Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut helposti punkkeja saavat mökkeilette ym punkkialueilla?

Vierailija
22.04.2023 |

Miehen suvun mökki on tiheällä punkkialueella (nauvo).

Saan erittäin helposti punkit kimppuuni ja saman on perineet lapseni.

(Samalla alueella elelee porukkaa ympärivuotisesti ja moni ei saa koskaan punkkia)

Mieheni saa punkin ehkä joka kahdeksas vuosi. Minuun niitä tulee kävelemään joka reissulla melkein joka päivä.

Mulla on valkoiset housut. Tarkkailen niitä koko ajan.

Lapsessa on ollut punkki kiinnittyneenä kerran, mutta lasten vaatteissa niitä on koko ajan ja joudun tarkkailemaan ja rajoittamaan.

Paikka on suurehkossa saaressa. Siellä joutuu kävelemään nurmikoilla ja heinikossa.

Miehen suku haluaa olla siellä. En kai voi loputtomiin pitää lapsia sieltä poiskaan.

Miten vältellä punkkeja?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kimppuun iskee myös itikat eli jonkun ihmisen haju vetää luokseen ja toiset saavat olla rauhassa.

Maata pitäisi saada vielä kulottaa, se varmaan auttaisi paljon keväisin kun punkit heränneet.

Itse olen valkosipulia myös kokeillut syödä muttei se auta mitään.

Vierailija
22/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punkit viihtyy parhaiten mustikanvarvuissa kuulemma.

Mutta on niitä tietty heinikossa ja missä vaan.

Itse olen ahkera mustikanpoimija eikä ikinä ole punkkia löytynyt vaateista tai iholta metsäreissun jälkeen. Hirvikärpäsiä paremminkin.

Tätä se juuri on. Punkit ei tule kaikkiin!

Ap

Eihän ole. Käyn metsässä ei punkkeja, kuljen nurmikolla punkit ovat kimpussani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että tämä punkkitolanne pahenee kaikkialla koko ajan.

Esim Tampere on seuraava vallattava alue. Ensin niitä on joskus harvoin ja noin 20 vuotta menee ja niitä on kaikkialla.

Punkki voi mennä sellaiseen paikkaan, että sitä ei vaan havaitse tarkastuksessa. Esim häpyhuulten tai kivesten väliin tms. Ne nimenomaan etsii tarpeita mielellään. Hiuksista mahdoton huomata varhaisimman vaiheen pientä punkkia ajoissa.

Tuttuni korjasi mökkinsä kattoa. Sai viikossa 10 punkkia.

Joo, prkleen pirulaiset. Viimeeksi irrottanut punkin niskasta hiusrajasta, oli tullut edellispäivän metsäreissulta (Häme.) Ihmettelin että mikäs rupi mulla on niskassa ja revin sen irti ja olikin punkki :D

Vierailija
24/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille ja itsellekin joka ilta punkkitarkastus, ei se sen vaikeampaa ole. Vaatteet pois ja päästä varpaisiin tarkastus.

Hiuksia mahdoton tarkistaa kunnolla. Tummanruskeat tai keskiruskeat hiukset.

Se pienin muoto on todella pieni. Lapseni kaulassa oli sellainen. Luulin roskaksi. Suurennuslasilla huomasin punkiksi.

Vierailija
25/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maata pitäisi saada myrkyttää hämähäkkielåimiin tehoavalla myrkyllä

Ainakin mökkipiha siis.

Vierailija
26/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pumkki tartuttaa taudin jos se on tarttuakseen.Lopulta jokainen kuolee.Hyvää mökkeilyä!

En kuollut, vaikka sain tartunnan. Siitä on kauan, en tiennyt, mikä vaivasi. Viikon kotona podin, sitten töihin puolikuntoisena, piti vähän fuskata muutaman viikon ajan. Ei siitä silloin olisi mitään sairaslomaa saanut. Välillä pientä kuumetta, veto poissa.

Vierailija
27/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai punkista väsymysoireyhtymän.

Isän serkku sai sellaiset kivut, että jäi sairaseläkkeelle.

Huomatkaa, että rengas tulee vain joka toisesta borrelioosin tartunnalta.

Rengas ei tosiaankaan ole varma keino.

Vierailija
28/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti punkit ja myös muurahaiset pihalta kun kylmästi keväällä suolaa kunnon kerros ja round uppia päälle!

Siitä ei kirppukaqn kävele läpi!

Levittävät tauteja joten torjumme ne ja muutkin eläimet- sinä jeesustelija, pesethän astiasi ja kätesi joten samalla tavalla tuhoat ELÄVIÄ bakteereja (ja läiskäisethön hyttysenkin korvalliseltasi- jopa huomaamattasi)

Vierailija
29/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähti punkit ja myös muurahaiset pihalta kun kylmästi keväällä suolaa kunnon kerros ja round uppia päälle!

Levittävät tauteja joten torjumme ne ja muutkin eläimet- sinä jeesustelija, pesethän astiasi ja kätesi joten samalla tavalla tuhoat ELÄVIÄ bakteereja (ja läiskäisethön hyttysenkin korvalliseltasi- jopa huomaamattasi)

Miksi suola ja round up auttaisi punkkiongelmaan. Eihän ne tuhoa punkkeja.

Kuinka paljon suolaa oikein laitoit? Monta litraa vai?

Vierailija
30/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa vuosittain litratolkulla suolaa, niin kohta maaa on sellainen suola-aavikko, että se ei ole kaunis.

Vierailija
31/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö myös kasvusto :D

Vierailija
32/35 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko te muut riskin, että lapsenne saa punkin.

En tiedä, mitä tehdä. On todella vaikea varoa lasten kanssa punkkialueella.

Vierailija
33/35 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Täällä jo löytynyt kevään ensimmäinen punkki iholta. Mikä neuvoksi? Menee ilo koko kesästä!

Vierailija
34/35 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttakaa keväällä heinikot

Vierailija
35/35 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sai punkin vaikkei ollut liikuntavaivaisena poistunut asunnostaan mihinkään.

Sen oli täytynyt tulla kodinhoitajien mukana.

Oli niin hankalassa paikassa, että kävi terveyskeskuksessa poistattamassa.

Minäkin olen saanut muutaman kerran punkin hankalaan paikkaan eli omassa tapauksessani juuri intiimialueen paikkeille. Ei kaikista mukavinta mennä poistattamaan punkkia niin henkilökohtaisesta paikasta. Ensimmäinen kerta vielä menee, ei siinä mitään. Seuraavalla kerralla tulee mieleen, että mitä ne kuvittelevat minun siellä lepikossa tekevän, kun punkit eivät ole jaloissa, kuten usein on tapana. Enkä edes istuskele metsässä poimimassa mustikoita. Olenko lienee punkkimagneettikin, ainakin hyttysmagneetti olen.