Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveissa oli rauhallinen haravointi omassa pihassa omassa rauhassa

Vierailija
22.04.2023 |

Mutta ei, naapureiden aikuisenkipeät lapset syöksyy saman tien pihaan.
Tulin kävelyltä lapseni kanssa ja ajattelin jäädä siitä pihaan haravoimaan mutta muutin suunnitelmaa kun tien toiselta puolelta syöksyi saman tien yksinäinen lapsi meille päin. Mentiin sitten sisälle kun nyt en jaksa olla vastausautomaatti miljoonille kysymyksille.
Eilen siivosin pihaa niin saman tien eräs toinen lapsi tuli siihen ja suu kävi taukoamatta.
Ja kyllä, minulla on muitakin murheita niin siksi en jaksa yhtään enempää kuormitusta.
Nämä lapset ovat vanhempia kuin oma lapseni enkä halua päästää omaa 5-vuotiasta vapaasti juoksemaan ympäri kyliä kuten nämä vuisen pari vanhemmat lapset tekee. Ovat saaneet mennä vapaasti jo vuosia. Ei ole hyvää seuraa omalle lapselleni jolla on omatkin kaverit.
Nämä naapureiden lapset ovat minun seurassani niin siksi se on erityisen raskasta tai houkuttelee omaa lastani pois pihasta.
Ei tällä aloituksella muuta pointtia ollut kuin purkaa harmitusta siitä ettei omaan pihaan pääse koskaan rentoutumaan. En halua olla tyly näille lapsille kuitenkaan ja huutaa että menkää pois.
Ystävällistä puhetta ei usko vaan jäävät jankkaamaan tai norkoilemaan aidan taakse.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan hyvin. Ärsytti, kun meidän naapurin lapset tuli meidän pihalle (rivari) odottamaan, milloin mun lapset saa syötyä ja tulee ulos.

Samoin toi mukaantunkeminen. Yhden pojan isä lähetti poikansa meille sopimatta ja lähti itse kauppaan. Tosi hermostunut mies. Kerran tein niin, että otin lapseni ja lähdettiinkin autolla johonkin kauppakeskukseen tmv ja poika sai jäädä pihaan isänsä noudettavaksi.

Vierailija
82/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mehtäläinen on kaivautunut poterostaan talven jälkeen. Jopa naapurinlapset on liian suuri rasite tälle. Pysy sisällä tai muuta semmoseen paikkaan missä muut ei ole häiriöksi! Ei lapsi osaa ajatella, että naapurin täti on niin pahoinvoiva,ettei siedä häntä silmissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää helpottaa suuresti keksinnöt nimeltään aita ja lukittu portti. Suosittelen.

Ei tehoa rajattomiin aikuisiin. Roikkuvat aidalla. Nähty on.

Pitäisi olla niin iso tontti ja paljon puustoa/kasvillisuutta, ettei sieltä tontin laidalta ole näkö- eikä ääniyhteyttä.

Kaavoitus on nykyään ihan älytöntä kun pientaloalueellakin on kaksi metriä max matkaa makuuhuoneen ikkunasta naapurin trampoliiniin, jossa on sellainen kirkumiskonsertti käynnissä ettei edes telkkaria voi kuunnella normaalilla volyymilla vaan sen pitää huutaa.. Miksi hlvetissä se tramppa pitää tuupata oman tontin perimmäiseen nurkkaan? Rumahan se kyllä on kuin s¤¤tana mutta mikäs pakko sellainen on sitten hankkia jos se vaan itseäkin ärsyttää eikä ne omat penikatkaan osaa hyppiä siinä hiljaa?!

Ollaan myymässä meidän rivaria. Yhtenä suurena syynä naapuriin syntyneet lapset, joita isänsä komentaa läpitunkevalla äänellä. Vanhempi kai 4 ja nuorempi 1,5. Tramppa eikä käsitystä äänenvoimakkuuden säätämisestä ton ikäisillä eikä isällään. Koko ajan ovat eläneet omakotitaloelämää ...

Vierailija
84/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi taas. Hyvinvointiyhteiskunnan ihmisen ongelmat. Pitäisköhän sun lähtee vaikka käymään Ukrainassa tms?

Vierailija
85/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mehtäläinen on kaivautunut poterostaan talven jälkeen. Jopa naapurinlapset on liian suuri rasite tälle. Pysy sisällä tai muuta semmoseen paikkaan missä muut ei ole häiriöksi! Ei lapsi osaa ajatella, että naapurin täti on niin pahoinvoiva,ettei siedä häntä silmissään.

Naapurin sopii pitää kakaransa omalla tontillaan ja järjestää itse heille seuraa.

