Miksi ihmiset ovat valmiita maksamaan lounaasta 12 euroa?
Tuon hintaisia ovat lounaat yleensä, monesti vielä näkee kun naiset ostavat lounaan ja syövät pienen annoksen joka sekin sisältää suurimman osan kasviksia lautasella. Mitä järkeä tuossa hommassa on maksaa ylihintaa ja syödä pieniä annoksia joista paljon kasviksia?
Itse maksaisin lounaasta korkeintaan 6 euroa.
Kommentit (17)
Olen ihmetellyt aivan samaa. Työmatkalla se on ihan ok, mutta että joka päivä konttorilla. Etenkin kun samaiset ihmiset valittavat pienestä palkastaan ja rahan puutteesta.
En ymmärrä. Kävin juuri ostamassa eväät ensi viikoksi: leipäpaketti alesta : 0,60 euroa, jogurtteja yht. 1,50 euroa, sekä kilon omenoita 0,99 euroa...
Nykyään tuo ei ole edes kallis lounaaksi.
No ei mitään järkeä, jos vähän vaan närppii.
Itse maksan mielelläni lounaasta sen 12 euroa. Mutta syönkin kyllä koko rahan edestä. Välttämättä en tarvitse muuta ruokaa samana päivänä, ehkä joku leipä iltapalaksi. Nainen olen siis itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei oo yhtä persaukisia kuin sinä.
Tai tyhmiä jotka porsastelee rahaa kaikkeen ylihintaiseen, olisiko edunvalvoja paikallaan?
Joo joo iigori 😂 ja teillä siellä venäjällä on tietysti ilmaiset ruoat 😏
Monella työnantaja tukee lounasruokailua. 12 euron lounaasta jää itselle maksettavaa 9 euroa (lounasvähennys) tai vain muutama euro verojen muodossa (lounasetu).
Hyvä buffetti voi maksaa 12 euroa kuten myös pizzat voivat maksaa yli 12 euroa ainakin niissä pizzeroissa, joissa maksetaan arvonlisäveroa.
Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:
Olen ihmetellyt aivan samaa. Työmatkalla se on ihan ok, mutta että joka päivä konttorilla. Etenkin kun samaiset ihmiset valittavat pienestä palkastaan ja rahan puutteesta.
Tämä. Samaa ihmetellyt. Rahan puutetta valitetaan, mutta silti käydään joka päivä siellä henkilöstöravintolassa syömässä yksi salaatinlehti, josta maksetaan 12 euroa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Kävin juuri ostamassa eväät ensi viikoksi: leipäpaketti alesta : 0,60 euroa, jogurtteja yht. 1,50 euroa, sekä kilon omenoita 0,99 euroa...
Elämän ei tarvitse olla kärsimystä.
Koska lounaan hinnalla ei ole minulle merkitystä mutta raaka-aineiden laadulla, maulla ja terveellisyydellä on.
En raaskisi maksaa lounaasta mitään, aina omat eväät mukana ja annoshinta max. 1,50e ja ehkä leipää kylkeen. En käy koskaan ravintoloissakaan, koska se ei tarjoa minulle mitään sen kummempaa elämystä, vie vaan rahaa.
6 eurolla teen makaroonilaatikkoa 2-3 päiväksi evääksi.
sitä minäkin ihmettelen maksan mieluusti enemmän
Koska voin. Naurattaa kun porukka vetää firman kahviossa raejuustoa ja banaanin.
Laiskuus, huoleton rahankäyttö, lounasetu, hyvä palkka - syitä on monia. Itse syön valmiin lounaan vain siinä tapauksessa, että olen töissä paikassa, jossa on lounasetu (maksetaan vaan 8 eurosta verot), muuten on pääsääntöisesti omat eväät, jotka on yleensä "jäännökset" edellispäivänä tekemästäni ruuasta. Todella harvoin ostan edes mitään valmiita eineksiä.
Kaikki ei oo yhtä persaukisia kuin sinä.