompi valehdella kuin ilmeillä tai äänensävyillä.
En loukkaantuisi. En ole laiha millään mittarilla. Kehonkoostumusmittauksen mukaan 6kiloa ylimääräistä ja bmi näyttää lievää ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on huonoa käyttäytymistä. Kenenkään ulkonäköä ei tarvitse kommentoida.
Ihan turha pahoittaa mieltään tuollaisesta tai alkaa miettimään mikä on huonoa käyttäytymistä ja mikä ei.
Ai? En puhunut mielen pahoittamisesta.
Ei tarvitse miettiä. Se on huonoa käyttäytymistä. Ja sellaiset ihmiset ovat typeriä.
Sitten mä voin sanoa että hän on dorka.
Mikä ihmeen kysymys tuo oli? Tiedän itse, että olen hoikka.
Näitä ihmisiä riittää. Miten joku voi luulla, etten tiedä miltä näytän.
Luult alkaisin vänkkäämään mitä tällä ajaa takaa.
N 10 v sitten tosi hoikka kassa sanoi minulle mun ei kannattaisi syödä enää suklaata.
Sanoin takana olevalle tää kassa suljetaan, laitoin sen valitse seuraava kassa -kyltin. Pyysin kassaa kuuluttamaan esimies paikalle. Pyysi vartijan.
Kerroin mitä on tapahtunut ja kutsumaan esimiestä kassalle. Esimies tuli ja pyysin kassaa kertomaan mitä on tapahtunut. Kertoi ei mitään. Pillahdin turhaa.
Esimoes kommentoi käsitellään asua. Laitoin myöhemmin firman nettisivujen kautta viestin ja kysyin mikä on tää tilanne ja ymmärtäkää näin ei toimita.
Sain kauppiaalta jonkun diipadaapa viestin ja päätin ei tarvi sinne enää mennä.
Pitäisin varsin kummallisena ihmistä, joka tulee kommentoimaan noin painoani. Jos minulla olisi huomattavaa ylipainoa niin mielestäni lääkäriltä voisi odottaa kohteliasta kehoitusta laihduttaa.
Miettisin,että miksi ulkonäköni ärsyttää noin paljon. Seuraavaksi miettisin, että voisiko syynä olla jokin muu asia joka noin ärsyttää.
Voisin ehkä vähentää yhteydenpitoa ja pohtia muutoinkin mitä puhun ,miten puhun, teenkö jotain väärin ja enkö ajattele tarpeeksi mitä sanoja suustani päästän.
En ole ennenkään noteerannut valehtelijoiden puheita miksikään.
Se olisi suuri kohteliaisuus, kun koko elämäni olen negatiivisessa mielessä saanut kuulla olevani laiha.
Peilini kaventaa ja puntari näyttää vähemmän.
On kommentoitu kyllä, mutta haistakoon paskan pienipippeliset runkkarit. Nyt olen kyllä normaalipainossa.
Kyllä loukkaantuisin, mutta tietäisin myös olevan hänen oikeassa. Lihavuus on laiskuutta ja huonoa itse kontrollia.
Jos henkilö olisi sellainen vähän räväkkä persoona niin siihen olisi jo tottunut eli en ajattelisi mitään.
Jos pieni lapsi toteaisi noin niin sitähän sanotaan, että totuus tulee lapsen suusta.
Jos joku aikuinen sanoisi noin niin ajattelisin, että jokin ongelma hänellä itsellään täytyy olla.