Vierailija
86/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haravointi huhtikuussa? Mitä helvetin haravoimista nyt on? Keksi parempi provo

Vierailija
87/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan häritsisi naapurin lasten tulo pihalleni.Ei ole koskaan häirinnyt.Lapset menee menojaan,heillä on omat kaverit ja leikit.Ei heitä naapurin rouvat kauaa kiinnosta.Meidän lapset leikkivät naapurin lasten kanssa yhdessä pihalla.Hauskaa oli.Ovat vieläkin kavereita keskenään.Eräs naapurin rouva oli kauppias,eikä pitänyt meidän perhettä tarpeeksi hienona lastensa kavereiksi.Aikaa kului minun tyttäreni on väitellyt tohtoriksi ja on yliopistossa töissä.Poika on ktm ja töissä pankissa.On naimisissa yliopiston professorin kanssa.Naapurin tytär on sairaanhoitaja ja poika asentaja,vanhin tytär haki yliopistoon monta kertaa muttei päässyt koskaan.En tiedä mitä tekee ja missä on nykyisin.Niin että eipä jälkikasvusta naapurille mitään hienostoa tullut vaikka luulivat olevansa muita parempia,samoin luulivat jälkikasvunsa olevan muita parempia.Samoja ihmisiä ollaan kaikki ,ja minä ainakin arvostan kunnollista ja rehellistä ammattimiestä/ naista siinä missä akateemisia ihmisiäkin.Tittelit eivät ole koskaan olleet meidän perheessä tärkeitä.Tärkeätä on että tulee ansioillaan toimeen ja viihtyy työssään.

Vierailija
88/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikerralla vastaavassa tilanteessa:

1. Ulosta pihallesi

2. Pyörittele tiiviitä palleroita

3. Pommita naapurin tenavia pa skapalloilla

Tai jos kuitenkin vaan kasvattaisit munat ja sanot että menkääpäs omaan pihaan leikkimään? Kyllä, lapsille voi sanoa niin.

Vierailija
89/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää helpottaa suuresti keksinnöt nimeltään aita ja lukittu portti. Suosittelen.

Pitäisi olla niin iso tontti ja paljon puustoa/kasvillisuutta, ettei sieltä tontin laidalta ole näkö- eikä ääniyhteyttä.

Kaavoitus on nykyään ihan älytöntä kun pientaloalueellakin on kaksi metriä max matkaa makuuhuoneen ikkunasta naapurin trampoliiniin, jossa on sellainen kirkumiskonsertti käynnissä ettei edes telkkaria voi kuunnella normaalilla volyymilla vaan sen pitää huutaa.. Miksi hlvetissä se tramppa pitää tuupata oman tontin perimmäiseen nurkkaan? Rumahan se kyllä on kuin s¤¤tana mutta mikäs pakko sellainen on sitten hankkia jos se vaan itseäkin ärsyttää eikä ne omat penikatkaan osaa hyppiä siinä hiljaa?!

Trampoliinit pitäisi kieltää lailla, pirun keksimiä vehkeitä.

Ja toinen on nuo lasten pienet uima-altaat. Ainakin kun niihin ei ilmeisesti raaskita laittaa kuin jääkylmää vettä.

Metelistä päätellen nekin on jo kaivettu esille varastosta koska loiske ja pärske kuuluu tuon kirkumisen lomassa..

Onhan tuolla ihan komea sää, mutta ei siellä kyllä vielä niin lämmin ole että uimiseen tai pulikointiin tarvetta olisi. Eikä kuulosta kyllä lapsetkaan sitä haluavan tai siitä nauttivan vaan päinvastoin.

Voi helvetti...otan osaa. Täällä kerrostalolähiössäkin joutuu kuuntelemaan tuota kirkunaa jo heti näin keväällä kun pennut kirkuvat pihalla täysin ilman syytä.

Mä asun kerrostalossa ja ainakin viime kesänä noita pulikointialtaita kuulosti olevan partseillakin..

/sivusta

Meidän talossa oli myös yksi viime kesänä. Ihmettelin että kuka hitto laittaa pulikointialtaan kerrostalon parvekkeelle. Sitten kun se puhkeaa niin on piru merrassa.

Se on aika vinkeän näköistä myös kun yhtäkkiä omalta parvekkeelta näkee yläkerrasta tulevan vesiputouksen. No, ei onneksi osunut edes mun parvekelaseihin, mutta kuitenkin. Jotkut siis tyhjentää sen altaan veden partsilta alas. Ehkä se on ok, mutta oli vaan uutta mulle.

Ei voi olla todellista, allas tyhjennetään kippaamalla vesi partsilta alas? Kaikkea sitä kuulee!

Vierailija
90/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ainakaan häritsisi naapurin lasten tulo pihalleni.Ei ole koskaan häirinnyt.Lapset menee menojaan,heillä on omat kaverit ja leikit.Ei heitä naapurin rouvat kauaa kiinnosta.Meidän lapset leikkivät naapurin lasten kanssa yhdessä pihalla.Hauskaa oli.Ovat vieläkin kavereita keskenään.Eräs naapurin rouva oli kauppias,eikä pitänyt meidän perhettä tarpeeksi hienona lastensa kavereiksi.Aikaa kului minun tyttäreni on väitellyt tohtoriksi ja on yliopistossa töissä.Poika on ktm ja töissä pankissa.On naimisissa yliopiston professorin kanssa.Naapurin tytär on sairaanhoitaja ja poika asentaja,vanhin tytär haki yliopistoon monta kertaa muttei päässyt koskaan.En tiedä mitä tekee ja missä on nykyisin.Niin että eipä jälkikasvusta naapurille mitään hienostoa tullut vaikka luulivat olevansa muita parempia,samoin luulivat jälkikasvunsa olevan muita parempia.Samoja ihmisiä ollaan kaikki ,ja minä ainakin arvostan kunnollista ja rehellistä ammattimiestä/ naista siinä missä akateemisia ihmisiäkin.Tittelit eivät ole koskaan olleet meidän perheessä tärkeitä.Tärkeätä on että tulee ansioillaan toimeen ja viihtyy työssään.

