Miten sisustat parvekkeen?
Mun parveke on täynnä romua, jotka pitäisi ensi viedä jonnekin Sortti-asemalle. Sitten haluaisin tehdä siitä paikan, jossa viihtyy. Ongelma on, että vieressä menee iso liikenneväylä, josta tulee mustaa likaa parvekkeelle jatkuvasti. Sisustus pitäisi olla siis helposti siivottavissa ja pyyhittäessä.
Mitä teillä muilla on parvekkeen sisustuksena? Mitä hyviä ideoita olisi ja mitä virheitä taas kannattaa välttää?
Kommentit (9)
Kaikki tekstiilit tietty (irroitettavia ja) pestäviä. Varmaan laittaisin jonkun irtosuojan päälle silloin kun ei siellä oleskella. Ikeasta ainakin saa sellaisia.
Varmaan käytännössä siellä tulisi juotua aamukahvi tai iltapäiväkahvi hyvällä säällä.
Haluaisin kasvattaa syötävää, mutta ei voi ajatellakaan ikävä kyllä tuon liikennesaasteen takia.
Kiinnostaisi kuulla, mitä muilla on parvekkeilla.
Ap
Pari persua varjostamaan auringolta,ne on helppo suihkuttaa kun pölyyntyvät
Siinä tapauksessa joku pieni pöytäsetti. Esim. lasinen pöytälevy olisi helppo pyyhkiä puhtaaksi. Sellaisia pieniä kahvilasettejä saa melko edullisesti joka paikasta.
Minulla on sohvaryhmä, koska halusin ensisijaisesti löhöilypaikan. Täällä ilmanlaatu ei ole ongelma.
Meillä on parvekkeella kaksi polkupyörää, muutama muovilaatikko päällekkäin ja pyöreä pöytä ja kaksi tuolia pressun alla. Tämä tilanne ollut voimassa keväästä 2020 alkaen. Pyörät ovat siellä koska miehen (tuplalukittu) pyörä varastettiin pyöräkellarista, mutta sai poliisin kautta sen takaisin, minun pyöräni takarengas sai teräaseesta enkä sillä ole ajanut toukokuun 2020 jälkeen. Kumpikaan meistä ei ole halukas pitämään pyöräänsä enää pyöräkellarissa. Oleskeluun parveke tuli käyttökelvottomaksi vuoden 2019 jälkeen, kun Suomen pahimmat parveketupakoitsijat asettuivat sekä seinän taakse että alapuolelle. Kesäkuun alussa meille tulee voimaan koko taloon tupakointikielto, saa nähdä, joko pääsemme tulevana kesänä taas istumaan parvekkeelle - ehkä ei kumminkaan. Sen verran minäminäporukkaa tupakoitsijat yleisesti ottaen ovat.
Eli parvekkeen sisustamiseen ei minun kannata uhrata ajatustakaan. Se on nimittäin aivan turhaa.
Pieni matto, jakkara, tuhkakuppi. Siinä kaikki mitä omalta partsilta löytyy ja kaikki mitä parvekkeen käyttöön tarvitsen. Oi alapeukuttakaa sydämmenne kyllyydestä, tiedän kuinka sormesi syyhyää!
Ei siellä tee mieli olla, jos liikenne pauhaa vieressä. Taitaa olla ihan hyvässä käytössä jo nyt, romuvarastona.
Mitä haluaisit siellä tehdä? Löhötä lukien tai aurinkoa ottaen, vaiko vain hörpiskellä aamukahvit ja iltateet? Tarvitseeko aurinkoa varjostaa? Onko parvekkeella lasitus? Tarvitaanko lisää näkösuojaa? Tarvitaanko lattialle mattoa tai ritilikköä?
Kun olet nämä miettinyt tsekkaa Ikean ulkokalustevalikoima. Siellä on paljon kivan näköistä ja ihan laadukastakin kohtuuhintaan. Sinun tapauksessasi korostuu kalusteiden helppohoitoisuus; helposti pyyhittäviä ja puhdistettavia.