Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo nalkuttaa siitä, kun herään aikaisin myös viikonloppuisin

Vierailija
22.04.2023 |

Minä tykkään mennä nukkumaan aikaisin ja herätä aikaisin, siinä kuuden-seitsemän aikoihin. Vaimo taas valvoo pikkutunneille ja nukkuun sinne yhteentoista. Ei nalkuta siitä, että herättäisin hänet metelöinnillä, vaan siitä, ettei koskaan voida herätä samaan aikaan. Aina pyytelee, että valvoisin hänen kanssaan sinne kahteen ja makoilisin sänhgyssä liki puoleenpäivään. Välillä jopa itkee perään, kun minä painun pehkuihin lukemaan kirjaa kymmenen uutisten jälkeen.
Juuri äsken heräsi ja pahoitti mielensä siitä, kun minä olen ehtinyt jo syömään aamupalaa, käymään aamulenkillä ja jopa hiljakseen siivoilemaan.
Miten ei aikuinen ihminen osaa käydä itse nukkuman ja herätä itse. Minua ei todellakaan kiinnosta makoilla pitkälle päivään, edes vapaapäivänä. Tuntuu, että koko päivä valuu hukkaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse

Vierailija
2/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sillä vaimolla jotain hyviä puolia, jos olet tuollaisen nukkumatin kanssa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä tykkään mennä nukkumaan aikaisin ja herätä aikaisin, siinä kuuden-seitsemän aikoihin".

"Välillä jopa itkee perään, kun minä painun pehkuihin lukemaan kirjaa kymmenen uutisten jälkeen".

Ei nyt pysy ihan kasassa tää sun satutuokio.

Vierailija
4/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitpa minun ukkelini, niin menisimme molemmat suht. aikaisin nukkumaan ja nousisimme myös äitivainajan sanoja lainaten "ihmisten aikaan" ylös eli siinä kuuden seitsemän kieppeissä. Minä saatan näin valoisana aikana herätä jopa jo viiden maissa. Olisi kiva nauttia yhdessä aamupalaa. 

Vierailija
5/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä tykkään mennä nukkumaan aikaisin ja herätä aikaisin, siinä kuuden-seitsemän aikoihin".

"Välillä jopa itkee perään, kun minä painun pehkuihin lukemaan kirjaa kymmenen uutisten jälkeen".

Ei nyt pysy ihan kasassa tää sun satutuokio.

Mikä satutuokio? Jos mä meen ennen yhtätoista nukkumaan niin mulle se on aikaisin. Ja pystyn hyvin heräämään varhain aamulla.

-Eri

Vierailija
6/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se poikkeavuus nuoremmalla iällä, terveellä ei pitäisi olla ongelmaa nukkua aamupäivään. 

Vierailija
7/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun vain tulisi tuhlata koko päivä?

Miksei nainen voi herätä aikaisin kuten sinäkin?

Vierailija
8/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitpa minun ukkelini, niin menisimme molemmat suht. aikaisin nukkumaan ja nousisimme myös äitivainajan sanoja lainaten "ihmisten aikaan" ylös eli siinä kuuden seitsemän kieppeissä. Minä saatan näin valoisana aikana herätä jopa jo viiden maissa. Olisi kiva nauttia yhdessä aamupalaa. 

Sähän oot yhtä paha kuin ap:n vaimo.

Vierailija
9/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yleinen ongelma monissa parisuhteissa, joissa kumppanit ovat eri rytmissä ja elävät erilaisia elämäntapoja. On tärkeää, että kumpikin kumppani kunnioittaa toisen unentarpeita ja pyrkii löytämään kompromisseja, jotka toimivat molempien kannalta. On myös tärkeää kommunikoida avoimesti ja ymmärtää toisen näkökulmaa.

Yksi mahdollisuus olisi keskustella vaimon kanssa ja yrittää löytää yhteinen aika, jolloin molemmat voisivat herätä aikaisin ja viettää aikaa yhdessä. Toinen vaihtoehto voisi olla antaa vaimon nukkua pidempään viikonloppuisin, mutta löytää yhteinen aika arkipäivisin. Tärkeintä on löytää tapa, joka toimii kummankin kannalta ja joka mahdollistaa molempien nukkumistarpeiden huomioimisen.

On myös tärkeää yrittää ymmärtää vaimon näkökulmaa ja sitä, miksi hän kaipaa yhteistä aikaa ja huomiota. Ehkä hän tuntee olonsa yksinäiseksi tai kaipaa vain rentoutumista. Keskustelu ja yhteisen ratkaisun löytäminen voivat auttaa paria löytämään tasapainon ja vahvistamaan suhdettaan.

Vierailija
10/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kitissyt miehelle alkuvuosina suunnilleen samasta asiasta, hän tykkää nousta reilusti aamuyön puolella ja menee nukkumaan milloin ehtii, usein tipahtaa seitsemän-kahdeksan paikkeilla illalla. 

Ongelma ratkesi lähinnä niin, että välillä itse valvoin niin pitkään, että hän ehti herätä. Ja välillä hän tuli viereen lepäilemään tehtyään aamupäivän hommia. Hänen oli aika vaikea ymmärtää, että joskus olisi kiva makoilla sängyssä vierekkäin niin, ettei jompikumpi kuorsaa. Samoin hänen oli vaikea ymmärtää, ettei ole oiken kohteliasta ottaa ja häipyä omiin hommiin sanomatta mitään, jos olenkin hereillä. 

Kaikenlaisia ongelmia pystyy ratkomaan, jos ei pidä toista hirviönä. 

Vierailija
11/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yleinen ongelma monissa parisuhteissa, joissa kumppanit ovat eri rytmissä ja elävät erilaisia elämäntapoja. On tärkeää, että kumpikin kumppani kunnioittaa toisen unentarpeita ja pyrkii löytämään kompromisseja, jotka toimivat molempien kannalta. On myös tärkeää kommunikoida avoimesti ja ymmärtää toisen näkökulmaa.

Yksi mahdollisuus olisi keskustella vaimon kanssa ja yrittää löytää yhteinen aika, jolloin molemmat voisivat herätä aikaisin ja viettää aikaa yhdessä. Toinen vaihtoehto voisi olla antaa vaimon nukkua pidempään viikonloppuisin, mutta löytää yhteinen aika arkipäivisin. Tärkeintä on löytää tapa, joka toimii kummankin kannalta ja joka mahdollistaa molempien nukkumistarpeiden huomioimisen.

On myös tärkeää yrittää ymmärtää vaimon näkökulmaa ja sitä, miksi hän kaipaa yhteistä aikaa ja huomiota. Ehkä hän tuntee olonsa yksinäiseksi tai kaipaa vain rentoutumista. Keskustelu ja yhteisen ratkaisun löytäminen voivat auttaa paria löytämään tasapainon ja vahvistamaan suhdettaan.

No kai sitä yhteistä aikaa riittää vaikka toinen menis ajoissa nukkumaan. Kyllä se suhde toimii vallan erinomaisesti nukkumarytmistä riippumatta kun kerran hereillä ollaan silti yhtäaikaakin.

Vierailija
12/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama mitä teet niin akkojen mielestä on aina jotain valittamista

Vierailija
13/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen uutisten jälkeen! Minä olen unten mailla jo silloin, luen yleensä yhdeksästä kymmeneen.

Se on koulutetuilla nyt muodissa tämä eroittautuminen työväenluokkaisuudesta iltavirkkuudella.

Täytyy hyvesignaloida ettei kuulu maatalous&teollisuusyhteiskuntaan.

Vierailija
14/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se äreä narttu!!!

Vierailija
15/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Red Flag!!

Mikä hiton red flag! Puhu suomea, ollaan Suomessa. Housuissas on punainen lippu!

Vierailija
16/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi tykkää aamuseksistä.

Koitas nyt ymmärtää! Se nainen nukkuu puolillepäivin! Ymmärrätkö!

Vierailija
17/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama jako, mutta en ikinä valita. Nautin siitä, kun esimerkiksi viikonloppuisin mies on hoitanut lasten aamutoimet ja koiran lenkityksen ja minä saan nukkua.

Vierailija
18/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaa se lårttå.

Vierailija
19/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen uutisten jälkeen! Minä olen unten mailla jo silloin, luen yleensä yhdeksästä kymmeneen.

Se on koulutetuilla nyt muodissa tämä eroittautuminen työväenluokkaisuudesta iltavirkkuudella.

Että tollasen johtopäätöksen sitten vedit. Nyt ei ole kaikki hyvin.

Vierailija
20/22 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan maataloudessa ja teollisuudessa on työt aloitettu ja edelleen aloitetaan aikaisin aamulla, vanhanajan herrasmiesvirkailijat ja -viranomaiset vasta aamupäivällä.