Voitat miljoonan lotossa, vaihtuuko asunto? Jos vaihtuu niin millaiseen ja missä?
Kuvaa tarkemmin ja kerro millainen sijainti kiinnostaisi.
Kommentit (64)
Muuttaisin kerrostaloon Tokyon keskustaan. M28
Miettisin oikeasti, pääsisikö miljoonan turvin jo vähitellen muuttamaan jenkkeihin, mikä ollut haaveena jo jonkin aikaa. Floridasta sopivasta pienemmästä kaupungista ostaisin pienen omakotitalon uima-altaalla ja olisin onnellinen.
Miljoona jos olisi, ostaisin vaatimattoman yksikerroksisen okt:n, jossa lämmitysmuotona maalämpö + aurinkosähkö. Tilaa haluaisin kuitenkin n. 120m2. Paikkakunta olisi työpaikkakuntani, joka on eri kuin missä nykyään asun.
Asuntoon kun menisi vain 150-200 000e, jäisi loput rahat helpottamaan loppuelämää, saisin tehdä osapäivätöitä huoletta.
Ei vaihtuisi, mutta teettäisin heti keittiö- ja terassiremontin. Meillä on kivan kokoinen tontti ja okt pk-seudun kehyskunnassa pientaloalueella.
Vaihtuisi juu. Minua on puutarhakärpänen purrut joitakin vuosia sitten ja olisi lapsenkin takia kiva asua vaikka omakotitalossa. Nyt on kerrostalokolmio ison kaupungin keskustassa ja voidaan vanhempien mökillä viettää heinäkuu, että ei nyt huonosti näinkään. Mutta semmoisen 350 000 laittaisin taloon, sillä saa jo ihan kivan.
Kyllä rakennuttaisin kauas muista ihmisistä pienen talon
Iso kerrostaloasunto läheltä ison kaupungin keskustaa järvimaisemalla, nyt keskikokoinen kerrostalo 10km keskustasta
Ehkä ostaisin pienen yksiön ja vuokraisin sitä, tai sijoittaisin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ei.. Ihanat talot Suomessa ja Italiassa. Kolmanneksi voisin ostaa Italiasta meren rannalta pikkukämpän uimareissuja varten.
Miksi miinuspeukut? Meiltä on reilu tunti merelle eikä aina viitsisi majoittua hotelliin tms jos jää yöksi tai pariksi.
Miljoona ei Helsingin kantakaupungin asuntomarkkinoilla tuntuisi missään.
Ensin vaihtuu maa johonkin lämpimään.
Ei vaihtuisi, vaan maksaisin asuntolainan pois. Sitten ostaisin ison metsätilan ja hoitaisin sitä päivötyönäni.
Nykyinen rivarikolmio vaihtuisi omakotitaloon, neliöön tai viisiöön. Lapsille omat huoneet ja minulle bonuksena työhuone. Mitään fancya ei tarvi olla, mutta siisti energiatehokas koti. Vaikka joku lähialueen rannoille rakennetuista "paremman väen" taloista kelpaisi hyvin.
Jollain 200-300 tonnilla saa täältä jo aikamoisen lukaalin (ei siis mitään kartanoa, mutta hyvän uudehkon omakotitalon), jonka voisi sitten laitattaa mieleisekseen pihoja myöten ja järjestää aurinkopaneelit sun muut energiaratkaisut tukemaan energiatehokkuutta, jos ei lämmitysjärjestelmä ole jo valmiiksi priimaa.
Nykyisen rivarukolmion laittaisin vuokralle tai myisin. Vuokralla saattaisi tuottaa siedettävästi rahaa, jos ei vuokralainen laittaisi päreiksi.
Joo, ei tuolla rahalla Helsingissä saisi edes kerrostaloyksiötä. Ollaan monesti naurettu, että sen verran rahaa mitä miehen sisko laittoi kämpän ostoon kiinni etelässä, olisi saanut täältä Itä-Suomesta kartanon. Ja joo, ei olle edes muuttotappiokunta, mutta ei kyllä isokaan kaupunki, että ei tänne kyllä muuttaa kannata jos ei töitä ole jo valmiiksi tiedossa.
Hommaisin hyvin entisöidyn puutalo-osakkeen kaupungin keskustasta. Toisena vaihtoehtona olisi jokinäkymällä uusi kerrostaloasunto. Omakotitaloon en lähtisi enkä varsinkaan sinne pikkupaikkakunnalle, jossa sellaisessa asuin lapsuuteni.
Ei vaihdu. Kotini ompi linnani vaikka saisin miljardin.
Ei todellakaan vaihtuisi. Minulla on jo nyt erittäin hyvä ja uudehko (rv. 2016) omakotitalo, jossa on tilaa enemmän kuin riittävästi. Voittomiljoona menisi suoraan sijoituksiin.
Vaihtuisi. Tykkään kyllä nykyisestä mutta mielummin asuisin vähän syrjemmässä ja lähempänä rantaa.
Mä en oikein ymmärrä miksi jotkut alapeukuttaa toisten haaveita. Mitä ihmeen alapeukuttamista siinä on jos joku muu ei halua samaa kuin sinä itse?
Muuttaisin välittömästi pois nykyiseltä paikkakunnalta sinne mistä tänne tulinkin. Ikää mulla on sen verran, ettei tarvis enää töittenkään vuoksi, niinkuin nyt, jäädä.