Olenko nyt turhasta nipottava vaimo kun suutuin?
Tänä keväänä oli tarkoitus lähteä perheen kesken risteilylle, mutta suunnitelmat siirtyivät kun rahat menivätkin remonttiin. Nyt mies on lähdössä Tallinnaan ystävänsä 500 e maksaviin kolmen päivän polttareihin. Kirsikkana kakun päälle mies menee tuleviin häihin yksin, koska minua ei ole sinne kutsuttu. Ja sinnekin toki maksaa yöpymiset ja lahjat. Olenko nyt jotenkin nipo, kun meni vähän herne nenään tästä kuviosta? Itse olen Tänä keväänä käyttänyt jokaisen irtoavan pennin lapsiin ja kotiin.
Kommentit (23)
No kyllä minuakin ärsyttäisi. Se on aina vähän ikävää, jos toisella on tuollaisia spesiaali menoja ja itse on aina kotona lasten kanssa ja omat rahat meen talouden ylläpitoon.
Mutta, jokaisella ihmisellä on oikeus myös omiin menoihin. Ja polttareita ja häitä nyt ei ole edes kovin usein. Kallis reissuhan tuo on ja raha on sitten pois perheen muista jutuista. Mieti asia toisinpäin. Lähtisitkö itse jos kyse olisi sinun ystävän juhlista?
Olet nyt saamapuolella. Lähde tyttöjen reissulle Gambiaan. Teillä molemmilla on oikeus omiin menoihin. Kerää sama summa matkakassaasi, minkä mies käyttää nyt yksin.
Vierailija kirjoitti:
Laita halvemmat laminaatit ja kaakelit, että sullekkin jää rahaa ulos. Ei se sen kummempaa. Mites nyt sattuikin, et kaikki säästöt laittoitte remppaan ja rahaa löytyykin toisen rientoihin? Tai kai rempat yhteisistä varoista ja ulos lähtemiset omista? Mä meinaan kans tehdä ylityöpäivän, jotta ei mene talous kuralle ja pääsen ulos nyt keväällä.
Millä rahalla ne lapset viedään reissuun jos molemmat vanhemmat käyttää rahansa vain omiin huvituksiin?
Peruskuvio. Jätä se sikamies heti.
Elämä on valintoja. Eräät käyttävät rahansa lapsiin ja perheeseen, eräät remonttiin ja eräät humputteluun. Kas kun ei ollenkaan tullut mieleesi, että myös miehen olisi ollut hyvä osallistua yhteisen kodin ja yhteisten (?) lasten kuluihin vaan käytit kaikki omat rahasi.
Miten mies perustelee sitä, että hänellä on yksin varaa lähteä reissuun, mutta perheellä? Ai niin, tehän olette tasa-arvoisia aikuisia ja kummallakin on oikeus ja vapaus käyttää omat rahansa miten tahtoo.
Pienen löysän antaminen on investointi tulevaisuuteen.
Minkälaiset ihmiset kutsuu vain toisen häihinsä, taitaa mies pimittää jotain.
Jopas jotain kun mammat on kaikki tällä kertaa miehen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset ihmiset kutsuu vain toisen häihinsä, taitaa mies pimittää jotain.
Etikettiin kuuluu kutsua vakiintuneista pareista molemmat, mutta nykyään voi budjetilla ja tilanpuutteella perustella kaikenlaisen moukkamaisen käytöksen.
Vierailija kirjoitti:
Jopas jotain kun mammat on kaikki tällä kertaa miehen puolella.
Taisi yksi puolustaa,
Lukutaito kunniaan.
Tarttis enemmän tietää teidän talouskuvioita. Oli remppa ylläri? Kuinka iso perhe? Millanen matka?
Onko teillä hänen ja perheen rahat..
Noin kuultuna, kuulostatte surkeilta suunnittelijoilta ja säästäjiltä.
Jos on omia kavereita, niin miksei niiden kanssa sitten viettäis aikaa polttareissa tai jopa häissä.
Mähän olisin tyytyväinen, ettei tarvis lähtee miehen kaverin häihin. Siellä sitten yksin nöpöttäisin (tai lasten kanssa) ja tuijottaisin kelloa, että milloin pääsee pois.
Mies kuitenkin hilluis kavereiden kanssa ja olisin vaan riippana. Sitten lähtiessä tulis riitaa, kun mies haluis jäädä ja mä en. Mä olen selvinpäin ja pitäs vielä kotiinkin päästä..
Parempi, että hän hoitaa edustuksensa yksin. Kaikilla on kivempaa.
Aloitus on keksitty. Aivan uskomatonta miten helposti jotkut tällä palstalla uskovat kaiken jos kyse on miesten haukkumisesta.
ap
Mies ei saa lähteä juhliin jos nainen ei pääse.
Eipä tarvi kysyä mitä teen omilla rahoillani jos huvittaa niin lähden matkoille vaikkapa Italiaan.
Remppa ei ollut ylläri ja tehtiin miehen aloitteesta. Ap.
Olet nipo. Miehesi on kuningas jota pitää kunnioittaa. Pyydä mieheltäsi anteeksi kun edes ajattelit tämmöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on keksitty. Aivan uskomatonta miten helposti jotkut tällä palstalla uskovat kaiken jos kyse on miesten haukkumisesta.
ap
:D
Ei tosijuttuja tarvii keksiä. Osa miehistä yksinkertaisesti vaan on satusetiä jo itsenään ja keksivät mitä hullumpia juttuja päästäkseen omiin menoihinsa.
Mulla on liuta setiä ja veljiä. Mä luulen, että koko kirjo on käyty läpi.
Onneksi myös hyviäkin tyyppejä mahtuu.
Oliko tämän aloituksen myötä paras provo hakusessa?
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämän aloituksen myötä paras provo hakusessa?
No kunpa olisikin provo, mutta valitettavasti ihan oikeeta elämää. Ap.
Laita halvemmat laminaatit ja kaakelit, että sullekkin jää rahaa ulos. Ei se sen kummempaa. Mites nyt sattuikin, et kaikki säästöt laittoitte remppaan ja rahaa löytyykin toisen rientoihin? Tai kai rempat yhteisistä varoista ja ulos lähtemiset omista? Mä meinaan kans tehdä ylityöpäivän, jotta ei mene talous kuralle ja pääsen ulos nyt keväällä.