Sinä voit kutsua vaikka koko kylän mukulat pihallesi. Olisivatpahan sitten poissa tonteilta, jonne heitä ei kaivata.

Vierailija
91/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

R¤skaväki eli "vaativaa asiantuntijatyötä" tekevät minäminäperseenrei'ät löysi ketjun ja nyt on paha mieli.

Siis just nämä kenen jälkikasvusta ja käytöksestä tässä on keskusteltu.

Vierailija
92/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haravointi huhtikuussa? Mitä helvetin haravoimista nyt on? Keksi parempi provo

Täh? Just tulin lenkiltä ja ihan joka ikisellä kadulla oli monessakin pihassa haravointi menossa. 

Ja oli jo viikollakin monena iltana.

Vierailija
93/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, että kun ei nyt ketään muutakaan voi vihata niin vihataan vaihteeksi lapsia. Varsinkin naapurin lapsia. Kuinka alas voi aikuinen ihminen vajota?

Vierailija
94/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat ei opeta kunnon tapoja lapsilleen, niin toinen aikuinen omalla pihallaan opettaa. Näin on. Tämä ei ole rajaton maailma. En ota taakakseni naapuruston lapsien viihdyttämistä.

Aika usein pikkutyttö kirkuu hädässä / itkee tai pienempi lapsi, kun isoveli tai toinen lapsi tekee jotain. Aikuisen pitäisi lohduttaa ja vähän vahtia pihassa.

Heh. Tänne laskeutui nyt ihana hiljaisuus ainakin hetkeksi kun "onnin" kävi äänestä päätellen äiti pyytämässä sisään.

Mä luulin kanssa, että siellä on parikin lasta kirkumassa ja tosiaan tyttöjä, mutta näemmä se kirkasääninen meteli lähtikin vain yhdestä pojasta.

Joo yleensä kirkuminen lähtee pikkutytöistä. Aikaisemmassa paikassa isänsä hoiti sen karjaisemalla: Turpa kiinni SAATANA. Tuli hiljaista, mut jäin ihmettelemään. Ääni kuului meille hyvin. Kiva tapa kasvattaa tyttöjä. Että tottuvat jo 3 ja 5 vuotiaina.

Vierailija
95/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea se pirunkin keksii!

Vierailija
96/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lapsia. Fiksu ihminen osaa toimia fiksusti ja sanoa nätisti jos ovat häiriöksi tai ei heitä kaipaa pihalleen.

Vierailija
97/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mun lapset aikoinaan pyytelivät, mutta kielsin. Mä lähinnä ajattelkn tosiaan sitä meuhkaa mut myös sitä, kuka maksaa ja hoitaa kun sieltä läjähdetään turvalleen maahan.

Vierailija
98/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat ei opeta kunnon tapoja lapsilleen, niin toinen aikuinen omalla pihallaan opettaa. Näin on. Tämä ei ole rajaton maailma. En ota taakakseni naapuruston lapsien viihdyttämistä.

Aika usein pikkutyttö kirkuu hädässä / itkee tai pienempi lapsi, kun isoveli tai toinen lapsi tekee jotain. Aikuisen pitäisi lohduttaa ja vähän vahtia pihassa.

Heh. Tänne laskeutui nyt ihana hiljaisuus ainakin hetkeksi kun "onnin" kävi äänestä päätellen äiti pyytämässä sisään.

Mä luulin kanssa, että siellä on parikin lasta kirkumassa ja tosiaan tyttöjä, mutta näemmä se kirkasääninen meteli lähtikin vain yhdestä pojasta.

Joo yleensä kirkuminen lähtee pikkutytöistä. Aikaisemmassa paikassa isänsä hoiti sen karjaisemalla: Turpa kiinni SAATANA. Tuli hiljaista, mut jäin ihmettelemään. Ääni kuului meille hyvin. Kiva tapa kasvattaa tyttöjä. Että tottuvat jo 3 ja 5 vuotiaina.

Kyllä 3- ja 5-vuotiaiden pitää jo osata käyttäytyä ja olla kirkumatta tyhjästä Se pikkutyttöjen sirkkelimäinen kirkuna on saatanallista kuunneltavaa.

Vierailija
99/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mun lapset aikoinaan pyytelivät, mutta kielsin. Mä lähinnä ajattelkn tosiaan sitä meuhkaa mut myös sitä, kuka maksaa ja hoitaa kun sieltä läjähdetään turvalleen maahan.

Olet viisas vanhempi.

Vierailija
100/109 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ääliö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi