Miksi erityistä tukea tarvitsevia lapsia ja nuoria on nykyään niin paljon?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Joo, tiktokaivot
ei jakseta keksittyä enää mihinkään. Sen vuoksi ne typerät videot siellä tokissa on 15 sekuntia. Enempään ei kyetä. Yritä siinä sitten opetella uusia asioita, jos keskittymiskyky on tuo.
Vanha ja huono argumentti. TikTok-videot voivat kestää huomattavasti kauemminkin JA sen 15 sec videon tekeminen vie kauan aikaa & vaatii suunnittelua. Typerää väheksyä nuorille isoa juttua noin
Kyllä meitä on ollut aina. Tarkkisluokilla ja tukiioetuksissa. Me oltiin niitä "tyhmiä ja levottomia". Niitä joiyta vanhemmat koetti mätkiä remmillä normaaleiksi.
T. Nainen 45v, ADHD diagnoosi 31vuitiaana
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko oikeasti, että adhd tulee TV:tä katsomalla xD
En, mutta ihan samanlaisesti oireileva ADT (Attention Deficit Trait) tulee, ja selittää osan tapauksista.
Siinä on vielä se, että vanhemmat haluavat kaikki mahdolliset tuet mitä voi saada. Siksi lapsille haetaan diagnooseja vaikka kiven kolosta että saisi ilmaista rahaa yhteiskunnalta.
Vanhemmat lepsuja, kasvattavat lumihiutaleita, joita myös itse ovat. Joka asiasta nostetaan meteli, oli syytä tahi ei.
Saatunut ympäristö: kemikaalit ja mikromuovit kerääntyvät jo pienestä pitäen kehoon.
Ympäristössä täytyy olla jokin tekijä ihmisten, lasten käytökseen? Rokotteissa on elohopeaa täyteaineena, ja myös muita elimistön vaurioita aiheuttavia tekijöitä. Nuorten lasten aivot eivät ole kunnolla kehittyneet 25 ikävuoteen mennessä. Teleliikenteen säteilyä on kaikkialla ja ihmiset altistuvat. Syöpä oli harvinainen vielä 50-luvulla, mutta lisääntynyt nopeasti nykyaikana, joten johtopäätöksiä pitää ajatella elintarvikkeen aineosilla.
Siittiöt ryypätty ja nuuskattu pilalle.
Odotan ydinsotaa, ois mahtava nähdä miten nämä kermaperseet reagoisi :D
Vierailija kirjoitti:
Ympäristössä täytyy olla jokin tekijä ihmisten, lasten käytökseen? Rokotteissa on elohopeaa täyteaineena, ja myös muita elimistön vaurioita aiheuttavia tekijöitä. Nuorten lasten aivot eivät ole kunnolla kehittyneet 25 ikävuoteen mennessä. Teleliikenteen säteilyä on kaikkialla ja ihmiset altistuvat. Syöpä oli harvinainen vielä 50-luvulla, mutta lisääntynyt nopeasti nykyaikana, joten johtopäätöksiä pitää ajatella elintarvikkeen aineosilla.
Vanhemmat ei kasvata, onneksi Suomesta löytyy yksi Sote alue jossa ensin katsotaan esim päivärytmi kuntoon ja muut kotiasiat sitten vasta tutkitaan jos ei oireilu helpota
Vierailija kirjoitti:
Katselin luokalla on useampi et tarvitseva lapsi. Oma lapseni kärsii siitä kauheesta metelistä luokassa, joita nää sankarit pitää.
Säälin kyllä opettajia.
Itte en kestäisi semmosta sirkusta ollenkaan.
Oletko varma, ettei omasi oli erityistä tukea tarvitseva? Yksi minun lapsistani on erityistä tukea tarvitseva ja hän kärsii erityisesti metelistä. Huvittaa aina tuo yleistys, että erityistä tukea tarvitsevat ovat niitä meluajia.
Lapsi on ollut monta vuotta integroituna tavalliseen luokkaan ja tosi harva tietää hänellä olevan erityisen tuen status. On yksi luokan parhaista.
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä ennen vanhaan juotiin maitoakin vaikka vähän pierettikin. Nykyään sitä sanotaan laktoosi-intoleranssiksi.
Tai jätettiin juomatta, kun siitä meni vatsa kuralle ja pieretti. Aika moni on jättänyt vaan syömättä sitä, minkä jälkeen vatsa on oirehtinut. Oli näitä huonovatsaisia, joskus jopa koko perhekin. Nykyään noilla on sitten diagnoosi laktoosi-intoleranssista tai keliakista. Sitten sienien inhoajilta löytyy usein trehaloosi-intoleranssi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat lepsuja, kasvattavat lumihiutaleita, joita myös itse ovat. Joka asiasta nostetaan meteli, oli syytä tahi ei.
Tämä selittää persujen pillitykset ja valeet esim. lumiukoista ja suvivirsistä.
Ja: persujen kaikista puolueista matalimman koulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Koska sillä tehdään rahaa
Kerropa miten. Kiinnostaa, kun autistin työllistyminen on vaikeaa.
Lapset saadaan vanhempina. Lisää nepsyriskiä.
Lapset ovat tottuneet olemaan perheissä päätähtiä koko ajan. Minä, minä, minä!!!
Kasvatuksen puute riivaa nykykakaroita. Älylaite on toiminut kasvattajana. Se on muuten todella huono kasvattaja.
Näin ainakin meidän suvussa. Alettiin siskon kanssa kysellä näistä suvulta kun kummankin lapset saivat diagnoosin (siskon lapsi add, omani laaja-alaiset oppimisvaikeudet ja autisminkirjo). Tai siis, alettiin kysellä siinä vaiheessa kun kummallakin alkoi tutkimukset. Kyllä siinä vaiheessa alettiin miettiä, että pakko meidän suvussa jotain on olla kun sisarusten lapset ovat tuossa tilanteessa. Ja niinhän sieltä löytyikin vaikka mitä.
Olisi ollut tosi kiva tietää noista. Olisin ainakin itse miettinyt kahteen kertaan lasten hankintaa.