Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ovat valmiita maksamaan lounaasta 12 euroa?

Vierailija
23.04.2023 |

Tuon hintaisia ovat lounaat yleensä, monesti vielä näkee kun naiset ostavat lounaan ja syövät pienen annoksen joka sekin sisältää suurimman osan kasviksia lautasella. Mitä järkeä tuossa hommassa on maksaa ylihintaa ja syödä pieniä annoksia joista paljon kasviksia?
Itse maksaisin lounaasta korkeintaan 6 euroa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei oo yhtä persaukisia kuin sinä.

Vierailija
2/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt aivan samaa. Työmatkalla se on ihan ok, mutta että joka päivä konttorilla. Etenkin kun samaiset ihmiset valittavat pienestä palkastaan ja rahan puutteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Kävin juuri ostamassa eväät ensi viikoksi: leipäpaketti alesta : 0,60 euroa, jogurtteja yht. 1,50 euroa, sekä kilon omenoita 0,99 euroa...

Vierailija
4/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuo ei ole edes kallis lounaaksi.

Vierailija
5/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään järkeä, jos vähän vaan närppii.

Itse maksan mielelläni lounaasta sen 12 euroa. Mutta syönkin kyllä koko rahan edestä. Välttämättä en tarvitse muuta ruokaa samana päivänä, ehkä joku leipä iltapalaksi. Nainen olen siis itsekin.

Vierailija
6/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei oo yhtä persaukisia kuin sinä.

Tai tyhmiä jotka porsastelee rahaa kaikkeen ylihintaiseen, olisiko edunvalvoja paikallaan?

Vierailija
7/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo iigori 😂 ja teillä siellä venäjällä on tietysti ilmaiset ruoat 😏

Vierailija
8/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella työnantaja tukee lounasruokailua. 12 euron lounaasta jää itselle maksettavaa 9 euroa (lounasvähennys) tai vain muutama euro verojen muodossa (lounasetu).

Vierailija
9/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä buffetti voi maksaa 12 euroa kuten myös pizzat voivat maksaa yli 12 euroa ainakin niissä pizzeroissa, joissa maksetaan arvonlisäveroa.

Vierailija
10/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka-Nyysteeni kirjoitti:

Olen ihmetellyt aivan samaa. Työmatkalla se on ihan ok, mutta että joka päivä konttorilla. Etenkin kun samaiset ihmiset valittavat pienestä palkastaan ja rahan puutteesta.

Tämä. Samaa ihmetellyt. Rahan puutetta valitetaan, mutta silti käydään joka päivä siellä henkilöstöravintolassa syömässä yksi salaatinlehti, josta maksetaan 12 euroa.

Vierailija
11/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Kävin juuri ostamassa eväät ensi viikoksi: leipäpaketti alesta : 0,60 euroa, jogurtteja yht. 1,50 euroa, sekä kilon omenoita 0,99 euroa...

Elämän ei tarvitse olla kärsimystä.

Vierailija
12/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lounaan hinnalla ei ole minulle merkitystä mutta raaka-aineiden laadulla, maulla ja terveellisyydellä on.

Vierailija
13/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaskisi maksaa lounaasta mitään, aina omat eväät mukana ja annoshinta max. 1,50e ja ehkä leipää kylkeen. En käy koskaan ravintoloissakaan, koska se ei tarjoa minulle mitään sen kummempaa elämystä, vie vaan rahaa.

Vierailija
14/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 eurolla teen makaroonilaatikkoa 2-3 päiväksi evääksi. 

Vierailija
15/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä minäkin ihmettelen maksan mieluusti enemmän

Vierailija
16/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voin. Naurattaa kun porukka vetää firman kahviossa raejuustoa ja banaanin.

Vierailija
17/17 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus, huoleton rahankäyttö, lounasetu, hyvä palkka - syitä on monia. Itse syön valmiin lounaan vain siinä tapauksessa, että olen töissä paikassa, jossa on lounasetu (maksetaan vaan 8 eurosta verot), muuten on pääsääntöisesti omat eväät, jotka on yleensä "jäännökset" edellispäivänä tekemästäni ruuasta. Todella harvoin ostan edes mitään valmiita eineksiä.