Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset, kertokaa vanhempienne dynamiikasta!

Vierailija
22.04.2023 |

Millainen suhde on ollut ja on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin mielestä hän on aina oikeassa, ei koskaan pyydä anteeksi ja nalkuttaa isälle. Toisaalta on jaksava, tekee ns. kaiken. Isä kiltti ja mukava, välillä raivostuu äidin loputtomaan nalkutukseen ja saattaa huuta ja poistuu paikalta. Yhdessä pitää varmaan pitkä eletty elämä yhdessä ja omaisuus. Tykkäävät katsella elokuvia yhdessä ja huumorintajua on myös.

Samanlaista on ollut niin kauan kuin muistan. Olen yli 40v.

Vierailija
2/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli siis mieleen siitä, kun Ahde-ketjussa sanottiin, että tuon ajan liitoissa normaalia, että mies esim. syynää vaimon painoa ja määräilee. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli siis mieleen siitä, kun Ahde-ketjussa sanottiin, että tuon ajan liitoissa normaalia, että mies esim. syynää vaimon painoa ja määräilee. Ap

Olen tuo yli 40v., joka vastasin. Meillä kyllä äiti syynää isän syömisiä ja kommentoi. Ei siis isän painoa, mutta syömisiä. "Hyi, miten sä laitat noin paljon rasvaa/sokeria siihen? Mä en pystyisi syödä, yök. **** aina laittaa kamalasti rasvaa/sokeria kaikkeen..." Isä ei todellakaan syynää kenenkään painoa.

Vierailija
4/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli hullu, frigidi narsisti, joka mollasi isää jatkuvasti, mikä sai isän ymmärrettävästi suuttumaan. Isäkin oli aika itsekeskeinen, mutta toisaalta äiti pyrkikin sulkemaan hänet ulkopuolelle. Lapsena muistan jatkuvan riitelyn ja kaunan. Silti jostain syystä roikkuivat yhdessä kuolemaansa saakka. Isää on ikävä, äitiä ei.

Vierailija
5/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vie joskus harvoin kynttilän isän haudalle.

Vierailija
6/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhe oli patriarkaalinen, eli isä dominoi ja äiti myötäili. Kun olin lapsi, niin niin koko perhe meni isän ehdoilla. Ollessaan keski-iässä, äiti alkoi laittaa kampoihin, ei tehnyt ja harrastanut kaikkea, mitä aktiivinen isä halusi. Dynamiikka muuttui, ja heidän yhteiselo oli jouhevaa. Isä kuoli lempeänä miehenä.

Vierailija
7/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivis-aggressiivista piilovidduilua molempiin suuntiin, joka saa muut paikallaolijat kiemurtelemaan kahvipöydässä.

Varoittava esimerkki parisuhteen toimimattomuudesta.

Mysteeri, miksi ovat edes menneet yhteen ja hankkineet lapasia.

Vierailija
8/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin alkoholistien suhde yleensä on.

Vierailija
9/9 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä itsevaltias, äiti hänen hovineitonsa. Me lapset olimme jotain alamaisia.